Lenin As a Godfather |
මේ පාර චන්දෙන් රාජපක්ෂ මහත්මය පොල් ලෙල්ලක් දැම්මත් දිනනවලු. මිනිසුන්ට තමන් හසුරුවන්න "පියෙක්" ඕනේ. හුඟක් වෙලාවට හිතන්නේ නැති මිනිසුන්ට.
මම හුඟක් වෙලාවට ලිපියක් ලියන්නේ තවත් දහසක් දේවල් ඔලුවේ තියාගෙන. ඒ කියන්නේ ඒ ලිපි වලින් මතුවන අදහස කෙලින්ම මතුපිටින් කියන අදහස නොවෙන්න පුළුවන්. මම හුඟක් කාලෙකට කලින් ත්රිමාණ සඟරාවේ "වර්තමාන නංගිලා " ගැන ලියූ ලිපියකට සෝවියට් දේශයේ නංගිලා ගැනත් ලිව්වා. සෝවියට් ඉතිහාසය ගැන මම අත්දැකපු දේ ලියන්න පටන් ගත්තේ ඊට පස්සේ.
ජෙහාන්ලෙනින් ගැන ඇතුලෙන් කියවෙන්නේ මේ වගේ කතාවක්.
ලෙනින් එවැන්නක් කලේ නම් එය කලේ තමන්ගේ පවුල් සංස්ථාව ගොඩ නැංවීමට හෝ ජිවත් වෙන්න වෙන කරන්න දෙයක් නොමැති තත්වයක් තුල නෙමෙයි. අවුරුදු ගණනක අප්රතිහත කැපවීම තුලින් ලැබුණු අවස්ථාව ප්රයෝජනයට ගෙන සමාජවාදී රටක් පිලිබඳ ඔහුගේ ව්යාපෘතිය ක්රියාවට නැංවීමක්. මේ ලිපිය කියවන ඇතැම් මාක්ස්වාදීන් වටහා ගන්නේ එය ලෙනින්ට පහරදීමක් හෝ විවේචනයක් හැටියට. එහෙම නැත්නම් ලෙනින් ජෙහාන් නමැති චරිතයකට සමාන කිරීමක් ලෙස. විනයගරුක පක්ෂයක් සෑදීම හා ඔවුන් තමන් සත්ය ලෙස හඳුනාගත් මතවාදයෙන් පෝෂණය කිරීම තමයි ලෙනින් ගේ ලොකුම ගේම් එක. ජර්මනිය සමග ගහපු ගිවිසුම තමයි ඉනිමග. නැත්නම් කෙරෙන්ස්කි රජයේ වල කැපූ උදැල්ල.
මිනිස්සු තේරුම් ගන්නේ එක එක විධිහට. ඒක හැටි. මනෝ විශ්ලේෂණය වගේ උපකරණයක් වැදගත් වන්නේ ඒකට.
මේ තියෙන්නේ ත්රිමාණ සඟරාවේ ජෙහාන් ලෙනින් ට දැක්වූ ප්රතිචාරය. තේරුම් ගන්න වෙනත් ලිපි කිහිපයක්ම කියවන්න සිදු වුණා . ඉතින් ඊයේ හවස පුරාම කලේ ඒක . මගේ මනසට අභියෝගයක් වෙන ලිපි කියවන්න මම හුඟක් කැමතියි. ඒක මම සිටින ස්ථාවරය විවේචනය කරන ලිපිද නැත්ද කියන එක අදාල නැහැ. මේක ලිව්වේ දීප්ති හෝ මහේෂ් නම් ඒ දෙන්නටමත් ස්තූතියි.
උපුටා ගැනීම: ත්රිමාණ
Lenin and his local ideas
මෙම ලිපියෙහි අරමුණ “සංකේතීය පියා ගොඩනැගීමේ”[Lenin] දේශපාලන ව්යාපෘථිය මනෝ විශ්ලේෂණය ආශ්රයෙන් විග්රහ කිරීමයි.
ශ්රී ලංකාව තුළ “සංකේතීය පියා” පිළිබඳ සංවාදය ආරම්භ කරනු ලබන්නේ 2002 ජූනි-ජූලි ලන්ඩන් කලාපයට Zizek යන ලේඛකයා විසින් ලියන ලද “පියාගේ භූමිකාව ගැන නැවත සිතා බැලීමක්” යන ලිපියෙනි. මින් පසුව ඉතා වේගයෙන් වර්ධනය වූ මෙම සංවාදය විශාල වශයෙන් zizek සාහිත්ය තුළත්, ඉන් පසුව එම සාහිත්ය ආශ්රයෙන් පුවත්පත් හා සඟරා තුළ පල කරන ලද වෙනත් ලිපි තුළත් දැකිය හැකිය. මෙම සංවාදයෙහි මූලික පාර්ශ්වකරු වන්නේ Zizek බැවින් සංකේතීය පියා පිළිබඳව ශ්රී ලංකාව තුළ මතු වූ සංවාදය zizekගේ අදහස් පදනම් කරගෙන විග්රහ කරමු. උක්ත කතුවරයා ඇතුළු zizek විසින් රැගෙන එන ලද සංවාදයේ මූලික කරුණු කිහිපයක් වෙත අප මුලින්ම හැරෙමු:
1) සංකේතීය පියා පිළිබඳව zizek නිර්වචනය:
“නූතන සමාජයේ මහ අනෙකා බලවත් යන්නෙන් අදහස් වන්නේ එම සමාජය තුළ පියාගේ භූමිකාව ප්රබලය යන්නයි. යම් බලාධිකාරයක් දරනවා යන්නයි. මෙයින් අදහස් කරන්නේ ලංකාවේ අය හිතනවා වගේ පියා ශරීරයෙන් ශක්තිමත් හෝ තමන්ට කැමති ඕනෑම දෙයක් කරන්නට පුළුවන් වැනි අදහසක් නොවන බව අප වටහා ගත යුතුය. මෙතන අදහස් වන්නේ පියා මානසික වශයෙන් බලවත් කියන එකයි. එනම් පියාගේ මානසික ලෝකය ඉතා පුළුල්ය කියන එකයි … ඒක කරන්න පුළුවන් වෙන්නේ නූතන සමාජයේ මානසික පියෙක් සිටි නිසයි. යම් කිසි සමාජයක පියා මානසිකව පුළුල් ශක්තිමත් බලයක් දරන්නේ නැත්නම් එම සමාජයේ මිනිසුන් අනන්යතා අර්බුදයකට ගොදුරු වෙනවා. ඒ සමාජයේ දියුණු පුද්ගලිකත්වයක් සහිත මිනිසුන් බිහිවන්නේ නෑ.”
2) සමාජය තුළ සංකේත පියා විනාශ වීම:
2-1 “සංකේත පියා – එනම් භාෂාවේ හා සංස්කෘතියේ පිළිවෙල – නිකම්ම මිනිසුන් විසින් සමාජයීයව ප්රචලිත කරනු ලබන අදහස් මත පමණක් රඳා නොපවතියි. එම අදහස් ඓයින්ද්රීයව දරාගත් ශරීර, එනම් සමාජ ආයතන, ශික්ෂණ ව්යාපාර, සමාජ පරමාදර්ශ යනාදිය නොමැතිව යථාර්ථයට පැවතිය නොහැකිය. සංකේතීය පියාගේ මෙම භෞතික රූපකාය ඒ අනුව සමාජීයව නිෂ්පාදනය කරන ලද්දකි… යුරෝපයට අදාලව ගතහොත් අද අප හඳුනා ගන්නා යථාර්ථයෙන් සංකේතීය පියා ගොඩනැගුනේ කාර්මික නිෂ්පාදනය සමාජීයව සංවිධානය කිරීම මගින්ය.”
2-2 “අද මාධ්ය විසින් කරනු ලබන්නේ, මිනිසාට හුස්ම ගැනීමට ඉඩ දෙන මෙම සංකේතීය අවකාශය විනාශ කිරීමයි. නූතන මාධ්ය මිනිස් ශිෂ්ඨාචාරයේ ප්රධානතම සතුරා බව අප මතක තබා ගත යුතුය. 80 දශකයේ විවෘත ආර්ථිකයත් සමඟ නගර වලට රිංගාගත් ග්රාමීය මැට්ටන් හා පාරවල් අයිනේ ගංජා ගැසූ ලක්ෂපති වැනි නාගරික ලුම්පනුන් වැනි අය විනාශ කරමින් සිටින්නේ ඉංග්රීසි පියා විසින් අමාරුවෙන් ශික්ෂණය කර ගොඩනගා ගිය අපගේ සංකේත විශ්වයය.”
2-3 “තවද, ඉහත නීතිය හා සංස්කෘතික පිළිවෙල ප්රධාන වශයෙන්ම කාර්මික නගරවල නිදහස් සමාජ පංතීන් විසින් නායකත්වය දී ගොඩනගන ලද්දකි… කෙසේ වුවද මෙහි අදහස නම්, මෙම සංකේත පිළිවෙල යථාර්ථයක් වන්නේ එය හුදෙක් අදහස් තුළ ප්රකාශයට පත් වන නිසා නොවේ. එම යථාර්ථය දරාගත් භෞතික ශරීර ලෙස නූතන නාගරික දේශපාලන ව්යාපාර, ආයතන, ශික්ෂණයන් යනාදිය තහවුරු වීම නිසාය. යුරෝපීයයන් තම ජීවන පරමාදර්ශය නගරය තුළ දකින්නේ සහ එයට ගරු කර්න්නේ නිෂ්පාදනය (දේශපාලන ක්රියාව) මගින් භෞතිකව නගරය විසින් ගම පරාජය කිරීම නිසාය.”
2-4 “යුරෝපයට අදාලව ගතහොත් ඉහත පරිවර්තනය (කාර්මීකරණය නිසා ඉහත සංකේතීය පිළිවෙල ගොඩනැගීම) ලංකාවේ සිදු වී නැත. . . නමුත් ඉංග්රීසි යටත්විජිත පාලනය යටතේදී යුරෝපීය නූතනවාදී යථාර්ථය කැඩපත කරගත් රාජ්ය ආයතන ලංකාවේදී ස්ථාපිත කෙරිනි… ලංකාවේ නූතන පාර්ලිමේන්තුව, සර්වජන ඡන්දය, රාජ්ය පරිපාලනය, පොලීසිය, පාසැල් සහ පොදු සුභසාධන ආයතන, කලාව, ජාතිය, කොළඹ කේන්ද්රීය බුද්ධාගම, නීතිය සහ පොලීසිය යනාදී සියල්ලම යටත්විජිත පාලනයේ නිර්මිතයන් ය. මෙම සමාජ – දේශපාලන පිළිවෙල දරාගෙන සිටි භෞතික ශරීරය අන් කිසිවක් නොව බ්රිතාන්යයේ නූතනවාදී දේශපාලනයයි.”
3) ලංකාවේ සංකේතීය පියා නැති බැවින් සිටින්නේ දෙබිඩි මිනිසුන්ය:
(මෙම කරුණ සාධනය කරන zizek ලියවීම් ඉතා බහුලය. එපමණකුදු නොව මේවා විවිධ ස්වරූපයන්ගෙන් පෙනී සිටියි. අප මෙහිදී කරන්නේ ඉන් කිහිපයක් උපුටා දැක්වීම පමණි.)
3-1) ඒත් ධම්මගෙන් ප්රශ්න අහන්න යන්න එපා. අපිත් එක්ක හිටපු ධම්ම දැන් ඉන්නේ අපේ මානසික ලෝකයේ මිසක් කඩවත ඉඳන් කොළඹ විශ්ව විද්යාලයට එන ශරීරය ඇතුළෙ නෙවෙයි. කැමති නම් ප්රශ්න අහන්න. එතකොට ඒ ශරීරය තුළින් බට්ටි උත්තර දෙයි. කාරෙක උත්තර දෙයි.
3-2 zizekට තැන් තැන්වල සෙට්වෙලා බනින කට්ටිය ගොඩක් ඉන්නවා. .. මේ ගොල්ලෝ එකට එක් වෙලා මොන මොන දේ කථා කළත් මේ ගොල්ලෝ එකිනෙකාට නොකියන දෙයක් තියනවා. ඒක තමයි “අරුන් මගේ නියම තැන දන්නවා” කියන එක … අපිට පුළුවන් වෙලා තියනවා අනිත් අය තුළ අපි ගැන මේ වගේ අදහසක් ඇති කරවන්න. .. ලාංකිකයාගේ සැඟවුණු මනස සෙවීමේ ක්රමවිද්යාව හැමෝටම කියලා දෙන්න ඕනි කියලා අපි තීරණයකට ආවා… ලාංකීයත්වය මනෝ විශ්ලේෂණාත්මකව හිස්ටරිකයි. සමාජ විද්යාත්මකව පාදඩයි.
(මෙම ලිපියේ ඉතා සිත් ගන්නාසුළු කොටසක් නම්, මෙහි ‘ස්වාමියා’ සහ ‘කැප කිරීම’ පිළිබඳව ගෙනෙන අදහසයි. සත්යය ඇත්තේ පිටත, සැමටම පෙනෙන ලෙස යයි ලැකාන් පවසන විට ඔහු කෙතරම් නිවැරදිද?)
4) ස්ත්රිය සහ සංකේත පියා:
4-1 “සංකේත පියෙකු නිර්මාණය කිරීමට තරම් නිෂ්පාදන ආර්ථිකයක් නොමැති හේතුවෙන් ලාංකික පිරිමියාට ගැහැණිය වෙනුවෙන් වෙස් මුහුණක් නිර්මාණය කිරීමට නොහැකි වීම හා ඒ පොළොව තුළ රොහානියානු කථිකාව අධිනිෂ්වය වීම.”
4-2 ඒ වගේම “ස්ත්රිත්වය යනු වෙස් මුහුණක්”, යන ප්රවාදයත් “ස්ත්රිය යනු පුරුෂයාගේ රෝග ලක්ෂණයක්” යන ප්රවාදයත් මෙතනදී අපට වැදගත්. වේෂනිරූපණයත්, දුකත් පීතෲ භූමිකාවේ ගැටළු සහගත පරාවර්තනයත් බව අප සාඛච්ඡා කළා. එවන්නෙකුට ස්ත්රියකට වෙස් මුහුණක් තනා දෙන්නට සමත්වන සංකේතීය ඛණ්ඩාංකයක් නොමැති වීම අනිවාර්යතාවයක්. මෙහි ප්රතිඵලය තමයි ස්ත්රිය හිස්ටෙරික විශ්වයයක් තුළට ගමන් කිරීම. හිස්ටෙරිකයෙකු අනිකෙකු තුළින් ඉල්ලා සිටින්නේ පරිපූර්ණ පිරිමියාය. හිස්ටෙරිකයෙකුගේ අතෘප්තිමත් ප්රශ්න කිරීම ඉදිරියේ පරිපූර්ණ පුරුෂත්වයක් අත් කර ගැනීමට නම් අයෙකුට විශාල සංකේත විශ්වයක් තිබිය යුතුය. හිස්ටෙරිකයා වෙනුවෙන් වන පරිපූර්ණ පිරිමියා සඳහා වඩාත් උචිත වන්නේ පූර්වජ පියාය.
ලිපිය කියවීමේදී භාවිතා කළ අනිකුත් මුලාශ්ර:
http://www.independent.co.uk/voices/russian-revolution-100-lenin-bolshevik-capitalism-marxism-communists-soviets-a8040136.html
Perhaps the key achievement of Lenin was that he silently dropped the orthodox Marxist notion of revolution as a necessary step in historical progress. Instead he followed Louis Antoine Saint-Just’s insight that a revolutionary is like a seaman navigating in uncharted territories.
This was Lenin’s answer to the big problem of western Marxism: how is it that the working class does not constitute itself as a revolutionary agent? Western Marxism, at the time, was in a constant search for other social agents who could play the role of the revolutionary agent, as the understudy replacing the indisposed working class: third-world peasants, students and intellectuals; and the excluded … up to the refugees hailed today by some desperate leftists as “nomadic proletarians”.
The exclusion of the fundamental signifier, the Name-of-the-Father, does not constitute a repression in the sense that the exclusion, the zero reduction of the Name-of-the-Father effected by foreclosure, is not homogeneous in relation to the exclusion brought about by repression. We should then consider two sorts of exclusions that are structurally different. There exists a profound difference between exclusion of the Name-of-the-Father from the unconscious of the subject and the exclusion of the repressed from the consciousness of the subject. Whereas in the latter what is excluded—the repressed—could cause a process of re-appropriation by the subject (it is what Freud defines as the purpose of the analytic treatment of neurosis), in the case of psychotic foreclosure exclusion prevents any possibility of subjective re-appropriation. In other words, what is at stake is totally inert and irreversible exclusion.
/* තේරෙන්නේ නැත්නම් නොකියවා ඉන්න. */
ReplyDeleteThanks for that advice.
කොටසක් ඉන්නවා තමන් මාර විදග්ධ, අම්බ දාර්ශනික, හැබැයි ඉතාමත් සරලව හැමදේම හැමෝටම තේරෙන විධිහට කියන කට්ටියක්ය කියල. සමහර ලිපි නොත්රෙන්න ලියන්නේ පෙන්නනය කියල චෝදනා කරන කට්ටිය. සමහර වෙලාවට ලියන එක ලියන්න වෙන්නේ ඒ විධිහට කියල තේරුම් ගන්නේ නැති කට්ටිය. එහෙම කට්ටියට තමා මේ උපදේශය. සාමාන්ය විධිහට නිහතමානිව ලිපිය කියවල යන කට්ටියට නෙමේ.
Deleteඔන්න ඒක අයින් කරා
Deleteඉතිං මොන විනාසයක්ද, දැන් මොකක්ද ප්රශ්නෙ?
ReplyDelete(අද කාලෙ කොල්ලන්ගෙ ගණන් පාඩම්)
පස්වන වසරේ ඉගෙනුම ලබන තම පුත්රයා මධ්ය වාර්ෂික පරීක්ෂණයෙන් ගණිතය විෂය සඳහා අඩු ලකුණු සංඛ්යාවක් ලබා ඇතිබව දැකීමෙන් වික්රමසූරිය මහතා අතිශයින් කෝපයට පත්විය. වහා තම පුතා කැඳවූ...
වික්රමසූරිය මහතා -
උඹට කිව්ව් නේද අර සිරිවර්ධනලගේ කොලුව එක්ක දඟල දඟල ඉන්නකොට ඔය ටික වෙයි කියල. බලපන් අර රාජසූරියගේ පුතා ගණන් වලට 100 න් 80 ක් අරන්ලු. බලපන් උඹට කීයද ?
පොඩි වික්රමසූරිය -
100 න් 45 යි.
වික්රමසූරිය මහතා -
හඃ, කියන අපූරුව. එතකොට සිරිවර්ධනලගෙ කොලුවට කීයද?
පොඩි වික්රමසූරිය -
100 න් 40යි.
වික්රමසූරිය මහතා -
හඃ, බලපන් උඹල දෙන්න කරගෙන තියන විනාසෙ?
පොඩි වික්රමසූරිය -
මොන විනාසයක්ද ?
වික්රමසූරිය මහතා -
ඇයි මිනිහො දඟල දඟල ඉඳල ගණන් වලට උඹල දෙන්නම අඩු ලකුණු ගන්න එක
විනාසයක් නෙමෙයිද? බලපන් හොඳට වැඩ කරපු පොඩි රාජසූරියට 80 යි.
පොඩි වික්රමසූරිය -
හඃ හඃ හඃ. තාත්ත මේ පිස්සු කතාකරනව. මට 45යි . පොඩි සිරිවර්ධනට 40. අපි දෙන්නටම 85යි.
ඉතින් වැඩ කරපු පොඩි රාජසූරියට වඩා දඟල දඟල හිටිය අපේ ලකුණු වැඩි නැද්ද ?
ඉතිං මොන විනාසයක්ද, දැන් මොකක්ද ප්රශ්නෙ?
මෙයට වික්රමසූරිය මහතාගේ ප්රතිචාරය කුමක් වන්නට ඇද්ද?
මේවා මේ සිත නිවන කතා . ඔය උඩ ලියල තියෙන දෙකම දාන්න ඕනේ මේ ලිපියට නෙමේ. අර චන්ද ප්රතිඵල ගැන ලියල තියෙන එකට. මේක පටන් ගත්තේ අපේ රන්දිකා නංගි නේ. දැන් හැමෝම කොපි කරගෙන යනවා දැක්කා. ගොබ්බ කතාවක් . දැන් මගේ තර්කය 2020 ජනාධිපතිවරණය ගැන. මහින්ද ගේ චන්ද සංඛ්යාව 44%. . පළාත් සභා චන්දෙන් මහින්ද පාර්ශ්වය දිනපු එක ගැන තර්කයක් නැහැ. ඒ ගොල්ලෝ දිනුම්. නමුත් ජනාධිපති චන්දෙදි එන්නේ මුළු චන්ද සංඛ්යාව . ඇමෙරිකාවේ හිලරි පැරදුන වගේ එලෙක්ටෝරල් කොලේජ් සීන් එකක් ලංකාවේ නැහැ.
Deleteඑතකොට එජනිස, එජාප, ශ්රීලනිප චන්ද 46.1%. ඒකට බැසිල් ඉන්දියාඒ TSS එක්ක ගහපු ගිවිසුම වැඩ කලේ නැත්නම් දෙමල චන්දත් එකතු කලහම 49%. ජනාධිපතිවරනේදී පොහොට්ටුව දිනීමේ සම්භාවිතාව අඩුයි. පුලුවන්නම් ඒ ගණන් ටික එකතු කරලා පෙන්වන්න.
ඔලිම්පික් පදක්කම් ගැන වඩාත් ගැඹුරු ගණිතමය විශ්ලේෂණයක්
ReplyDeleteමීළඟ ඔලිම්පික් උළෙලේ මීටර් 100 දිවීමේ ප්රථම ස්ථානය ලබන රුසියාව රන් පදක්කම හිමිකර ගන්නා අතර දෙවන ස්ථානය ලබන ඇමෙරිකාව රිදී පදක්කමද තුන්වන ස්ථානය ලබන එංගලන්තය ලෝකඩ පදක්කමද හිමිකරගන්නේ යයි අපි උපකල්පනය කරමු.
නිරීක්ෂණ -
01.ඇමෙරිකාව සහ එංගලන්තය යන රටවල් දෙකම නේටෝ සංවිධානයට අයත් රටවල්ය. එනිසා රුසියාව එක පදක්කමක් ලබද්දී නේටෝ සංවිධානය පදක්කම් දෙකක් ලබයි. එකට වඩා දෙක යනු විශාල සංඛ්යාවකි.
02.රුසියාව ලද පදක්කමේ බරට වඩා ඇමෙරිකාව සහ එංගලන්තය ලද පදක්කම් වල බර එකට එකතුකළ විට ලැබෙන අගය වැඩිය.
03.රුසියාව ලද පදක්කමේ විශ්කම්භයට වඩා ඇමෙරිකාව සහ එංගලන්තය ලද පදක්කම්හි විෂ්කම්භයන්ගේ එකතුව විශාලය.
04. රුසියාව ලද පදක්කමේ පරිධියට වඩා ඇමෙරිකාව සහ එංගලන්තය ලද පදක්කම්හි පරිධීන්ගේ ගේ එකතුව විශාලය.
05. රුසියාව ලද පදක්කමේ වර්ගපලයට වඩා ඇමෙරිකාව සහ එංගලන්තය ලද පදක්කම්හි වර්ගපලයන්ගේ එකතුව විශාලය.
06.රුසියාව ලද පදක්කමේ ඝනකමට වඩා ඇමෙරිකාව සහ එංගලන්තය ලද පදක්කම් එකමත එක තැබූ විට ලැබෙන්නේ වැඩි ඝනකමකි.
නිගමනය -
ඔලිම්පික් උළෙලේ මීටර් 100 දිවීමේ ප්රථම ස්ථානය හිමිකරගෙන ඇත්තේ රුසියාව නොව නේටෝ සංවිධානයයි
මේවා මේ සිත නිවන කතා . ඔය උඩ ලියල තියෙන දෙකම දාන්න ඕනේ මේ ලිපියට නෙමේ. අර චන්ද ප්රතිඵල ගැන ලියල තියෙන එකට. මේක පටන් ගත්තේ අපේ රන්දිකා නංගි නේ. දැන් හැමෝම කොපි කරගෙන යනවා දැක්කා. ගොබ්බ කතාවක් . දැන් මගේ තර්කය 2020 ජනාධිපතිවරණය ගැන. මහින්ද ගේ චන්ද සංඛ්යාව 44%. . පළාත් සභා චන්දෙන් මහින්ද පාර්ශ්වය දිනපු එක ගැන තර්කයක් නැහැ. ඒ ගොල්ලෝ දිනුම්. නමුත් ජනාධිපති චන්දෙදි එන්නේ මුළු චන්ද සංඛ්යාව . ඇමෙරිකාවේ හිලරි පැරදුන වගේ එලෙක්ටෝරල් කොලේජ් සීන් එකක් ලංකාවේ නැහැ.
Deleteඑතකොට එජනිස, එජාප, ශ්රීලනිප චන්ද 46.1%. ඒකට බැසිල් ඉන්දියාඒ TSS එක්ක ගහපු ගිවිසුම වැඩ කලේ නැත්නම් දෙමල චන්දත් එකතු කලහම 49%. ජනාධිපතිවරනේදී පොහොට්ටුව දිනීමේ සම්භාවිතාව අඩුයි. පුලුවන්නම් ඒ ගණන් ටික එකතු කරලා පෙන්වන්න.
According to Dr. James Ryan Lenin used terror against classes soon after the October Revolution. He considered mass terror a strategic and efficient method for advancing revolutionary goals (Chaliand & Arnaud, 2007). Lenin projected the responsibility of his brother’s execution onto entire social classes (Bolton, 2012). Aleksandr Solzhenitsyn (1918-2008) was of the view that the Russian Revolution was an invasion and conquest over the Russian people. He used the term revolutionary genocide and claimed that it swallowed up some 60 million of human lives. One of the gruesome acts of the 1917 Revolution denoted as the killing of the Russian Imperial Romanov family. On the 17th of July 1918 the family of Russia's last Emperor, Nicolas II and his family were killed in Ekateringburg in the Urals. The Emperor Nicholas II, his family members, and persons in their attendance and the Prince Alexey’s pet dog were brutally murdered by Yaakov Yurovsky and his firing squad.
ReplyDeleteThanks.
Delete/ claimed that it swallowed up some 60 million of human lives. // this is debatable. these figures. There was a civil war with whites. So cannot blame one side. But famine killed lot.
ස්තුතී අයියේ.
ReplyDeleteමොහොකටද අනේ
Delete