හත්වන කොටස
ඉහත කොටස් වලට ලැබුණු ප්රතිචාර සළකා බැලීමේදී මේවා විශ්වාස කරන අය ගැන අපහාස නොකරන්නැයි කීමේ හේතුවක් තිබේ. එනම් ශ්රී ලංකාවේ සිදුවූ සිවිල් යුද්ධ වලින් මියගිය ආරක්ෂක හමුදාවල මෙන්ම සටන්කාමීන්ගේ ළඟ නෑදෑයින්, හිතවතුන් , ආදරණියයන් රහසේ මෙන්ම එළිපිටද මළවුන් ගෙන්වන්නන් කරා යන බැවිනි. මේ උපසංස්කෘතිය ප්රධාන දහරාවෙන් වෙන්ව සැඟවී පවතී.
බටහිරද මේ තත්වය මෙසේමය. විශේෂයන් රථවාහන වලින් වූ හදිසි අනතුරු වලදී මියගිය තම නෑදෑයා ට සහෘදයාට ආයුබෝවන් කීමට මෙවැනි ක්රම බොහෝ යුරෝපීයයන් හා අමෙරිකානුන් භාවිතා කරනු මම දුටිමි. මෙහිදී "කියැවීමේ" සත්යතාවයට වඩා තමන්ගේ පෑරුණු සිත් සුව කර ගැනීමේ ක්රියාවලියක් සඳහා දායක වීමක් ද විය හැකිය. ලංකාවේ නම් මේ කරුණ වඩාත් බල පායි . ඒ මෙවැනි තත්වයන්ට ගොදුරු වූවන් සඳහා මානසික සායනයන් ලංකාවේ නොමැති හෙයිනි.
කුරුණෑගල දොඩම්ගස්ලන්ද ආසනයේ කටියාව නම් ගමේ දරු දෙදෙනෙකු සහිත කාන්තාවක් දරු දෙදෙනා මවට භාරදී මැද පෙරදිග රැකියාවකට ගියාය. ඇගේ සැමියා 1988-89 කාලයේ ඝාතනය වූ ජවිපෙ සාමාජිකයෙකි. ඔහු ඇය සමග කතා කරතියි ඇය මගේ යහලුවෙකුට කීවාය. ඩුබායි ගිය පසු මළගිය ඔහු පෙනී සිටිමින් කියා ඇත්තේ දරු දෙදෙනා දුකින් සිටින බවත් එනිසා වහා ඇය ආපසු ලංකාවට යා යුතු බවත්ය. ඇගේ මියගිය සැමියා ඇයව දිනපතාම ඇඳෙන් බිමට ඇද දමන බව පවසා තිබේ. ඉඩමක් උගස් කර ඩුබායි පැමිණියත් මේ ප්රශ්නය නිසා ඇය ආපසු ශ්රී ලංකාව බලා ගියාය. ඇගේ අධික දුක මගින් ඇතිවුණු මානසික විෂාදතාවයක් නිසා මෙවැනි සිදුවීම් ඇතිවන බවට නිගමනය කළ හැකි වෙතැයි සිතමි. මළවුන් එන්නේ කතා කරන්නට මිස දබර කරන්නට හෝ කරදර කරන්නට නොවේ යයි මීඩියම් ලා නිතර කියති. අනික ශරීරයක් නැති ඔවුන්ට කවුරුන් වත් ඇඳෙන් බිමට ඇද දමන්නට නොහැකිය. සැමියා මිය ගිය දුකින් මෙන්ම දරුවන් දමා ආ දුකින්ද පෙළුණු අය නැවත යාමට සිත හදා ගත්තේ මෙවැනි ආරුඪ වීමකින් විය හැකිය.
දෙවන සිද්ධියේදී ගලගෙදර ප්රදේශයේ කාන්තාවක් මළ ගිය ඇත්තන් සමග කතා කරන කෙනෙකු හමුවී තිබේ. ඇගේ සැමියා හෝ පෙම්වතා පැමිණ තිබෙන අතර මළ ගිය ඇත්තන්ට සම්බන්ධ කරන්නා (මීඩියම් ) වේදනාවෙන් කෑ ගසමින් කෙඳිරිගාමින් සිට තිබේ. ඔහු දරුණු වධ විඳි බව හා ඉන් මහත් වේදනාවට පත්වී තිබෙන බව කියා තිබේ. මෙහිදී පැහැදිලි නැත්තේ කාන්තාව තම සැමියා ගැන මීඩියම් ට (ලංකාවේ හැටියට පේන කරු) මුලින් කීවාද නැත්ද යන්නය. මීඩියම් සැමියා අතුරුදහන් වුණු බව මුලින් දැන සිටියා නම්, ඒ කාලයේ පැහර ගත්තවුන්ට වධදීම් සිදු කෙරනු බව කවූරුත් දන්නා දෙයක් නිසා ඔහු කිසියම් රඟ පෑමක් කළා විය හැක. එසේම ලවුලෙන් කියන්නාක් මෙන් ඇත්තටම වේදනාවෙන් පෙලුනා ද විය හැක.
මගේ බ්ලොගයේ වෙනත් තැනක ද සඳහන් කර ඇති පරිදි 2006 මුල් භාගයේ ලන්ඩනයේ පැවති එක්තරා සැන්දෑ සාදයකදී මිතුරන් පිරිසක් හා වාදයකට පැටලුනෙමි. ඒ මහින්ද රාජපක්ෂ මහතා 2005 ජනාධිපතිවරණය දිනූ පසු වන අර සාම කතාද ඇදීගෙන යන කාලයේය. බීබිසියේ මගේ මිතුරකු වන සරෝජ් පතිරණ සාම සාකච්චා අතරතුර එරික් සොල්හෙයිම් හමුවී තිබේ. එරික් සොල්හෙයිම් කොටි සංවිධානය විසින් සාම කතා කඩා කප්පල් කිරීම ගැන සිය කණගාටුව හා දැඩි කළකිරීම ගැන ඔවුන්ට දන්වා තිබේ. ඔහු මේ බව අපට කීවේය. එසේම කොටින් ඉතා ප්රබල නිසා ඔවුන් සාම සාකච්චා වලින් ඉවතට ගිය බව ඔහුගේ අදහස විය. මහින්දවාදී යහළුවන් පිරිසකුත් මමත් බීබීසියේ රැකියාව කරන තවත් ප්රවීන මාධ්යවේදියෙකුත් මෙතන සිටියහ. අනිත් මාධ්යවේදී මහතා කීවේද බලගතු කොටි සංවිධානය පරාජය කිරමට රජයට නොහැකි නිසා සාම සාකච්චා වල බර දැරිය යුත්තේ රජය බවයි. එනම් රජය තවත් නම්යශීලි විය යුතු බවයි. මහින්ද වාදීන් මෙන්ම සිංහල ජාතිවාදයට බර අයද කොටි සංවිධානය යුද කර පරාජය කළ හැකියයිද කල යුතු යයිද යන මතයේ සිටියහ.
මගේ මතය වූයේ කොටින් සිටියේ තමන් ගැන අධිතක්සේරුවක බවය. එරික් සොල්හෙයිම් කියන ලෙසට සාම ගිවිසුම අත්සන් කර දෙමළ ජනතාවට යුද ගැටුම් වලින් තොර ජිවත් වීමේ නිදහස ලබා දී රජය සමහ දීර්ඝ සාම සාකච්චාවක නිරත විය යුතු බවය. යුදයෙන් දෙපසේම පිරිස මිය යනවාට වඩා සාම සාකච්චා හොඳ බව මගේ අදහස විය. එසේම රජයට කොටි සංවිධානය අනිවාර්යයෙන්ම පරාජය කළ හැකි බව මගේ මතය විය. මා කීවේ යුදයට නුපුරුදු ලංකාවේ ත්රිවිධ හමුදා 71 කැරැල්ල පරාජය කල අතර ඊටත් වඩා දරුණු ලෙස 88-89 කැරැල්ල පරාජය කළ බවයි. ලංකාවේ ත්රිවිධ හමුදාව හා පොලිසිය දේශපාලන නායකත්වය ඉඩ දෙන්නේ නම් සමූල ඝාතනයන් කිරීමට පවා පසුබට නොවන බවත් එනිසා කොටි සංවිධානය ඉන්නේ මහා මුලාවක බවත් පැවසුවෙමි.
ඉන්දුනීසියාවේ මෙන්ම චෙචේනියාවේද අනුකම්පා විරහිතව පහර දීමෙන් කැරලි මැඩ පවත්වා ඇති බව කීවෙමි. මාධ්යවේදීන් දෙදෙනා මෙහිදී මා ජවිපෙ හිතවතෙක් යයිද ජවිපෙ මෙන්ම මමත් ජාතිවාදියෙකු වී ඇති බවද කීහ. මිතුරු සරෝජ් පතිරණ මා මෙසේ කී බව පසුව පිළිගත් නිසා ඔහුගේ නම මෙහි සඳහන් කලෙමි. මා එසේ කිවේ තාර්කිකව සලකා බලා මිස ජාතිවාදී කමකට නොවේ.
කොටි සංවිධානයට එරෙහි දෙමළ මාධ්යවේදියෙකු වන ඩී බී එස් ජෙයරාජ් කිලිනොච්චිය ඇද වැටෙන්නේ නැති බවත් එය ස්ටාලින්ග්ග්රාඩ් බේරා ගැනීමේ සටන මෙන් මහා සටනක් වන බවටත් අනාවැකි කිව්වේ 2008 ඔක්තෝබර් මාසයේය. (ලිපිය බලන්න) ඒ කියන්නේ කිලිනොච්චි වැටෙතැයි ඔහු සිතුවේද නැති බවයි. ඔවුන්ගේ අධි තක්සේරුව එපමණ විය.
ඉහත සිද්ධීන් හා ජෙයරාජ් ගේ ලිපිය වැදගත් වන්නේ ලවුලන් ගේ ඊළඟ කියවීම නිසාය. මෙය කියැවුණේ 2008 වසරේ ජූනි මාසයේ පමණ දීය. සියදිවි නසාගත් දෙමළ බෝම්බකරුවකු සම්බන්ධවී තිබුණි. ඔහුගේ ඡායාව මට ප්රක්ෂේපණය කරන්නට ඇයට හැකිවුණි. ( ඒ කෙසේ දැයි කියන්නට මට නොහැකිය) ඔහු සමහ කුඩා දැරියක්ද සිටියාය. මැරුණු දරුවන් තමන්ගේ මියගිය අත්තා, අත්තම්මා හෝ වෙනත් මළගිය ඥාතියකු සමග පෙනී සිටින්නේ යැයි මීඩියම් වරු කියති.
බෝම්බකරු පැහැදිලිවම කීවේ රජයේ හමුදා කොටි සංවිධානයේ සියල්ලෝම සමූලඝාතනය කරන බවයි. එසේම තණ පිට්ටනියක මළකඳන් හා රුධිරය පෙන්වන බව ඇය කීවාය. මා සිතුවේ මේ ගෝල්ෆේස් එක ගැන බවයි. එනිසා ගෝල්ෆේස් නමින් තණ පිට්ටනියක් තිබෙන බවත් මේ එය විය හැකි බවත් මේ මළ තැනැත්තා කියන්නේ බෝම්බයක් ගෝල්ෆේස් එකේ පිපිරවීම ගැන විය හැකි බවත්ය. එවැන්නක් ගැන මම දන්නේ නැත. ලවුලන් පැහැදිලිව කිවේ බොහෝ අය මිය යන බව හා ඔහුගේ යහළුවන් සියලු දෙන මැරෙන බවය.
ඔහු අනාගතය ගැන කියන්නේ කෙසේදැයි මම විමසුවෙමි. ඔහුට කිසියම් මාස්ටර් කෙනෙකු උදව් කරන්නේද යන්න විමසුවෙමි. තමන්ට අනාගතය ගැන කියන්නට හැකි මන්ද යන්න, මළගිය තැනැත්තාට කීමට හැකියාවක් නොමැති බවත් තමන්ට පෙනෙන දෙය ඔහු දන්වන බවත් ලවුලන්ට දැනුනු හැඟීමයි.
මම ඉන්පසු මේ විස්තර මගේ යහළුවන් අට දෙනෙකුට යැව්වෙමි. හතර දෙනෙකු මළ ගීයවුන් සමග කතා කිරීමට හැකි යයි විශ්වාස කරන අය වන අතර අනිකුත් අය විශ්වාස නොකරති. විශ්වාස නොකරන යහළුවන් දෙදෙනක් ගෙන් එක් අයෙකු ලියා එව්වේ එවන් අනාවැකි කීමට යුද්ධය (මේ 2008) යන ආකාරය අනුව කිව හැකි බවයි. රජය හමුදාවන් නිසි සේ නඩත්තු කරමින් ජනාධිපති සමග සහෝදරයා ක්රියා කරන බව සැවොම දන්නා කරුණක් බවත් ඔහු කිවේය. අනිත් යහළුවාගේ අදහස වුයේ අර මම ඉහත කී සැන්දෑ හමුවේ සඳහන් කළ දෙයමය. කැරලි දෙකක් මර්දනය කර ඇති රටේ හැටියට විශාල, හමුදාවකට මෙය කළ හැකි දෙයක් බවයි. එනිසා මේ අනාවැකිය ඕනෑම කෙනෙකුට කළ හැකි බව ඔහුද පැවසුවේය.
තමන්ගේ රටේ අගනුවර ඉක්මනින් බිඳ වැටෙන බවද මළගිය බෝම්බකරු දැන්වීය. අගනුවර ලෙස ලවුලන් දන්නේ කෙසේද යන්න ලෙස ඇයට වැටහුනේ ඔහු ඔටාවා පෙන්නුම් කරන නිසා බවයි. මේ පින්තූර ඇගේ මනසේ ඇතිවෙන දේවල්ය. වැටෙන්නේ මොන අගනුවර දැයි මම ඇසුවෙමි. ලවුලන් කිවේ ඇයට කීමට අපහසු බවයි. අකුරු ලෙස කේ අකුර පමණක් ඇය කීවාය. ඔබේ අග නගරය කුමක්දැයි ඇය ඇසුවාය. ව්යවස්ථාදායක අගනුවර ශ්රී ජයවර්ධන පුර කෝට්ටේ හා වෙළඳ අගනුවර කොළඹ යැයි ඇයට පැහැදිලි කලෙමි. දෙකේම නම "ක" යන්නෙන් පටන් ගනී. මේ අගනුවරවල් බිඳ වැටීමට කෙසේවත් පිළිවන් කමක් නැති බව මම ලවුලන් ට පැවසුවෙමි.
මේ පහළ ඇත්තේ මම යහලුවෙකුට යැවූ ඊමේල් එක හා ඊළම් යුද්ධය අවසන් වූ පසු 2009 වසරේ ජුනි 12 දා ඔහු මට නැවත එවූ ඊමේලයයි .
පහත ඇත්තේ මගේ මුල් ඊමේල් එකයි. මේ ඊමේල් ත්රෙඩ් එක හා සබැඳුනු සියලු ඊමේල් යැවු වේලාව හා දිනය සහිතව තවම තිබේ. කිසියම් අනාවැකියක් ලැබුනොත් මෙන්ම කාල වකවානුවක් ලැබුනොත් ලියා තබා වසර ගණනකට පසු හෝ නැවත බැලීම මගේ සිරිතකි.
මා මේවා විශ්වාස නොකරන අයෙක් නම් යහළුවන්ට යැව්වේ ඇයි? මේ සමහර යහළුවන් රජයට විරුද්ධව ඕනෑම දෙයක් නිදහසේ කියන අයයි. ලවුලන්ගේ කීම් මා විශ්වාස කළත් නැතත් වෙන දේවල හැටියට 2008 ජූනි මස කළ අනතුරු ඇඟවීම නිවැරදි යයි සිතමි. මගේම අදහස් හා යම් ලෙසකින් සමපාත බැවින් කිසියම් ලෙසකින් පාර්ශ්විකව (biased opinion ) ලිව්වා විය හැකිය. මේ දේවල් සිදුවන්නේ නැත්නම් හොඳය. නමුත් වෙන විස්තර නොකියා මෙවන් දෙයක් විය හැකි බව කීම කල යුතු යයි සිතුවෙමි. අනික සැම විටකම මගේ තර්කය වූවේත් යුද්ධය අවසන් කළ හැකි බවය (කරන කුමන ආකාරයෙන් හෝ).
මෙහිදී කියැවීම් වල කිසියම් රජයේ කෙනෙක් (බෝම්බකරුට සතුරු පාර්ශ්වයේ කෙනෙක් ) තම නායකයාගේ මිනිය අසලට යන බව බෝම්බකරු පෙන්නුම් කරන ලදී. මම එය වටහා ගත්තේ එවකට හිටි ප්රබල පුද්ගලයෙකු හැටියටය. death chamber හෙවත් ප්රභාකරන් මැරෙන අඳුරු කුටියක් වැන්නක් පෙන්නුම් කරන ලදී. ලවුලන්ට මා කීවේ බොහෝ විට ඔහු අත්අඩංගුවේ මැරෙනු ඇත යන්නය. ගෝල්ෆේස් එක ගැන ලිව්වේ මළ ගිය බෝම්බකරු පෙන්වුයේ තණ පිට්ටනි වල මළකඳන් රාශියක් නිසාය.
මේ පෙන්වන දේවල් හරියටම පරිවර්තනය කර ගැනීම වැදගත් බව ලවුලන්ගේ අදහස විය.
"මගේ රටේ අගනුවර" විනාශ වෙන බව, යටපත් කර ගන්නා බවට කි දේ මට විහිළුවක් වුනේ එය මා කොළඹ යයි සිතු නිසාය.
නමුත් පසුගිය දිනවල තාමලිනි ගේ "තියුණු අසිපතක සෙවන යට " කියවන විට ඇය මගේ රට යනුවෙන් සඳහන් කරන්නේ ඊළම් යනුවෙන් ඔවුන් හැඳින්වූ වන්නියේ කුඩා කොටස බවත් (යාපනය ලංකා රජය යටතේ ය) මගේ වැසියන් දෙමළ වැසියන් පමණක් බවත් මට පසක් විය. ලන්ඩනයේ සිටින සටන්කාමීන්ගේ හිතවාදීන් දෙමල ඊළාමය ලෙස හැඳින්වුයේ ලංකාවේ 1/3 වැනි විශාල කොටසක් වන අතර එය තවම තමන් සතු නැති බව වටහා ගෙන සිටියහ. තමලීනි මගේ රට කිවේ තමන් සටන් වැද සිටි ඒ කොටසට නම් බෝම්බකරු මගේ රට කීවේද එයටය. එනම් ඔහුට අනුව එහි අගනුවර කිලිනොච්චියයි. යාපනය නොවේ.
ජෙයරාජ් කිලිනොච්චිය ස්ටලින්ග්රාඩ් වගේ වේ යයි කිව්වේ 2008 ඔක්තෝබරයේය. මා හිතන්නේ එය අල්ලා ගත්තේ 2009 ජනවාරි වල විය යුතුය. බෝම්බකරු කොටි සංවිධානයේ හා අනිකුත් යුද පණ්ඩිතයන්ගේ අදහසට එරෙහිව මෙවැනි දෙයක් කීවේද? එසේනම් ඒ කෙසේද?
මා ලවුලන් ට චෝදනා කලේ එවකට කැනඩාවේ දෙමළ උද්ඝෝෂණ බොහොමයක් තිබුණු නිසා ඇය කියවූ ප්රවෘත්ති තුලින් හිතා බලා මේ ගැන කියන බව මිස බෝම්බකරුවෙක් නැති බවයි. අප අතර කිසියම් විරසකයක්ද මෙහිදී ඇති විය. ඇය බෝම්බයකින් මියගිය දැරියක් ගැන කීවේද මේ නිසාය. දැරිය සිටියේ මියගිය බෝම්බකරු සමගය. ලිපිය දිග වැඩිවෙන නිසා දැරිය ගැන මම ඊළඟ ලිපියෙන් පවසමි.
මා මෙහිදී ලියන්නේ අනාවැකිය ගැන මිස දෙමළ සංවිධාන වල දේශපාලනය හෝ ශ්රී ලංකාවේ දේශපාලනය ගැන නොවන බව කරුණාවෙන් සලකන්න. ලියා ඇත්තේ අවංකවම මා එදා සිතු දෙයයි.
මගේ ප්රබලම ප්රශ්නය වුයේ කෙනෙකුට අනාවැකි කිව හැක්කේ කෙසේද යන්නයි. ලවුලන් මළවුන්ට කථා කරති යන නිගමනයෙන් මම මේ වනවිට බොහෝ සෙයින් බැහැරව සිටියෙමි. අප සිටින ත්රිමාණ හෝ චතුර්මාණ (කාලය ද සැලකිල්ලට ගත් විට ) ලෝකයට පිටින් වෙනත් මානයක් ඇත්නම් එම මානයේ කාලය නොමැති විය යුතුයි. මළවුන්ගේ කියැවීම් යයි ලවුලන් ලා කියන දේවලද කාලය නමැති සීමාව අතික්රමණය කර තිබේ.
මා මින්පසු කළේ ඒ ගැන සෙවීමයි. මට යහළුවන් පොත් දෙකක් ගැන කීහ. එකක් ඔස්ට්රියන් භෞතික විද්යාඥයකු වන ෆ්රිටෝෆ් කප්රා (Fritjof Capra ) ගේ තාඕ ඔෆ් ෆිසික්ස් - The Tao of Physics: An Exploration of the Parallels Between Modern Physics and Eastern Mysticism හා ජුලියන් බාබර් ගේ කාලයේ අවසානය (End of time ) නම් කෘති දෙකයි. ලංකාවේදී භෞතික විද්යාව හා රසායන විද්යාව උසස් පෙළ ට ඉගෙන ගත් පසු සෝවියට් දේශයේ ඉංජිනේරු උපාධිය කරද්දී තවත් අවුරුදු 3 පමණ ඉගෙන ගත යුතුව තිබුණි. මේ ඉගෙනීම් කළේ විභාග වලටය. අවුරුදු 20කට පමණ පෙරය. ඉන්පසු මා සමහර විද්යා ලිපි කියෙව්වත්, දුරේක්ෂයකින් තාරකා නිරීක්ෂණය කළත් භෞතික විද්යාව ගැන මහලොකු උනන්දුවක් තිබුනේ නැත.
මේ ග්රන්ථ දෙකම නිව්ටෝනියානු මුලධර්ම වලින් අයින්ස්ටයින් බැහැරව යන ආකාරය විස්තර කරන අතර ක්වන්ටම් භෞතිකයේදී අයින්ස්ටයින් ඉදිරිපත් කල ස්පේස්ටයිම් (අවකාශ කාලය) රාමුවෙන් ද ඉවතට ගොස් සිද්ධීන් විශ්ලේෂණය කර තිබේ. මේ දේවල් තේරුම් ගැනීමට මා නැවතත් ඉගෙන ගත යුතු බව සිතුනි. විවෘත විශ්ව විද්යාලයේ (එංගලන්තයේ) පාඨමාලාවකට බැඳුනේ මින් පසුවය.
අවකාශ කාලය (spacetime) ගැන මා ලිපු බ්ලොග් ලිපියක් මෙහි ඇත.
ජෙයාරාජ් ගේ ලිපිය: WILL THERE BE A 'MOTHER OF ALL BATTLES' FOR KILINOCHCHI?
ෆ්රිටෝෆ් කප්රා (Fritjof Capra ) ගේ වෙබ් අඩවිය http://www.fritjofcapra.net/
ජූලියන් බාබර් - http://www.platonia.com/books.html
මගේ අවකාශ කාලය ගැන ලිපිය : https://kolambagamaya.blogspot.co.uk/2014/10/blog-post_19.html
~ මතු සම්බන්ධයි
(මා තවමත් භෞතිකවාදියෙකු බව සිතමි. එහෙත් මා නොදන්නා දේවල් ගැන සෙවීම කෙදිනක වත් අත් හැර නැත. එනිසා පුර්ව-විනිශ්චයකින් තොරව ලිපි පෙළ කියවන්න. මේ ලිපියේ සඳහන් ලවුලන් හෙවත් ජැමී විල්සන් හල් මගේ යෙහෙළියක වන අතර ෆේස්බුක් හි ඇගෙන් අනවශ්ය ප්රශ්න ඇසීමෙන් වළකින ලෙස ඉල්ලා සිටිමි. මා ලියන දෙයෙහි හරි වැරැද්ද ඇයට මතක නම් ඇගෙන් ඇසීය හැකිය. මා මේ ලිපි ලියන බවට ඇයට දන්වා තිබේ. එහෙත් මළවුන් සමග කථා කිරීමට ඇයට යෝජනා නොකරන්න. ඇය දැන් එයින් ඉවත් වී සිටී . එයට හේතුව මේ ලිපි පෙලේම ඉදිරියේදී ලියවෙනු ඇත.)
ඉහත කොටස් වලට ලැබුණු ප්රතිචාර සළකා බැලීමේදී මේවා විශ්වාස කරන අය ගැන අපහාස නොකරන්නැයි කීමේ හේතුවක් තිබේ. එනම් ශ්රී ලංකාවේ සිදුවූ සිවිල් යුද්ධ වලින් මියගිය ආරක්ෂක හමුදාවල මෙන්ම සටන්කාමීන්ගේ ළඟ නෑදෑයින්, හිතවතුන් , ආදරණියයන් රහසේ මෙන්ම එළිපිටද මළවුන් ගෙන්වන්නන් කරා යන බැවිනි. මේ උපසංස්කෘතිය ප්රධාන දහරාවෙන් වෙන්ව සැඟවී පවතී.
බටහිරද මේ තත්වය මෙසේමය. විශේෂයන් රථවාහන වලින් වූ හදිසි අනතුරු වලදී මියගිය තම නෑදෑයා ට සහෘදයාට ආයුබෝවන් කීමට මෙවැනි ක්රම බොහෝ යුරෝපීයයන් හා අමෙරිකානුන් භාවිතා කරනු මම දුටිමි. මෙහිදී "කියැවීමේ" සත්යතාවයට වඩා තමන්ගේ පෑරුණු සිත් සුව කර ගැනීමේ ක්රියාවලියක් සඳහා දායක වීමක් ද විය හැකිය. ලංකාවේ නම් මේ කරුණ වඩාත් බල පායි . ඒ මෙවැනි තත්වයන්ට ගොදුරු වූවන් සඳහා මානසික සායනයන් ලංකාවේ නොමැති හෙයිනි.
කුරුණෑගල දොඩම්ගස්ලන්ද ආසනයේ කටියාව නම් ගමේ දරු දෙදෙනෙකු සහිත කාන්තාවක් දරු දෙදෙනා මවට භාරදී මැද පෙරදිග රැකියාවකට ගියාය. ඇගේ සැමියා 1988-89 කාලයේ ඝාතනය වූ ජවිපෙ සාමාජිකයෙකි. ඔහු ඇය සමග කතා කරතියි ඇය මගේ යහලුවෙකුට කීවාය. ඩුබායි ගිය පසු මළගිය ඔහු පෙනී සිටිමින් කියා ඇත්තේ දරු දෙදෙනා දුකින් සිටින බවත් එනිසා වහා ඇය ආපසු ලංකාවට යා යුතු බවත්ය. ඇගේ මියගිය සැමියා ඇයව දිනපතාම ඇඳෙන් බිමට ඇද දමන බව පවසා තිබේ. ඉඩමක් උගස් කර ඩුබායි පැමිණියත් මේ ප්රශ්නය නිසා ඇය ආපසු ශ්රී ලංකාව බලා ගියාය. ඇගේ අධික දුක මගින් ඇතිවුණු මානසික විෂාදතාවයක් නිසා මෙවැනි සිදුවීම් ඇතිවන බවට නිගමනය කළ හැකි වෙතැයි සිතමි. මළවුන් එන්නේ කතා කරන්නට මිස දබර කරන්නට හෝ කරදර කරන්නට නොවේ යයි මීඩියම් ලා නිතර කියති. අනික ශරීරයක් නැති ඔවුන්ට කවුරුන් වත් ඇඳෙන් බිමට ඇද දමන්නට නොහැකිය. සැමියා මිය ගිය දුකින් මෙන්ම දරුවන් දමා ආ දුකින්ද පෙළුණු අය නැවත යාමට සිත හදා ගත්තේ මෙවැනි ආරුඪ වීමකින් විය හැකිය.
දෙවන සිද්ධියේදී ගලගෙදර ප්රදේශයේ කාන්තාවක් මළ ගිය ඇත්තන් සමග කතා කරන කෙනෙකු හමුවී තිබේ. ඇගේ සැමියා හෝ පෙම්වතා පැමිණ තිබෙන අතර මළ ගිය ඇත්තන්ට සම්බන්ධ කරන්නා (මීඩියම් ) වේදනාවෙන් කෑ ගසමින් කෙඳිරිගාමින් සිට තිබේ. ඔහු දරුණු වධ විඳි බව හා ඉන් මහත් වේදනාවට පත්වී තිබෙන බව කියා තිබේ. මෙහිදී පැහැදිලි නැත්තේ කාන්තාව තම සැමියා ගැන මීඩියම් ට (ලංකාවේ හැටියට පේන කරු) මුලින් කීවාද නැත්ද යන්නය. මීඩියම් සැමියා අතුරුදහන් වුණු බව මුලින් දැන සිටියා නම්, ඒ කාලයේ පැහර ගත්තවුන්ට වධදීම් සිදු කෙරනු බව කවූරුත් දන්නා දෙයක් නිසා ඔහු කිසියම් රඟ පෑමක් කළා විය හැක. එසේම ලවුලෙන් කියන්නාක් මෙන් ඇත්තටම වේදනාවෙන් පෙලුනා ද විය හැක.
මගේ බ්ලොගයේ වෙනත් තැනක ද සඳහන් කර ඇති පරිදි 2006 මුල් භාගයේ ලන්ඩනයේ පැවති එක්තරා සැන්දෑ සාදයකදී මිතුරන් පිරිසක් හා වාදයකට පැටලුනෙමි. ඒ මහින්ද රාජපක්ෂ මහතා 2005 ජනාධිපතිවරණය දිනූ පසු වන අර සාම කතාද ඇදීගෙන යන කාලයේය. බීබිසියේ මගේ මිතුරකු වන සරෝජ් පතිරණ සාම සාකච්චා අතරතුර එරික් සොල්හෙයිම් හමුවී තිබේ. එරික් සොල්හෙයිම් කොටි සංවිධානය විසින් සාම කතා කඩා කප්පල් කිරීම ගැන සිය කණගාටුව හා දැඩි කළකිරීම ගැන ඔවුන්ට දන්වා තිබේ. ඔහු මේ බව අපට කීවේය. එසේම කොටින් ඉතා ප්රබල නිසා ඔවුන් සාම සාකච්චා වලින් ඉවතට ගිය බව ඔහුගේ අදහස විය. මහින්දවාදී යහළුවන් පිරිසකුත් මමත් බීබීසියේ රැකියාව කරන තවත් ප්රවීන මාධ්යවේදියෙකුත් මෙතන සිටියහ. අනිත් මාධ්යවේදී මහතා කීවේද බලගතු කොටි සංවිධානය පරාජය කිරමට රජයට නොහැකි නිසා සාම සාකච්චා වල බර දැරිය යුත්තේ රජය බවයි. එනම් රජය තවත් නම්යශීලි විය යුතු බවයි. මහින්ද වාදීන් මෙන්ම සිංහල ජාතිවාදයට බර අයද කොටි සංවිධානය යුද කර පරාජය කළ හැකියයිද කල යුතු යයිද යන මතයේ සිටියහ.
මගේ මතය වූයේ කොටින් සිටියේ තමන් ගැන අධිතක්සේරුවක බවය. එරික් සොල්හෙයිම් කියන ලෙසට සාම ගිවිසුම අත්සන් කර දෙමළ ජනතාවට යුද ගැටුම් වලින් තොර ජිවත් වීමේ නිදහස ලබා දී රජය සමහ දීර්ඝ සාම සාකච්චාවක නිරත විය යුතු බවය. යුදයෙන් දෙපසේම පිරිස මිය යනවාට වඩා සාම සාකච්චා හොඳ බව මගේ අදහස විය. එසේම රජයට කොටි සංවිධානය අනිවාර්යයෙන්ම පරාජය කළ හැකි බව මගේ මතය විය. මා කීවේ යුදයට නුපුරුදු ලංකාවේ ත්රිවිධ හමුදා 71 කැරැල්ල පරාජය කල අතර ඊටත් වඩා දරුණු ලෙස 88-89 කැරැල්ල පරාජය කළ බවයි. ලංකාවේ ත්රිවිධ හමුදාව හා පොලිසිය දේශපාලන නායකත්වය ඉඩ දෙන්නේ නම් සමූල ඝාතනයන් කිරීමට පවා පසුබට නොවන බවත් එනිසා කොටි සංවිධානය ඉන්නේ මහා මුලාවක බවත් පැවසුවෙමි.
ඉන්දුනීසියාවේ මෙන්ම චෙචේනියාවේද අනුකම්පා විරහිතව පහර දීමෙන් කැරලි මැඩ පවත්වා ඇති බව කීවෙමි. මාධ්යවේදීන් දෙදෙනා මෙහිදී මා ජවිපෙ හිතවතෙක් යයිද ජවිපෙ මෙන්ම මමත් ජාතිවාදියෙකු වී ඇති බවද කීහ. මිතුරු සරෝජ් පතිරණ මා මෙසේ කී බව පසුව පිළිගත් නිසා ඔහුගේ නම මෙහි සඳහන් කලෙමි. මා එසේ කිවේ තාර්කිකව සලකා බලා මිස ජාතිවාදී කමකට නොවේ.
කොටි සංවිධානයට එරෙහි දෙමළ මාධ්යවේදියෙකු වන ඩී බී එස් ජෙයරාජ් කිලිනොච්චිය ඇද වැටෙන්නේ නැති බවත් එය ස්ටාලින්ග්ග්රාඩ් බේරා ගැනීමේ සටන මෙන් මහා සටනක් වන බවටත් අනාවැකි කිව්වේ 2008 ඔක්තෝබර් මාසයේය. (ලිපිය බලන්න) ඒ කියන්නේ කිලිනොච්චි වැටෙතැයි ඔහු සිතුවේද නැති බවයි. ඔවුන්ගේ අධි තක්සේරුව එපමණ විය.
ඉහත සිද්ධීන් හා ජෙයරාජ් ගේ ලිපිය වැදගත් වන්නේ ලවුලන් ගේ ඊළඟ කියවීම නිසාය. මෙය කියැවුණේ 2008 වසරේ ජූනි මාසයේ පමණ දීය. සියදිවි නසාගත් දෙමළ බෝම්බකරුවකු සම්බන්ධවී තිබුණි. ඔහුගේ ඡායාව මට ප්රක්ෂේපණය කරන්නට ඇයට හැකිවුණි. ( ඒ කෙසේ දැයි කියන්නට මට නොහැකිය) ඔහු සමහ කුඩා දැරියක්ද සිටියාය. මැරුණු දරුවන් තමන්ගේ මියගිය අත්තා, අත්තම්මා හෝ වෙනත් මළගිය ඥාතියකු සමග පෙනී සිටින්නේ යැයි මීඩියම් වරු කියති.
බෝම්බකරු පැහැදිලිවම කීවේ රජයේ හමුදා කොටි සංවිධානයේ සියල්ලෝම සමූලඝාතනය කරන බවයි. එසේම තණ පිට්ටනියක මළකඳන් හා රුධිරය පෙන්වන බව ඇය කීවාය. මා සිතුවේ මේ ගෝල්ෆේස් එක ගැන බවයි. එනිසා ගෝල්ෆේස් නමින් තණ පිට්ටනියක් තිබෙන බවත් මේ එය විය හැකි බවත් මේ මළ තැනැත්තා කියන්නේ බෝම්බයක් ගෝල්ෆේස් එකේ පිපිරවීම ගැන විය හැකි බවත්ය. එවැන්නක් ගැන මම දන්නේ නැත. ලවුලන් පැහැදිලිව කිවේ බොහෝ අය මිය යන බව හා ඔහුගේ යහළුවන් සියලු දෙන මැරෙන බවය.
ඔහු අනාගතය ගැන කියන්නේ කෙසේදැයි මම විමසුවෙමි. ඔහුට කිසියම් මාස්ටර් කෙනෙකු උදව් කරන්නේද යන්න විමසුවෙමි. තමන්ට අනාගතය ගැන කියන්නට හැකි මන්ද යන්න, මළගිය තැනැත්තාට කීමට හැකියාවක් නොමැති බවත් තමන්ට පෙනෙන දෙය ඔහු දන්වන බවත් ලවුලන්ට දැනුනු හැඟීමයි.
මම ඉන්පසු මේ විස්තර මගේ යහළුවන් අට දෙනෙකුට යැව්වෙමි. හතර දෙනෙකු මළ ගීයවුන් සමග කතා කිරීමට හැකි යයි විශ්වාස කරන අය වන අතර අනිකුත් අය විශ්වාස නොකරති. විශ්වාස නොකරන යහළුවන් දෙදෙනක් ගෙන් එක් අයෙකු ලියා එව්වේ එවන් අනාවැකි කීමට යුද්ධය (මේ 2008) යන ආකාරය අනුව කිව හැකි බවයි. රජය හමුදාවන් නිසි සේ නඩත්තු කරමින් ජනාධිපති සමග සහෝදරයා ක්රියා කරන බව සැවොම දන්නා කරුණක් බවත් ඔහු කිවේය. අනිත් යහළුවාගේ අදහස වුයේ අර මම ඉහත කී සැන්දෑ හමුවේ සඳහන් කළ දෙයමය. කැරලි දෙකක් මර්දනය කර ඇති රටේ හැටියට විශාල, හමුදාවකට මෙය කළ හැකි දෙයක් බවයි. එනිසා මේ අනාවැකිය ඕනෑම කෙනෙකුට කළ හැකි බව ඔහුද පැවසුවේය.
තමන්ගේ රටේ අගනුවර ඉක්මනින් බිඳ වැටෙන බවද මළගිය බෝම්බකරු දැන්වීය. අගනුවර ලෙස ලවුලන් දන්නේ කෙසේද යන්න ලෙස ඇයට වැටහුනේ ඔහු ඔටාවා පෙන්නුම් කරන නිසා බවයි. මේ පින්තූර ඇගේ මනසේ ඇතිවෙන දේවල්ය. වැටෙන්නේ මොන අගනුවර දැයි මම ඇසුවෙමි. ලවුලන් කිවේ ඇයට කීමට අපහසු බවයි. අකුරු ලෙස කේ අකුර පමණක් ඇය කීවාය. ඔබේ අග නගරය කුමක්දැයි ඇය ඇසුවාය. ව්යවස්ථාදායක අගනුවර ශ්රී ජයවර්ධන පුර කෝට්ටේ හා වෙළඳ අගනුවර කොළඹ යැයි ඇයට පැහැදිලි කලෙමි. දෙකේම නම "ක" යන්නෙන් පටන් ගනී. මේ අගනුවරවල් බිඳ වැටීමට කෙසේවත් පිළිවන් කමක් නැති බව මම ලවුලන් ට පැවසුවෙමි.
මේ පහළ ඇත්තේ මම යහලුවෙකුට යැවූ ඊමේල් එක හා ඊළම් යුද්ධය අවසන් වූ පසු 2009 වසරේ ජුනි 12 දා ඔහු මට නැවත එවූ ඊමේලයයි .
මෙහිදී කියැවීම් වල කිසියම් රජයේ කෙනෙක් (බෝම්බකරුට සතුරු පාර්ශ්වයේ කෙනෙක් ) තම නායකයාගේ මිනිය අසලට යන බව බෝම්බකරු පෙන්නුම් කරන ලදී. මම එය වටහා ගත්තේ එවකට හිටි ප්රබල පුද්ගලයෙකු හැටියටය. death chamber හෙවත් ප්රභාකරන් මැරෙන අඳුරු කුටියක් වැන්නක් පෙන්නුම් කරන ලදී. ලවුලන්ට මා කීවේ බොහෝ විට ඔහු අත්අඩංගුවේ මැරෙනු ඇත යන්නය. ගෝල්ෆේස් එක ගැන ලිව්වේ මළ ගිය බෝම්බකරු පෙන්වුයේ තණ පිට්ටනි වල මළකඳන් රාශියක් නිසාය.
මේ පෙන්වන දේවල් හරියටම පරිවර්තනය කර ගැනීම වැදගත් බව ලවුලන්ගේ අදහස විය.
"මගේ රටේ අගනුවර" විනාශ වෙන බව, යටපත් කර ගන්නා බවට කි දේ මට විහිළුවක් වුනේ එය මා කොළඹ යයි සිතු නිසාය.
නමුත් පසුගිය දිනවල තාමලිනි ගේ "තියුණු අසිපතක සෙවන යට " කියවන විට ඇය මගේ රට යනුවෙන් සඳහන් කරන්නේ ඊළම් යනුවෙන් ඔවුන් හැඳින්වූ වන්නියේ කුඩා කොටස බවත් (යාපනය ලංකා රජය යටතේ ය) මගේ වැසියන් දෙමළ වැසියන් පමණක් බවත් මට පසක් විය. ලන්ඩනයේ සිටින සටන්කාමීන්ගේ හිතවාදීන් දෙමල ඊළාමය ලෙස හැඳින්වුයේ ලංකාවේ 1/3 වැනි විශාල කොටසක් වන අතර එය තවම තමන් සතු නැති බව වටහා ගෙන සිටියහ. තමලීනි මගේ රට කිවේ තමන් සටන් වැද සිටි ඒ කොටසට නම් බෝම්බකරු මගේ රට කීවේද එයටය. එනම් ඔහුට අනුව එහි අගනුවර කිලිනොච්චියයි. යාපනය නොවේ.
ජෙයරාජ් කිලිනොච්චිය ස්ටලින්ග්රාඩ් වගේ වේ යයි කිව්වේ 2008 ඔක්තෝබරයේය. මා හිතන්නේ එය අල්ලා ගත්තේ 2009 ජනවාරි වල විය යුතුය. බෝම්බකරු කොටි සංවිධානයේ හා අනිකුත් යුද පණ්ඩිතයන්ගේ අදහසට එරෙහිව මෙවැනි දෙයක් කීවේද? එසේනම් ඒ කෙසේද?
මා ලවුලන් ට චෝදනා කලේ එවකට කැනඩාවේ දෙමළ උද්ඝෝෂණ බොහොමයක් තිබුණු නිසා ඇය කියවූ ප්රවෘත්ති තුලින් හිතා බලා මේ ගැන කියන බව මිස බෝම්බකරුවෙක් නැති බවයි. අප අතර කිසියම් විරසකයක්ද මෙහිදී ඇති විය. ඇය බෝම්බයකින් මියගිය දැරියක් ගැන කීවේද මේ නිසාය. දැරිය සිටියේ මියගිය බෝම්බකරු සමගය. ලිපිය දිග වැඩිවෙන නිසා දැරිය ගැන මම ඊළඟ ලිපියෙන් පවසමි.
මා මෙහිදී ලියන්නේ අනාවැකිය ගැන මිස දෙමළ සංවිධාන වල දේශපාලනය හෝ ශ්රී ලංකාවේ දේශපාලනය ගැන නොවන බව කරුණාවෙන් සලකන්න. ලියා ඇත්තේ අවංකවම මා එදා සිතු දෙයයි.
මගේ ප්රබලම ප්රශ්නය වුයේ කෙනෙකුට අනාවැකි කිව හැක්කේ කෙසේද යන්නයි. ලවුලන් මළවුන්ට කථා කරති යන නිගමනයෙන් මම මේ වනවිට බොහෝ සෙයින් බැහැරව සිටියෙමි. අප සිටින ත්රිමාණ හෝ චතුර්මාණ (කාලය ද සැලකිල්ලට ගත් විට ) ලෝකයට පිටින් වෙනත් මානයක් ඇත්නම් එම මානයේ කාලය නොමැති විය යුතුයි. මළවුන්ගේ කියැවීම් යයි ලවුලන් ලා කියන දේවලද කාලය නමැති සීමාව අතික්රමණය කර තිබේ.
මා මින්පසු කළේ ඒ ගැන සෙවීමයි. මට යහළුවන් පොත් දෙකක් ගැන කීහ. එකක් ඔස්ට්රියන් භෞතික විද්යාඥයකු වන ෆ්රිටෝෆ් කප්රා (Fritjof Capra ) ගේ තාඕ ඔෆ් ෆිසික්ස් - The Tao of Physics: An Exploration of the Parallels Between Modern Physics and Eastern Mysticism හා ජුලියන් බාබර් ගේ කාලයේ අවසානය (End of time ) නම් කෘති දෙකයි. ලංකාවේදී භෞතික විද්යාව හා රසායන විද්යාව උසස් පෙළ ට ඉගෙන ගත් පසු සෝවියට් දේශයේ ඉංජිනේරු උපාධිය කරද්දී තවත් අවුරුදු 3 පමණ ඉගෙන ගත යුතුව තිබුණි. මේ ඉගෙනීම් කළේ විභාග වලටය. අවුරුදු 20කට පමණ පෙරය. ඉන්පසු මා සමහර විද්යා ලිපි කියෙව්වත්, දුරේක්ෂයකින් තාරකා නිරීක්ෂණය කළත් භෞතික විද්යාව ගැන මහලොකු උනන්දුවක් තිබුනේ නැත.
මේ ග්රන්ථ දෙකම නිව්ටෝනියානු මුලධර්ම වලින් අයින්ස්ටයින් බැහැරව යන ආකාරය විස්තර කරන අතර ක්වන්ටම් භෞතිකයේදී අයින්ස්ටයින් ඉදිරිපත් කල ස්පේස්ටයිම් (අවකාශ කාලය) රාමුවෙන් ද ඉවතට ගොස් සිද්ධීන් විශ්ලේෂණය කර තිබේ. මේ දේවල් තේරුම් ගැනීමට මා නැවතත් ඉගෙන ගත යුතු බව සිතුනි. විවෘත විශ්ව විද්යාලයේ (එංගලන්තයේ) පාඨමාලාවකට බැඳුනේ මින් පසුවය.
අවකාශ කාලය (spacetime) ගැන මා ලිපු බ්ලොග් ලිපියක් මෙහි ඇත.
ජෙයාරාජ් ගේ ලිපිය: WILL THERE BE A 'MOTHER OF ALL BATTLES' FOR KILINOCHCHI?
ෆ්රිටෝෆ් කප්රා (Fritjof Capra ) ගේ වෙබ් අඩවිය http://www.fritjofcapra.net/
ජූලියන් බාබර් - http://www.platonia.com/books.html
මගේ අවකාශ කාලය ගැන ලිපිය : https://kolambagamaya.blogspot.co.uk/2014/10/blog-post_19.html
~ මතු සම්බන්ධයි
(මා තවමත් භෞතිකවාදියෙකු බව සිතමි. එහෙත් මා නොදන්නා දේවල් ගැන සෙවීම කෙදිනක වත් අත් හැර නැත. එනිසා පුර්ව-විනිශ්චයකින් තොරව ලිපි පෙළ කියවන්න. මේ ලිපියේ සඳහන් ලවුලන් හෙවත් ජැමී විල්සන් හල් මගේ යෙහෙළියක වන අතර ෆේස්බුක් හි ඇගෙන් අනවශ්ය ප්රශ්න ඇසීමෙන් වළකින ලෙස ඉල්ලා සිටිමි. මා ලියන දෙයෙහි හරි වැරැද්ද ඇයට මතක නම් ඇගෙන් ඇසීය හැකිය. මා මේ ලිපි ලියන බවට ඇයට දන්වා තිබේ. එහෙත් මළවුන් සමග කථා කිරීමට ඇයට යෝජනා නොකරන්න. ඇය දැන් එයින් ඉවත් වී සිටී . එයට හේතුව මේ ලිපි පෙලේම ඉදිරියේදී ලියවෙනු ඇත.)