ජේසන් බෝන් පළමු චිත්රපටියේ කාරය වැරදි දිසාවෙන් ධාවනය කර පඩි පෙළකට හරවයි. |
මේ නිසා මා සිතුවේ වර්ජනය ඇත්තටම සාර්ථක යයි සිතාය. ඒ අතර බස් කිහිපයකට පහර දී අලාභ හානි කිරීම, මගීන්ට මෙන්ම ත්රි රෝද රථවලට පහර දීම් ද වාර්තා විය.
ඉතින් නිවසේ අහල පහල සිටි වර්ජනයට සහයෝගය දැක්වූ මහින්ද වාදීන්, ගෝඨා වාදීන් , එක එක --ලේ සංවිධාන අනුගමනය කරන්නන් මෙන්ම බස් හා වෑන් හිමි යුඇන්පී කාරයන් සමගද එකඟ වන්නට මට සිදු වුනි.
ඒ මෙසේය.
"දැන් ඔය වමෙන් ඕවර්ටේක් කරන එකට දඬුවම් කරන්න බැහැ. නැත්නම් හරියට වෙලාවට යන්න බැහැ. උදේට වැඩට යන්න තියා හවසට ගෙදර එන්න වත් බැහැ." ඔවුහු කියති.
"වමෙන් ඕවර්ටේක් කරන එක වැරදියි නේ මේ රටේ. වෙන රටවල වුනත් එහමයි. (වමින් පදවන රටවල් දකුණෙන් ඕවර්ටේක් කළ නොහැක). අනතුරු සිදු වෙන්න පුළුවන්." මම කියමි.
"පිස්සුද මේ රටේ ඕව බැහැ. අපට වෙලාවට යන්න ඕනේ. අපි හිමින් යන්නේ මෙහේ ඔහොම අනතුරු වෙන්නේ නැහැ" ඔවුහු කියති.
"අනික ඔය ගෑනු ඩ්රයිවර්ලා පාර මැදින් ම නැත්නම් දකුණට වෙන්නම හෙමින් යන්නේ. ඉතින් කොහොමද කරන්නේ. " ඔවුහු කියති.
"පිටි පස්සෙන් ගිහිල්ල, තැනක් ආවහම දකුණෙන් ඕවටේක් කරන්න" මම කියමි.
"මොන පිස්සුද? ඕව කරන්න පුලුවන්ද? කොච්චර වෙලා පිටිපස්සෙන් යන්නද? එන්ගලන්තේ වගේද මෙහෙ " ඔවුහු කියති.
"බස් වලට ගහන එක , අලාභ හානි කරන එක වැරදියි. තමන්ගේ බදු මුදලින් ගෙව්වා තමන්ගේ දේ තමන්ම විනාශ කරලා දාන එක හරි නැහැනේ. " මම කියමි.
"ඉතින් අපේ දේවල් අපි විනාශ කළහම මොකද? ඇමතිවරු සැප විඳින්නෙත් අපෙ මුදලින්නේ. මම නම් බස් වල යන්නේ නැහැ." එකෙක් කියයි.
"ඕව අපේ නෙමේ. ආණ්ඩුවේ. ඔය ජහපාලන ආණ්ඩුවේ ඒවා කැඩුවට කමක් නැහැ." තවකෙක් කියයි.
"ඒවා ආණ්ඩුවේ නෙමේ. අපේ. " පාසැල් යන වයසේ පුංචි එකෙක් බයෙන් බයෙන් පවසයි.
"අනික, දැන් බලන්න. ඔය අහුවෙනවා. දඩේ රුපියල් විසි පන්දහයි කියල. ට්රැෆික් පොලිස් කාරයෝ දැනුත් හොර වැඩ කරන එකේ, කියයි දහදාහක් දීල යන්න කියල. විසි පහක් දෙනවට වැඩිය ලබයිනේ. "
"ඉතින් අවම දඩය 2500 නේ. " මම කියමි.
"පොලිස් කාරයෝ දාහක් අරන් යන්න දෙයි. එච්චරයි. ඔය රවී කරූ කියන විධිහට ආණ්ඩුවට ආදායම ලැබෙන්නේ නැහැ. පොලිස් කාරයෝ තමා පෝසත් වෙන්නේ." ඔවුහු කියති.
අන්තිමේදී මම එකඟ වීමි. රවියා හත් පොලේ ගාගෙනම ඇණ ගෙනය. මෙහෙම ගියොත් ආණ්ඩුව රැකේද යන්න වත් සැක සහිතය.
"ගෝඨාභය හිටියනම් ඔහොම වෙන්නේ නැහැ " නැගී එන රැල්ලේ ගෝඨා වාදියෙකු කිවේය.
" ඒ කියන්නේ ස්ට්රයික් කරන්න දෙන්නේ නැහැ කියන එකද. කට්ටිය බයටම ස්ට්රයික් නොකර ඉඳි කියලද? දඩ ගහන්නනේ නැහැ කියලද? ඒක වෙන්න බැහැ . මොකද අධිවේගේ හොඳ දඩ ටිකක් තියෙන්නේ. ඒවා ගෙව්වේ යස අගේට." මම ඇසුවෙමි.
"ගෝඨා හිටියනම් මොන ස්ට්රයික් වත් නැහැ." ඔහු නැවතත් කිවේය.
ස්ට්රයික් එකට පක්ෂව මෙපමණ වේලා කතා කල අය කට පියා ගෙනය.
මගේ ළඟ ඥාතියා වෙනුවෙන් දින කිහිපයක් ගත කල නිසා ප්රා ජේ සමග ඇන්ටිවෙනම් මුමන්ට් එකේ දේශකයා , ඕනයා , ප්රසන්නයා එකතු වුනු සාදයට යාමටද නොහැකි විය. කටුනායක ගුවන් තොටට එන ගමනේදී සෝවියට් දේශයට කෝචෝක් කර නිමවන ලාභ ඇමරිකන් චිත්රපටයක රහස් ඔත්තු කාර වීරයා මෙන් අනුලා විද්යාලය අසලදී මා රැගෙන ගිය කාරය නවත්වාගෙන, ට්රැෆික් පොලිස් ලාට හොරෙන් කාරය නවතා බලා ගෙන සිටි ප්රාජේ ගෙන් පාර්සලයක්ද ලබා ගතිමි. ඉතාම රහසින් චන්දීම ට දෙන්නට කියා දුන් වටිනා තේ කොළ පැකට් එකක් සහ රහස් කිරි ටොෆි වගයක් එහි තිබුණි. කිරි ටොෆි රස නිසා ඒවා කෑවේ අපිය.
මේ කාරයේ යන්නේ සුප්රසිද්ධ නළු ජේසන් බෝන් විය හැකිය. |
මේ කටුනායකට යන ගමන පැය දෙකක පමණ කාලයක් ගති. මමත් වාහනය පැදවූ මල්ලිත් සෙල්ලමට මෙන් මාර්ග නීති කඩ කිරීම් ගණනය කළෙමු.
වමෙන් ඉස්සර කිරීම් පහලවක් පමණ ගණනය කිරීමෙන් පසු වැඩේ නැවැත්වූයෙමු. අනිත් වාහනයේ වද්දන්නට ඔන්න මෙන්න තියා වාහන හසුරුවා ගත් අය ඉන් හතර දෙනෙක් පමණ විය.
ඉන්පසු තවත් අමුතු දර්ශනයක් දුටුවෙමි. ජේසන් බෝන් "බෝන් අයිඩෙන්ටිටි " චිත්රපටියේ මෙන්ම ලඟදි පෙන්වූ අවසන් චිත්රපටියේද පාරේ වාහන එන දිසාවට මුහණලා දක්ෂ ලෙස රිය හසුරුවමින් රථය පදවන දර්ශන ඇත. ඒ සිනමාවේය. නමුත් මේවා හැබැහින් ශ්රී ලංකාවේ දැකිය හැකිය. නුගේගොඩ අනුලා විද්යාලය පසුකර මදක් ඉදිරියට ගිය පසු දකුණට හරවන්නට මගක් තිබෙන අතර මංතීරු දෙකක් හෝ තුනක් පමණ අප මෙන් ඉදිරියට යන වාහන වලට තිබේ .එසේ හරවන පැත්තේ සිට තවත් මං තීරුවක් විරුද්ධ දිශාවට එයි. (අප දිසාවට) ඔය පින්තුරයේ ඇති සිල්වර් පැහැති කාරය යන්නේ එම පාරේ එසේ වාහන තමන් ඉදිරියට එන දිශාවටය. එංගලන්තයේ නම් මම මෙවැනි දෙයක් විහිළුවට වත් කරන්නේ නැත. මේ රියැදුරා තමන් ඉදිරියට එන වාහන ගැන තැකීමක් නැතිවම එම මාර්ගය පාවිච්චි කරයි. ප්රශ්නය එය නොවේ. ඔහු අනුගමනය කරමින් තවත් කිහිප දෙනක්ද එයම කිරීමයි.
ජේසන් බෝන් මෙන්ම ජේමිස් බන්ඩලා සොයා ගැනීමෙන් පසු අප දැක්කේ අමුතුම අන්දමේ යු ටර්න් වගයකි. මේ පැත්තෙන් පැමිණ අනිත් පැත්තට යාම හෝ මේ පැත්තේ සිට රිවර්ස් යු ටර්න් එකක් ගෙන අනිත් පැත්තට යාම වෙනුවට රියදුරෙකු කෙලින්ම වාහන එන පැත්තට තම පසුපස හරවා ඉන්පසු අංශක 360 කරකවා අනිත් පැත්තට යාමක් දුටිමි. එසේම තවත් අයෙක් යන ගමන්ම ඉස්සරහ මාර්ගය අවහිර කොට අංශක අනුවකින් කපා අනිත් පැත්තට ගොස් තවත් දෙවරක් කර කැවීමෙන් එම පැත්තටම වහනය පැදවිය. වාසනාවකට අනතුරක් සිදු වුනේ නැත. මේවට කිව යුත්තේ XYZ ටර්න් කියාය.
යන්තමට හෝ අපට සිනාවක් ගියේ මේ කාරය දැකීමෙනි. තරුණියක් විසින් ඉතා සෙමින් ධාවනය කළ කාරයේ පිටු පස වම් පැත්තේ "ප්ලේ බෝයි " සඟරාවේ සලකුණ තිබුණි.
කිසිවකු අපට පිටුපසින් තදින් හැප්පවිමේ ආශාවෙන් යුතුව ධාවනය කරන අයුරු ද අත් වින්දෙමු.
පෞද්ගලික බස් රථ අඩුවක් ඉරිදා තිබුණු අතර සමහරු ඉතා කෙටි ධාවන මාර්ග පවත්වා ගැනීමෙන් පමණක් සැනසුනහ. නමුත් ඒ පෞද්ගලික බස් රථ අනිත් වාහන පසු කර ගියේ වමෙන් දකුණට දැමීමෙනි. වෙනත් වාහන වල අඩුවක් නොදුටුවෙමු.
අවසානයේදී කටුනායකට පැමිණි පසු අප දෙදෙනාගේ තීරණය වුයේ රවීගේ මොන වැරදි තිබුනත් දඩ වැඩි කිරීම නම් හොඳ වැඩක් බවය. දුප්පත් අයට මෙන්ම මධ්යම පාන්තිකයන්ට මේ දඩය ගෙවන්නට නොහැකි නම් වමින් ඉස්සර කිරීම නොකළ යුතුය. පොලෝසිය හෝ වෙනත් අය හොර නොකරන්නට ඩෑෂ් කෑම් සවි කරීම වටී.
මෙවැනි රියැදුරන් බලෙන් ආණ්ඩු කිරිම රජයකට කල නොහැක්කකි. දඩ වැඩි කර නීති කඩ කිරීමේ අවස්ථා අහිමි කිරීමෙන් ඔවුන් නිකන්ම මෙම නීති වලට අනුකූල වී රථ ධාවනය කිරීමට ඉගෙන ගනු ඇත. නැත්නම් හැමෝටම අබ සරණය.
- කොළඹ ගමයා