Friday, 21 March 2025

මැයි මාර විකාරයේ ඉන්නේ හීන දකින්නෙක් ද පීපින් ටොම් ද


අපේ ප්‍රසිද්ධ හිටපු බ්ලොග්කරුවෙක් හෙම ෆේස්බුක් එකේ විකාර සහගත කතාවක් ලියල තිබුන නිසා මේ පාර  ලංකාවේ ඉන්දෙද්දී 'මැයි  මාර ප්‍රසංගය ' කියන පොත  ගත්ත සරසවි එකෙන් .  මුද්‍රණ වාර දාහතරක් ම ප්‍රකාශ වුනු ස්වර්ණ පුස්තක සම්මානයේ මුල් කෘති පහට තේරිලා තියනවා කියන්නේ ඉතින් පට්ටම පට්ට පොතක් කියල හිතුනා.  බලනකොට පොඩි පොතක්. පිටු 108 යි , රුපියල් හත්සියයි .  ලන්ඩන් එන අතරවාරයේ ෆ්ලයිට් එකේදිම කියවල ඉවර කළා .  

දෙයියන්ට  ඔප්පු වෙච්චාවේ  (ඉන්නවනං බුවාලා)   , ලංකාවට වෙලා තියෙන සන්තෑසිය ට එක හේතුවක්  මෙන්න මේ  වගේ පොත් සහ කලා  කෘති වලින්  ඉදිරිපත් කරන ආලය /ආදරය පිලිබඳ දෘෂ්ටිවාදය කියාල  හිතුන .  දැන් සිනමාවටත් අරගෙන කියල ආරන්චියි .  මම  මේ කල්පනා කරේ මොන  කතාව ද  සිනමාවට නගන්න  කියල. හොරෙන් බලන එකද නෙල්ලි උයන එකද?

ආදී කාලයේ ඩබ්ලිව් ඒ සිල්වා ගේ ලක්ෂ්මි වගේ කතා .  ඊට පස්සේ වික්‍රමසිංහ ගේ විරාගය , ගම්  පෙරලිය වගේ පොත් ,  ජයලත් ගේ ගොළු හදවත වගේම බ්‍රොන්ටේ ල ගේ වදරින් හයිට්ස් , එතකොට ජේන් අයර් , ටෝල්ස්ටෝයි ගේ ඇනා  කරේනිනා  වගේ පොත් කියවපු අපට සීයට  පනහේ ලව් එකක් තියන කතාවක් ශ්‍රේෂ්ඨයි කියල ස්වර්ණ  පුස්තක විනිශ්චයකාර සෙට් එක කියනවා .  ඒ ගොල්ලගෙ හිස් ගෙඩි ඇතුලේ මොනවාද තියෙන්නේ කියලා බලන්න   හිතෙන්නේ නැත්ද 

කතාව කියවනකොට ඉස්සෙල්ලම මතක් වුනේ වර්ණපාල මෙතඩ් එක .  අර පේරා වලද කොහෙද විශ්ව විද්‍යාල සිසුවෙක් හිත ගත්ත සිසුවියක් යාලු කර ගන්න දැම්ම උප්පරවැට්ටිය .  හැංගිලා ඉඳන් කියනවලු "ආ වර්ණපාල කොහොමද? " අන්න වර්ණපාල ගේ කෙල්ල යනවා. වර්ණපාල හරිම වාසනාවන්තයි " කෙල්ලත් අන්තිමට හොයල බලල කවුද මේ  වර්ණපාල කියල. අන්තිමට කෙල්ල  යාලු වුනාලු .  ඇත්ත කතාවක් ලු .  හැබැයි ඒ වර්ණපාල ට ගටක් තිබ්බ එහෙම කරලා  හරි කෙල්ල යාළු කර ගන්න .  මැයි මාර විකාරයේ සමිධ කියන්නේ එහෙම ගටක් වත් නැති  සීයට  පනහේ  ක ආදරවන්තයෙක් .  ආදරවන්තයෙක් නෙමේ මේක එක්තරා විධිහක මානසික ලෙඩක් නෙමෙයිද?

සමිධුකියන චරිතය අර කිසිත් නොදන්නා ගැහැණු ළමයා දිහා බලල නිකන් ඉන්නේ නැහැනේ .  එයාට  ආදරය කරනවා .   සීයට  පනහේ ආදරේ .  අවුලක් නැහැ .  අවුල තියෙන්නේ හැමදාම නොකිය එයා දිහා බලන් ඉන්න එකත් නොවේ ,  හැංගිලා බලන් ඉන්න එක .  පීපින්  ටොම් කියන්ඔනේ න්න ඔයවගේ කට්ටියට .  එක වෙලාවක පියාගේ සොහොන ගාව  ඉඳන් බලන් ඉන්නවා .  තව වෙලාවක තව තැනක .  කෙල්ල මැයි  මාර  මල් වලට ආසයිද  කියල බලන්න මල් ඔක්කොම කඩන් ඇවිල්ල , ගහේ  කඩදාසි මල් එල්ලනවා .   අර කෙල්ලට මාර මානසික වධයක්  දෙන්නේ .   එසේ මෙසේ මානසික ව්‍යාධියක් නෙමේ තිබිල තියෙන්නේ .  ඒ වුනාට පොතේ කතුවරයාට ඒ වැඩේ හෙන ශ්රුන්ගරාත්මක ආදර  සංධ්වනියක් .   එයාට  පේන්නේ  නැහැ මෙතන අවුල .  
අර unrequited  love  කියල එකක් තියෙනවා තමයි .  අනිත් කෙනා දන්නේ නැතිව වුනත් හදවතින් ආදරේ කරන .  ඒකෙ  අවුලක් නැහැ තමුන්  ස්ටෝකර් කෙනෙක් හෙවත් පස්සෙන් යන්නෙක් හෝ හොරෙන් බලන්නෙක් නොවී .  

දැන් ගැහැණු කෙනෙක්ට කවුරුහරි එයාලා  දිහා බලන් හිටියොත් තේරෙනවා , හැඟෙනවා නේද?  සමහර විට අපිටත් එහෙම දැනෙන වෙලාවල් තියනවා කවුරු හරි බලන් ඉන්නවනම් .   නමුත් කාන්තාවන්ට ඒක  වැඩියි .  අර ගැහැණු ළමයා කොපමණ  බයෙන්ද  අර ඔෆිස් එකට එන ගමන එන්නේ ඇත්තේ .  අදත්  අර යකා උලමා වගේ බලාගෙන ඇති කියල හිත හිත බයෙන් ගැහි ගැහී .  ඒ මනුස්සයාට මල් ගහක් දිහා , ගඟක්, දොළක්,  ගහක් කොළක්  දිහා බලන් ඉන්න විධිහක් නැහැ නිදහසේ .  සොහොන් පිට්ටනියේ හැංගිලා පවා බලන් ඉඳල කියන්නේ ඉතින් .  හොඳ වෙලාවට ඔෆිස් එක වැහුවේ .  එයා නතර වුනා වුනාමයි ආයි  මේ මානසික ව්‍යාධි කාරයෝ දෙන්න ඉන්න පැත්ත පළාතේ ඇවිත් නැහැ .  ජිවිතේ බේරුනා කියල හිතන්න ඇති .  

ගැහැණු කෙනෙකුට එහෙම තේරෙන බව කතුවරයා 94 වෙනි පිටුවේ සඳහන් කරනවා .  හිතුනේ නැත්ද එක පාරක් දෙපාරක් බලන කොට , හැංගිලා ඉඳන් බලන කොට එයාලට තේරෙන බවත් ඊට පස්සේ අනිවාර්යයෙන්ම කෙල්ල ඉදිරිපිටට ගිහින් අහන්න ඕනේ බවත් .  තුන් සැරයකට  වඩා ඒක  ඉදිරියට ගියොත් එතන තියෙන්නේ වෙන ප්‍රශ්නයක් .  මේ මිනිහා අහන් ගටක් නැති කෙනෙක් කියල හිතයි .  එහෙම නැත්නම් මනෝ කාරයෙක් කියල හිතයි .  ඕන තරම් ඒ වගේ කතා අහල තියෙනවා .  යෙහෙලියන්ම කියල .  

අර මතකද විශ්ව විද්‍යාලයේ එකට ඉගෙන ගත්ත පෙම්වතියට සබඳතාවයෙන් අයින් වුනා කියල පිහියෙන් ඇන්න  පරණ පෙම්වතා .  අන්න මේ වගේ අය . මොකද අයින් වුනහම වුනත් තමා ගේ පනහේ  ආදරේ හොඳටම ඇති කියල හිතන කට්ටිය. තව අර බස් එක ගන්න එනකොට බෙල්ල කපල මරපු හිටපු පෙම්වතිය .  මේ ලිපිය ලියන අතරේම ඊයේ තව මිනී  මැරුමක් වෙලා .  පෙම්වතිය පොඩි කෙල්ලෙක් .  වයස විසි එකද කොහෙද , පාසැල්  කාලේ  අවුරුදු පහක ප්‍රේම සම්බන්ධයක් ලු .  ඒ කියන්නේ අවුරුද 16 දී. අම්මා  කීව  නිසා ටිකක් ඉඳල බලමු කියපු ටිකට .  ඒ කියන්නේ ඒ ආදරෙත් වැඩියෙන්ම ඒක  පාර්ශ්වීය .  ඒ කෙල්ලත් ඊයේ පිහියෙන් ඇනල . මේ ඒක  පාර්ශවිය  ආදරය උස්සල ප්‍රේමනීය කරන එක විපාකේ  තමයි ඔය . 

අර වෛද්‍යවරියට හදි  කල කෙනා මොන වගේද දන්නේ නැහැ .  පන්සලක හිටියනම් මොනවට මුහුණ දුන්නද දන්නේ නැහැ .  හමුදාවේ හිටිය එක නිසා ඇතිවුණු මානසික ප්‍රශ්නත් තියෙන්න ඇති .  ඒක  පාර්ශ්විකව ආදරයක් ඔහොම අයට  තියෙන්න ඉඩ කඩ වැඩියි . 

ගාමන්ට් යන තරුණිය ට හැදී කරලා ඝාතනය කළ  වෛද්‍යවරයටත් ඔය ප්‍රශ්නෙම තියෙන්න ඇති .  ආදරය කරන කෙනෙකුට කියන්න බැරි කම .  ඒ නිසාම අරවගේ අපරාධ කරන්න යොමු වෙන්න ඇත .  

ඒ මදිවට සමහරු කියනවලු කොටට  ඇඳගෙන යන්න ඇති ඒ වෛද්‍යවරිය .   බැඳලා නැත්තේ ඇයි  වගේ කතා .  ඒ වගේ ලියන උන්ටත් තියෙන්නේ මානසික ව්‍යාධි .  අවංකවම  කියනවනම් ලංකාවේ  මනෝ චිකිත්සක වරු අඩු ඇති .  ලංකාවේ පුවත්පත් වල පවා මේ ඒක  පාර්ශ්වීය සබඳතා, දෙන්නම එකතුවෙලා අරන් ගිය සබඳතා වගේ සලකල ලියන්නේ .  කාන්තාවෝ ඒකට  කැමති වුනාද නැත්ද කියන එක අදාල නැහැ පත්තරවලටත් .  
 
අර හදපු මල් ගහේ එල්ලපු වෙලාවේ සමිධ හොරෙන් බලන් ඉඳල "මං  පහුවද උදේම ගිගිල්ල සොහොන ළඟ බලාගෙන හිටියා .  එයා ආවා. එයා දැක්ක ගහේ  මල පිපිලා තියෙනවා .එයාගේ මූණේ  ඇති වෙච්ච් සතුට ...."කෙල්ලගේ මුහුණ කොහොම වෙතත් අර වගේ මානසික ප්‍රශ්නයක් තිබෙන කෙනෙකුට තමන්ගේ පැත්තට බයස් ව තමයි හිතෙන්නේ . 

 අපි හැමෝටම මේ වගේ අත්දැකීම් තිබුන හෝ තියෙන්නේ ඇති පාසැල්  යන කාලේ . අටේ නමයේ පන්තියේ ඉඳන් උසස් පෙළ වෙනකන් .  ඒ තිබුණු සංස්කෘතික සමාජය තුල . ඒකෙ  අවුලක් නැහැ .  ටියුෂන් යන කාලේ  කෙල්ලෙක් කොල්ලෙක් දිහා බලන එක ,  පස්සෙන් යන එක තියෙන්න ඇති හැමෝටම වගේ.    දැන්නම් කාමර වලටත් යනවා ඇති .  ප්‍රශ්නේ ඒක  නෙමේ .  වැඩිහිටියෙක් ඒක  කරන එක .  ඊට පස්සේ ඒක  උතුම් ප්‍රේමයක් කියල ටැග්  කරල පොතකුත් ලියල. අවුලක්  නේ .  මයිකල් ජැක්සන් පොඩි කොල්ල  කාලේ  හෝ ගැටවර වියේ (ටීනේජර් ), පිරිමි ළමයෙක් එක්ක කාමරේ නිදා ගන්න එක ප්‍රශ්නයක් නෙමේ .  නමුත් වැඩිහිටිකයෙක්  වශයෙන්  පොඩි පිරිමි ළමයෙක් (අනුන්ගේ ළමයෙක් )  එක්ක නිදා ගන්න එක ප්‍රශ්නයක් .   

කතුවරයාට තිබ්බේ දේවල් දෙකයි කරන්න .  හොඳ යහළුවෙක් වශයෙන්  විකාර කරන්න නොදී අර මනුස්සයාව  ඇදන්  ගිහින් කෙල්ලව මුලිච්චි කරවලා කෙළින්ම  කියන්න ඒ ලස්සන තරුණියට .  එහෙම නැත්නම් ,  එයා  එන්නේ නැතිනම් මනෝ වෛද්‍යවරයෙකුට ගිහින් පෙන්වන්න .  ඒ මනුස්සයා සුවපත් වුනානම් සතුටෙන් වෙන කසාදයක් කරගෙන හෝ නොගෙන ජිවත් වෙයි ඉතිරි කාලය .  එච්චරයි නේ අවශ්‍ය .  

කොළඹ ගමයා - 21//03/2025




52 comments:

  1. අපිට මානසික අසනීප ගැන තියන අවභෝධය නම් හරිම අඩුයි. මම ගොඩක් වීඩියෝ දකිනවා වයසක මිනිස්සු අනිත් අයට බනිනවා කුණු හරුපෙන් පලු යන්න. ගෙදර ඉස්සරහ වාහනයක් නැවැත්තුවා, එහෙම නැත්නම් මොනවා හරි නමක් කිව්වා කියල, නැත්න්ම අසල්වැසියන් එක්ක මොකක් හරි රණ්ඩුවක් හදාගෙන රෙදි උස්සල පෙන්න ඒවා වගේ. වීඩියෝ වල හෙඩිම දාන්නේ 'පට්ට වේX' වගේ. මට නම් ඒවා දකිනකොට බොහොම දුකක් දැනෙනවා වීඩියෝ වල ඉන්න අය ගැන වගේම ඒවා වීඩියෝ කරලා දාන අය ගැනත්, ඒවාට කොමෙන්ට් දාන අය ගැනත්. ඇත්තටම ඒ විදිහට හැසිරෙන්නේ මානසික අබාධ නිසා.

    අනිත් වැඩියෙන්ම පිඩනයට පත්වෙන්නේ ළමයි. දෙමවුපියනට ඕනේ විදිහට ඉගෙන ගන්න, කියන විදිහට ඉන්න බැරි උනහම පුදුමාකාර දුකක් විඳින්නේ. අපි ගොඩක් අය ඕටිසම් ස්පෙක්ට්‍රම් එකේ කොහේ හරි ඉන්නවා. ඇන්සයටි, ඩිප්රේෂන් කියන්නේ පිස්සු නෙමෙයි. ඒවාට ප්‍රතිකාර තියනවා. ඒත් ඒ ගැන ගොඩක් දෙනා දැනුවත් නැහැ

    - පාරදිගේ - paaradige-ontheway.blogspot.com (මොකක් හරි හේතුවකට මගේ අකවුන්ට් එකෙන් කොමෙන්ට් කරන්න බැහැ)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ස්තූතියි ප්‍රතිචාරයට . ඇත්තටම ඒක තමයි ප්‍රශ්නය . ඔබත් එකක් එකඟයි . මානසිකව වැටුණු අය ගොඩක් ලංකාවේ ඉන්නවා . හරි ප්‍රතිකාරයක් තිය ඒව ගැන අවබෝධයක් වත් නැති . මම දන්නා එක්තර ප්‍රවීන ජන මාධ්‍යවේදියෙක් හා ග්‍රන්ථ රචකයෙක් මට වරක් කිව්වා ඔටිසම් තියෙන උන් මරා දාන්න ඕනේ . ලෝකෙට කරදරයක් කියල . මම බොහොම ඉවසිලිවන්තව ඒ මොකක්ද කියල කීවට පස්සේ එයාම සමාව ඉල්ලුව විතරක් නෙමේ . ඊයේ පෙරේද දවසක කිව එයාගේ ළමයටත් තියනවද දන්නේ නැහැ කියල . ඒ වගේ යටත් අනවබෝධය තියනවනම් ඉතින් කවර කතාද

      Delete
    2. කමෙන්ට් කරන කොට එනවා ඩ්‍රොප් ඩවුන් ලිස්ට් එකක් . මුලම තියෙන්නේ ඇනොනිමස් එක . ක්ලික් කෙරුවහම නම එයි . ඊලඟ චොයිස් එක ලෙස

      Delete
  2. මට ඒ කතාව කියවනකොට හිතුනේ ඕකේ අනිත්පැත්ත . ඉස්සර අපි ඔය විදියට ශේප් එකේ බලන් ඉඳල , හිතින් විතරක් පෙම් කරන්නම් දුරින් ඉඳ ඔබ දෙස බලන්නම් ආකාරයට හිත හදාගෙන පාඩුවේ හිටපු ඒවා සීයක් විතර මතක් වෙනවා .

    දැන් කාලේ නැත්තේ ඒ ඉවසීම කියල හිතෙන්නේ නැද්ද ? අපිට දකින දකින එක ලබා ගන්න ඕනේ උනා ද ? මම හිතන්නේ අපිට එහෙම දැනෙන උවමනාව පාලනය කරගෙන ඉන්න පුළුවන් කම තිබ්බා ඒ පොතෙන් කියන්න හදන්නේ මෙහෙමත් පුලුවන් , මේ විදියේත් අමුතු ආතල් එකක් තියෙනවා කියන පණිවිඩය දෙන එක කියලයි මම හිතන්නේ .

    මට නම් ආස හිතුනු පොතක් ,

    ඔච්චර පිස්සු කෙලියේ නැති උනත් , කෙල්ලෝ වෙනුවෙන් ඔය වගේ වැඩ කරලා , එකෙන් සතුටු වෙලා , අදටත් ඒවා ගැන අහිතක් නැතුව කතා කරන යාලුවෝ මට නම් ඉන්නවා .

    කොටින්ම තව ටිකක් නාකි උනාම මටත් ලියන්න ඔය වගේ කතා තියෙනවා ... හෙහ් හෙහ් ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. පැතුම් මේක ලීව එක හොඳයි . ලිපිය අප්ඩේට් කරන්න ඕනේ මේක දාල . අපි හැමෝටම මේ වගේ අත්දැකීම් තිබුන හෝ තියෙන්නේ ඇති පාසැල් යන කාලේ . අටේ නමයේ පන්තියේ ඉඳන් උසස් පෙළ වෙනකන් . ඒ තිබුණු සංස්කෘතික සමාජය තුල . එකෙ අවුලක් නැහැ . ටියුෂන් යන කාලේ කෙල්ලෙක් කොල්ලෙක් දිහා බලන් එක , පස්සෙන් යන එක තියෙන්න ඇති . දැන්නම් කාමර වලටත් යනවා ඇති . ප්‍රශ්නේ ඒක නෙමේ . වැඩිහිටියෙක් ඒක කරන එක . ඊට පස්සේ ඒක උතුම් ප්‍රේමයක් කියල ටැග් කරල පොතකුත් ලියල. අවුලේ නේ . මයිකල් ජැක්සන් පොඩි කොල්ල කාලේ හෝ ගැටවර වියේ (ටීනේජර් ), පිරිමි ළමයෙක් එක්ක කාමරේ නිදා ගන්න එක ප්‍රශ්නයක් නෙමේ . නමුත් වැඩිහිටික් වශයෙන් පොඩි පිරිමි ළමයෙක් (අනුන්ගේ ළමයෙක් ) එක්ක නිදා ගන්න එක ප්‍රශ්නයක් .

      Delete
  3. ඉහිම් ඉහිම් මේක කියවලා මගේ හදවත සුණුවිසුණු උනා අප්පා.මං ඒ ප්‍රේමෙට කයියකුත් ලිව්ව පොත කියවල ඉවර උන ගමන්ම.හැබැයි ඉතින් පොඩ්ඩක් නැවතිල්ලේ හිතුවම මේ කියලා තියෙන,සමහර දේවල් ඇත්තත් තමා.ඒ උනාට ඉතින් පොත කියවලානම් මං රසයක් ලැබුවා.

    ReplyDelete
    Replies
    1. පොතේ භාෂාවේ හෙම අවුලක් නැහැ . ලියන්න පුළුවන් කෙනෙක් නිසා ආලවට්ටම් දාල ලියල් තියනව . දැන් ඔය ප්‍රේමයට කයියක් ලියන්නේ කොහොමද එක පාර්ශ්විකව හිතන් හිටපු ආදරයක් වගේ එහෙකට . ඔයා දිහා කවුරුහරි මාස ගානක් තිස්සේ යන එනතන් හොරෙන් බල බල ඉන්නවනම් ඔයා කැමතිද? කසාද බඳින්න කලින් . දැන්නම් ගානක් නැතිව ඇති හබි ඉන්නවනේ ආරක්ෂාවට කියල . එහෙම නැත්නම් . ඔයා බය වෙන්නේ නැත්ද ? බාර ගන්නවද ආදරයක් කියල .

      Delete


    2. බලන් ඉන්නවා කියල නොදැන ඉන්නකං අවුලක් නෑ.දැනගත්තම අවුල් තමා ඉතින්.
      https://kavisandalla.blogspot.com/2024/07/blog-post.html?m=1
      කයිය තමා මේක

      Delete
    3. මම කමෙන්ට් එකක් දාල තිබ්බ . කවිය ලස්සනයි , ඔයයි රවියි දෙන්නම කියල තිබ්බ නිසාම පොත ගත්තේ . ඉවානුත් හොඳයි වගේ කතාවක් කීවද කොහෙද . මගේ අදහස තමා ඉතින් ඔය . /ආදරෙත් රැගෙන නිති පෙත් මඟට වඩින්නී

      ඉගුරු මල් සුවඳක්ව හාත්පස පිරෙන්නී

      මුඳු මන්දහාසයක් කන්ද වෙත පුදන්නී

      අනුප්‍රාසම රසට සුදු පාද තබන්නී// මේක බොරුවක් නේ ඉතින් . එය ආදරයක් අරන් ආවේ නැහැ . තමන්ගේ ඔෆිස් එකට ගියා මිසක් . ඒ සුන්දර වටාපිටාව වින්ද ගෙන

      Delete
    4. @සොඳුරු සඳවතී

      ඕකනේ කියන්නේ කිසි දේකට හදිස්සි වෙන්න එපා කියලා. ලංකාවේ ඩයල් ඡන්දේ දාන්නේත් ඕන් ඔය වගේ හදිස්සියට. විචාරාත්මක ප්‍රතිඵල එනකොට පරක්කු වැඩියි.

      අනික අජිත් අයියත් ටිකක් මාටින් වික්‍රමසිංහගේ යුගාන්තයේ සහ කළියුගයේ එන තිස්ස වගේ.

      Delete
    5. මම තිස්ස වගේ කීම කොහොම බාර ගන්නද කියල කල්පනා කලේ . හරි වෙන්නත් පුළුවන් . 😀 මම ඒ පොත තුන ආයේ කියවන්න ඕනේ . දැන් හුඟක් කල් කියවල . මාලින් එක්ක නිතර තර්ක කරපු චරිතය නේද

      Delete
    6. තිස්ස ගොඩක් මිනිස්සු නරකයි කියන ඒවයි හොද දකිනවා. ගොඩක් මිනිස්සු හොදයි කියන ඒවයි නරක දකිනවා. තිස්ස තිස්සවම හඳුන්වා ගන්නේ නරුමයෙක් විදියට.

      Delete
    7. ඔය අර දීප්ති කියන නරුමවාදය වගේද ? ඒ චරිතයට් මගේ අකමැත්තක් නැහැ මොකද ඔය කම්කරු ව්‍යාපාර වලත් හේන් අහොර මගදී තියෙනවා , වාමාංශික පක්ෂ වල කුහක කම් මම දැකලා තියනවා . අනිත් පැත්තට සල්ලි තියෙන උන්ගේ කුණු කම් දැකල තියනවා . ඔය දෙපැත්තේම හොඳ අයත් ඉන්නවා . අනික මට පොඩ්ඩක් ඔටිසම් තියෙන නිසා කියන දෙයින් අනිත් අයගේ හිත් රිදෙනවද චාගේ දේ ගැන හැඟීම අඩුයි . මම දැනුවත්ව වලක්වා ගන්න උත්සාහ කලාට හැම විටම හරියන්නේ නැහැ . අනිත් එක මම ඇත්ත වශයෙන් දකින දේ ගැන compromise කරන්න කැමති නැහැ .

      Delete
    8. Anonymous23 March 2025 at 20:31 - ඔයා මම නරුමයෙක් ලෙස දකින්නේ මස් ඉඹුල ගේ යහළුවෙක් නිසාද , මම ඇත්තටම මේක ලිව්වේ මෙහෙම කෙනෙක් මම දන්න නිසා . ප්‍රශ්නේ එයාව දන්න යාලුවෝ දෙතුන් දෙනෙක් මගේ බුකි ෆ්‍රෙන්ඩ් ලිස්ට් එකේ ඉන්නවා . මම මේ ලිපි බුකියේ දාන නිසා ඒ කතාව අත ඇරිය . මෙතන කොටසක් ලියන්නම් ඔයාට තේරෙන්න . දැන් හිතන්න ඔය පොතේ මුල හරිය අවුරුද්දක් තිස්සේ වගේ වෙනත් ආකාර වලින් උනා කියල . මේ මගේ යාලුව හොඳ මනුස්සයෙක් . ඕන කෙනෙකුට උදව් කරනවා . මටයි පෙම්වතියකටයි තගක් දාන්න ආපු කෙනෙකුට එයා පැනල බේරලා තියනවා . නමුත් එයාටත් ඔය ප්‍රස්හෙන් තිබ්බ . කතා කරගන්න බැරි කම .

      Delete
    9. කෙල්ල හරිම ලස්සනයි . සුදු කෙල්ලෙක් හරිද . කළු කොණ්ඩේ . හිණි ඉඟ , ලස්සන උකුල , ඔක්කොම . එදා පුංචි මල් තිබ්බ ගවුමක් ඇදන් කෙල්ල කොරිඩෝර් එකේ එනවා . යාලුවා ඉස්සරහට එන්නේ . මුගේ හැංගි මුත්තන් නේ තියෙන්නේ . මූ ලඟම තියෙන ටොයිලට් එකට රිංගල , කෙල්ලත් ඇවිත් තියෙන්න ටොයිලට් යන්න . ඒක ගැහැණු එකක් . ඇතුලේ කවුරු හිටියද දන්නේ නැහැ . kaa ගැහුවද දන්නේ නැහැ අධිකාරිය තීරණය කරා මූව එලවන්න . මම දන්නා තරමින් ට්‍රයි කළා . අන්තිමේදී ලොකුම නිලධාරිනිය මට කතා කළා . මට කිව්වා ඌ ට අපි චාන්ස් දුන්න ඇති කියල . මම කිව්වා ඒක අහම්බෙන් උනේ . සමාව දෙන්න කියල . එතකොට තමා එයා කිව්වේ මිට කලින් ප්‍රශ්න වගයක් වෙලා එයාගේ කැමැත්තෙන් මනෝ වෛද්‍ය ප්‍රතිකාර කරන්න අරන් ගියා . ඒ කාලේ තිබ්බ හැටියට ඔළුවට කරන්ට් අල්ලලා . යුරෝපේ එහෙමයි මේවට ක්‍රියා කරන්නේ . ලංකාවේ මේවට සුපිරිසිඳු ප්‍රේමයක් කියල පොත් ලියනවා . අර යාලුව තවම ඉන්නවා කොහේ හරි . අයින් කලයින් පස්සේ දැක්කේ නැහැ .

      Delete
    10. "නරුම" කියන්නේ cynical ද?
      එහෙමනම්, මාත් ඒවගේ තමයි, බොහොම සීමිත අවස්ථාවන්වල හැර.

      Delete
    11. cynic ට තමා , හැම දෙයක්ම cynical අහිං බලන එක නරුමවාදය

      Delete
    12. මම නම් ෆේස්බුක් එකේ නෑ. අනික අජිත් අයියාගේ යාළුවෝ කවුද කියලා මන් දන්නෙත් නෑ.

      ඔය දීප්තිගේ නරුම වාදයයි සිනිකල් ගැනයි දන්නෙත් නෑ. දීප්ති ගමැන කියවන්න ඕනේ කියලා හිටියාට බැරි උනා. ඉන්ටනෙට් එකේ ඉස්සර එක්ස් සමාජේ ලිපි හොයා ගන්නත් බැරි උනා.

      මම මාටින් වික්‍රමසිංහගේ තිස්සට අජිත් අයියාව සමාන කලේ සමහර වෙලාවට අජිත් අයියාත් හොදේ නරකකුයි, නරකේ හොදකුයි දකිනවා. ඒ වගේම ඒ ගැන ප්‍රසිද්ධියේ ප්‍රකාශත් කරනවා. එතකොට අර සම්මත රාමුවේ තියෙන හොද සහ නරක ප්‍රතික්ශේප වීමෙන් සමාජය තුල නරුමයෙක් කියලා හැදින් වෙනවා.

      මාටින් වික්‍රමසිංහගේ තිස්සත් ඔය වගේ.

      Delete
    13. දීප්ති ගේ ලිපිඅ සහ පොත් කියවන්න . ඔය ලංකාවේ එක එකා බැන්නට බනින්නේ ඒවා නොකියව . ලංකාවේ පඬියෝ වැඩියි නේ. හිස්ටිරියව පොත කිඅවල තමා මමත් ඒ පැත්ත ගැන දැන ගත්තේ . //හොදේ නරකකුයි, නරකේ හොදකුයි// මොනවාද කියල කල්පනා කලේ . මම දන්නවා මෙහෙ ගොඩක් සෙලෙන්ස්කි ට සපෝර්ට් . මම පූටින් ට සපෝර්ට් නැහැ . නමුත් ඇත්ත හේතු ලියනවා . ඇයි එහෙම වුනේ වගේ . ඒ නිසා මගෙන් ෆේස්බුක් එකේ දෙතුන් දෙනෙක් (වැඩිය ඉංග්‍රීසි අය ) අයින් වෙලා . ඒ අය විශ්වාස කරන්නේ ආණ්ඩුව සහා පත්තර කියන දේ . තිස්ස ටිකක් ඒ වගේ තමා . නමුත් ඔයා හොඳින් බැලුවොත් සමාජය නරකයි කියල හංවඩු ගහන හැම දේම නරක නැහැ . දැන් මේ පොත සමාජය පී අරන් තියෙන්නේ අග්‍ර ගණ්‍ය එකක් හැටියට . මට එහෙම දෙයක් පේන්නේ නැහැ

      Delete
    14. ඒක තමා මම කිව්වේ ටිකක් තිස්ස වගේ කියලා. අර කළියුගයේ එක තැනක කියනවා ඇලන් හොදට ඉංග්‍රීසී ඉගෙන ගත්තේ නන්දයි පියලුයි ගෙදරදි ඉංග්‍රීසියෙන් කතා කරපු නිසා කියලා. තිස්ස ඕකට බයිට් එකක් දානවා "ඔව් ඔව් ඇලන්ට ඉංග්‍රීසි පුළුවන් උනේ ඔයාලා ගෙදරදි කැඩිච්ච ඉංග්‍රීසී කතා කරලා තමයි" කියලා. ඔය වගේ කතා ගොඩක් කළියුගයේ සහ යුගාන්තයේ තියෙනවා. ඇත්තටම තිස්ස සාකෑස්ටික්. උපහාසත්මකයි.

      Delete
    15. මට හුඟක්ම මතක නැහැ ඔය චරිත . ඕව කියෙව්වේ බොහෝ කාලෙකට කලින් . ඔයා මතක් කරපු නිසාම අන්තරජාලයෙන් බාගත්ත පොත් තුනම ආයිත් කියවන්න . ලංකාවේ මෙන්ම ලෝකයේ බොහෝ අනතුරු ප්‍රේමය නිසා සිදුවෙනවා . හොඳ අදර සම්බන්ධතා කැඩිලා යනවා . මගේ ජිවිතේ අවුරුදු හැට ලබන්න ලඟයි . මම දැක්ක , විඳපු දේවල හැටියට මේ පොත මහා නරුම පොතක් . බොළඳ පෙම් කතාවක් වත් නෙමෙයි මේක . ඇත්ත වැරදියට හරවල ලියපු පොතක්.

      Delete
  4. ඇත්තටම අජිත් මහත්මයා , සමිධ අර ගැටවරය ගෙදරට ගෙන්න ගන්නකොට මම හිතුවෙ සමරිසි ප්‍රේමයක් පටන්ගන්න යන්නෙ කියලා. මගෙ විශ්වාසය නම් කතාව සමරිසි ප්‍රේම මාවතක අරන් ගියානම් හොඳයි කියන එක. ඔබතුමා මොකද හිතන්නෙ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. කතාව රැඩිකල් කරන්න තිබ්බ ඒ විධිහට . හැබැයි එතකොට ස්වර්ණ පුස්තක සම්මානේ ලැබෙන එකක් නැහැ 😀

      Delete
  5. මොකෝ කමෙන්ට් මොඩරේට් කරලා?

    ReplyDelete
    Replies
    1. අවුරුදු කීයකින්ද මේ පැත්තේ ආවේ . දැන් ගොඩක් කල්. අනවශ්‍ය කමෙන්ට් වැටෙන නිසා

      Delete
  6. Replies
    1. අම්මට සිරි . නියෝජ්‍ය සාමාන්‍යධිකාරී බසු තැන ඇවිත් නේද ? මම හිතුවේ අර සෝවියට් කෑම වලියෙන් පස්සේ මේ පැත්ත දිහා බලන එකක් නැති වෙයි කියල . 😀 හ්ම්ම් කියන්නේ එහෙටත් නැති මෙහෙටත් නැති හ්ම්ම්ම්

      Delete
    2. ගේරා බෝයි23 March 2025 at 10:47

      බස්සෝ හ්ම්ම්... කියන් නැතුව වෙන මොනවා කියන්නද?

      Delete
    3. එහෙම කියන්න එපා . "ආන්න ජන්සන් " උපමා රූපකයේ ගරු නිර්මාතෘ . ඇවිල්ල දෙන්නේ දුවන්න , එයාටම හිතෙන්න ඕනේ හැබැයි

      Delete
    4. ඔය හ්ම්......කියන කෙටි යෙදුමෙ දිග තේරුමක් තියනවා කියල ප්‍රාජේ තමා කිව්වෙ.

      හ්ම්....හ්ම්.....

      Delete
    5. ඔය නීතිඥයෝ ඉන්නව නේද . වෙලවක දෙනවා ලණු , දිරවගන්න හරිම අමාරු ඒවා

      Delete
  7. ගේරා බෝයි23 March 2025 at 10:50

    "කතුවරයාට තිබ්බේ දේවල් දෙකයි කරන්න . හොඳ යහළුවෙක් වශයෙන් විකාර කරන්න නොදී අර මනුස්සයාව ඇදන් ගිහින් කෙල්ලව මුලිච්චි කරවලා කෙළින්ම කියන්න ඒ ලස්සන තරුණියට . එහෙම නැත්නම් , එයා එන්නේ නැතිනම් මනෝ වෛද්‍යවරයෙකුට ගිහින් පෙන්වන්න . ඒ මනුස්සයා සුවපත් වුනානම් සතුටෙන් වෙන කසාදයක් කරගෙන හෝ නොගෙන ජිවත් වෙයි ඉතිරි කාලය . එච්චරයි නේ අවශ්‍ය . "

    ඇයි යක්කඩෝ, ඔය මඟුල කියවන්න ගියපු අපේ කාලයයි, රුපියල් හත්සීයකුයිතුත් ඉතුරු කරගන්න තිබ්බා....

    ReplyDelete
    Replies
    1. කියෙව්වේ ඉතින් අපේ අපාය සහාය යාලුවෝ කියපු නිසයි , ආව පොසිටිව් විචාරයි නිසා . පස්සේ බලන කොට විචාරකයොත් එක බෝට්ටුවේ 😀😀

      Delete
  8. ලංකාවේ නව අයවැය යෝජනාවලිය පිළිබඳව වැඩිදුර විස්තර පැහැදිලි කළ දුමින්ද නාගමුව සහෝදරයා 2025 අයවැය විවේචනය කරමින්, එය ජනතාවට බරක් පටවන, ධනවතුන්ට වාසි සලසන, රටේ ණය බර වැඩි කරන, IMF සතුටු කරන්නට සෑදූ නමුත් කොහෙත්ම ප්‍රායෝගිකව ක්‍රියාත්මක කිරීමට නොහැකි පුස් අයවැයක් ලෙස හඳුන්වා දී ඇත. රාජ්‍ය සේවකයන්ගේ වැටුප් වැඩි කිරීමේ යෝජනාව පවා බොරුවක් බවත්, අයවැය පත්‍රිකාව ටොයිලට් පේපර්වලට පමණක් ප්‍රයෝජනවත් බවත් ඔහු පවසයි. ජාතික ජන බලවේගය ඇතුළු පාලක පන්තිය ගරා වැටී ඇති බවත්, ඔවුන්ගේ ආර්ථික වැඩපිළිවෙළ වල දැමිය යුතු බවත් ඔහු අවධාරණය කරයි.

    අජිත්, මේ පහත කරුණු ටිකක් සාරාංශ ගත කරලා පෝස්ට් එකක් දාන්න පුළුවන්ද? කමෙන්ට් එකක් විදියට සමාජ මාධ්‍ය වල දාන්න

    ///ටොයිලට් පේපර්ස් විදිහට පාවිච්චි කරනවා ඇරෙන්න ජාතික ජන බලවේගය ගෙන ආපු මේ 2025 අයවැයෙන් ඇති වැඩක් නැහැ,.! පුස්සක්…!

    - දුමින්ද නාගමුව සහෝදරයා

    -සභාපති - කම්කරු අරගල මධ්‍යස්ථානය

    " ණය වෙලා ජීවත් වෙන එක වරදක්, හම්බ කරන ප්‍රමාණයට තමයි ජීවත් වෙන්න ඕනෑ කියලා බුදුන් වහන්සේ දේශනා කළ බව රනිල් වික්‍රමසිංහ කිව්වා දැන් අනුරත් ඒක විශ්වාස කරන බව මේ අයවැය දැක්කම පේනවා..! නව ලිබරල් ආර්ථික ප්‍රතිපත්තිය යටතේ රටම ලෝකෙට ණය කරපු, 78 ඉදන් ඒ වෙනුවෙන් කිහිප වතාවක් අගමැතිකම් කරපු, ඇමතිකම් කරපු ඒ වෙනුවෙන් තමන්ගේ දේශපාලන ජීවිතයම යට කරපු රනිල් වික්‍රමසිංහ වගේම අනුරත් අපට කියන්නේ ඒකමයි.. "
    පසුගියදා කොළඹදී පැවති මාධ්‍ය හමුවක් අමතමින් කම්කරු අරගල මධ්‍යස්ථානයේ සභාපති දුමින්ද නාගමුව සහෝදරයා මේ බව ප්‍රකාශ කළේය. මෙම මාධ්‍ය හමුව, 2025 අයවැය සම්බන්ධව තම ස්ථාවරය ප්‍රකාශ කිරීම සඳහා කම්කරු අරගල මධ්‍යස්ථානය කැඳවා තිබූ මාධ්‍ය හමුවකි. මෙහිදී වැඩිදුරටත් අදහස් දක්වමින් දුමින්ද සහෝදරයා මෙසේද ප්‍රකාශ කළේය.
    .
    බුද්ධ කාලයේ භාරතයේ සිටියා චාර්වක කියලා කොටසක් ඔවුන් කීවා " මරණින් මතු ආත්මයක් නැහැ, ඒ නිසා ණය වෙලා හරි ගිතෙල් කන්න, ණය වෙලා හරි ජීවත් වෙන්න" කියලා.. ණය වෙලා හරි කන්න බොන්න කියන එකම තමයි දේශනා කළේ. බුද්ධ දේශනා ගැන කිව්වට චාර්වක දේශනාවට අනුව තමයි ලංකාවේ ආර්ථිකය මෙච්චරකල් ගෙනාවේ.. ජනතාවගේ සිතුම් පැතුම්, වැඩ කරන විදිහ, ජීවත්වෙන විදිහ, කන බොන විදිහ, ජීවිතවල වටිනාකම්, හැදුවේ ණය වෙලා හරි වියදම් කරන්න.. ණය වෙලා හරි ජොලි කරපන් කියන තැනට.. ණය වෙන්න බය වෙලා හිටපු, රටක්, ජනතාවක්, පවුලක්, Credit Card දීල, ණය දීල, ණය වලට අබ්බැහි කරලා, සූදුවට ඇබ්බැහි කරලා ණය කාරයෝ විදිහට ජීවත් වෙන්න පුරුදු කළේ රනිල් වික්‍රමසිංහ ඇතුළු මේ් පාලකයෝ පැලැන්තිය.. ණය ගැනීම ටොයිස් වැඩක්, ණය ගැනීම ප්‍රීති ජනක කාරණයක් කළේ මේ පාලකයෝ..

    IMF එකේ ණය ලැබුනම රනිල් ගමේ යූඑන්පී පාක්ෂිකයෝ ලව්වා රතිඤ්ඤා දැම්මුවා..! IMF එකේ ණය ලැබුණම රතිඤ්ඤා දාපු රනිල් ඇතුළු යූඇන්පී නට්ටො බට්ටො ටික අපිට කියනවා ණයට කාලා ජීවත් වෙලා වැඩක් නෑ හම්බ කරල කන්න කියලා..!

    මේ අයවැය බිලියන 7350 දක්වා ණය සීමාව ඔසවපු අයවැයක්.. මේ අයවැය ලංකා ඉතිහාසයේ වැඩිම ණය ගැනීම සඳහා සූදානම් කරපු අයවැයක්..! එහෙම අය වැයවැයක් ඉදිරිපත් කරන ගමන් අනුරලා කියනවා බුදුහාමුදුරුවො කියන්නෙ මෙහෙමයි.. ණයට කන එක හොඳ නෑ.. හම්බ කරන ගානට කන්නයි කියලා..!
    ලංකාවේ සුළු හා මධ්‍ය පරිමාණ කර්මාන්ත කරුවෝ, ව්‍යාපාරිකයෝ, රටේ සෙසු ජනතාව, ගත්ත ණය ගෙවා ගෙවා ගන්න බැරුව ලීසිං ණය, නිවාස ණය, වාහන ණය, ගෙවා ගන්න බැරුව ලතැවි ලතැවි ඉන්නේ..

    ජනතාවගේ ණය ගෙවීමේ හැකියාව පහත වැටිලයි තියෙන්නේ.. පසුගිය වසර කීපය තුල රුපියල් බිලියන 15000 කට ආසන්න මුදලක් අය කරගන්න බැරුව ඉන්නවා කියලා ජාතික ජන බලවේගයේ මුදල් අමාත්‍යවරයා ම කියනවා. එහෙම කියන ගමන් මේ උන්දැලම තමන්ගේ අයවැය හරහා පෞද්ගලික විශ්වවිද්‍යාල ආරම්භ කරලා ඒවට යන්න ඉන්න ශිෂ්‍යයින්ට ණය දෙන්න යෝජනා කරනවා.
    මෙතුවක් තරුණ පරම්පරාව ජීවිතයේ ඉස්සෙල්ලම ණය වුණේ විවාහ උත්සවයට, වාහනයට, ඉඩමට, ව්‍යාපාරයට. දැන් ඒ ඔක්කොම ඉස්සරහින් උපාධිය සදහා ගන්න ණයක් එකතු වෙනවා.. මේ සේරම යෝජනා කරල ජනතාව සූරාගෙන කාපු වලව් පැලැන්තියේ කට්ටිය පරදවා ජනතා ඡන්දයෙන් බලයට ආපූ ජනතාවගේ පීඩිත පන්තියේ කියලා අපි හිතපු ජාතික ජන බලවේග ආණ්ඩුව තමයි දැන් මේ කියන්නේ ණය වෙලා වැඩක් නෑ හම්බකරන් කාපිය කියල මේ ඇවිල්ලා බුදු දහම පවා අපයෝජන කිරීමක්..!

    සමහරු කියනවා වගේ මේක ඉදිරි පලාත් පාලන ඡන්දය සඳහා ගෙනාපු අයවැයක් ද ? නැහැ..! ආණ්ඩුව හරි කැමතී එහෙම කියනවට.. මේක මේ මොහොත කළමනාකරණය කර ගන්ඩ ගෙනාපු අයවැයක් පමණමයි. මේක ඡන්දය සඳහා ගෙනාපු අයවැයක් කියලා ප්‍රචාරය වෙන්ඩ ඉඩ දෙන එක ඒකට උනන්දු කරවන එක ආණ්ඩුවේම වැඩක්..! රටේ මැතිවරණ අකුලලා ආණ්ඩුවේ ප්‍රජාතන්ත්‍ර විරෝධී ගමන වහ ගන්නත් ඒකෙන් උත්සහ කරන ගමන් බදු බර - ණය බර පුරෝපු අයවැයේ හිස්කම පුස්කම වහගන්නත් ඒකෙන් පුළුවන්..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ආ මේ කුහකගාමී සමහරවාදී පක්ෂය මුදල් නොගෙවා ප්‍රචාරය කරන ලද දැන්වීමක්ද ? යකු අන්තිමට අපේ බ්ලොග් වල කමෙන්ට් දාන ගානට වැටුනද ? //උන්දැලම තමන්ගේ අයවැය හරහා පෞද්ගලික විශ්වවිද්‍යාල ආරම්භ කරලා ඒවට යන්න ඉන්න ශිෂ්‍යයින්ට ණය දෙන්න යෝජනා කරනවා.// මේ බ්ලොග් එක පහුගිය වසර දහය මුළුල්ලේ ඒකට සපෝර්ට් . නජිත් ඉන්දික මේ බ්ලොග් එකට ඇවිත් බැනල තියෙනවා . ඔයාල එක්ක ඉන්න කොට . දැන් එයත් මේ ආණ්ඩුවේ . ඔයත් හැරෙන්න

      Delete
  9. අජිත්, මේ ඉතුරු ටික සාරාංශ ගත කරල දෙන්න කෙටියෙන්

    ///මේ අයවැය ඉදිරිපත් කරල තියෙන්නෙ නොවිසඳුණු ප්‍රශ්න ගණනාවක් නොසලකමින්..!
    - !) විදේශීය ණය ප්‍රතිව්‍යූහගතකරණය
    - !!) මීළඟ IMF ණය වාරිකය ලබා ගැනීම
    - !!!) ලබන වසරේත් සෘණ වෙනවා කියලා පුරෝකථනය කරලා තිබෙන ආර්ථිකයට අධික බදු බරක්, ආර්ථික පීඩනයක් පටවලා ගෙන යා හැකිද?

    මේ කියන ආකාරයේ නොවිසඳුනු ප්‍රශ්න ගණනාවකට පිළිතුරු නැතිව ඉදිරිපත් කරපු අයවැයක් මේක. ඒ නිසා ඉහත සඳහන් කළ ප්‍රශ්නවලට පිළිතුරු නැතිව මේ අයවැය ක්‍රියාත්මක නොවන අයවැයක් බව පැහැදිලිය. ප්‍රායෝගික ක්‍රියාත්මක තලයේදී මේ අයවැය අපිට හිස් අයවැයක් විදිහට තමයි මුණගැසෙන්න නියමිත.
    සමාජ මාධ්‍ය මර්දන පනත, ත්‍රස්තවාදී පනත, බදු බර පටවල, බඩු මිල නග්ගල ආපු ගමනක් අවසානයේ ආණ්ඩුවට බැහැලා යන්න වෙන තැන දක්වා කරුණු පෙළ ගැසෙමින් තියෙද්දී තමයි මේ ආණ්ඩුව මේ අය-වැය ට බොරුවට මූලික වැටුපට රු. 7500/= එල්ලලා හැමෝම සතුටු කරන්න හිතන් මෙහෙම ඉදිරිපත් කාළේ..! රු 7,500/= කතාව පවා බොරුවක් වීමට නියමිතයි..
    පසුගිය පළාත් පාලන ඡන්දය නොතිය හිටියෙ සල්ලි නැහැ කියලා. දැන් ඒ සඳහා මේ අය වැයෙනුත් සල්ලි නැහැ..! ඉදිරියේ 2029 දී කියයි ජනාධිපතිවරණය සඳහා සල්ලි වෙන් කරන්නත් නෑ කියලා..! විපක්ෂයේ කියලා ඉන්න කවුරුත් ඒ ගැන අහන්නෙත් නැහැ..! මේ අයවැයේ කරුණු පෙළ ගැහිලා තියෙන විදියට රාජ්‍ය සේවකයින්ට 7,500/= ගෙවන්න වෙන් කරලා තියෙන රුපියල් බිලියන 141ට වෙන්න නියමිත ඕකමයි කියලා අපි අනුමාන කරනවා..

    බිලියන 141 මුදල අවශ්‍ය නම් දැන් වෙන් කරන්න පුළුවන්.. දැනට රාජ්‍ය සේවයේ බඳවා ගැනීම් වසර දෙකක ඉඳන් නවත්වලයි තියෙන්නෙ..! ගුරු වෘත්තියේ 30,000ක පමණ හිඟයක් තියෙනවා. හෙද සේවාවේ 3,000ක පමණ හිඟයක් තියෙනවා. වෛද්‍ය වෘත්තියේ හිඟයක් තියෙනවා. විශ්ව විද්‍යාල ආචාර්ය වරුන්ගේ 8,000ක පමණ හිඟයක් තියෙනවා. ලක්ෂ දෙකක පමණ සමස්ථ රාජ්‍ය සේවයේම බඳවා ගැනීම් වල හිඟයක් තියෙනවා. ඊට අමතරව විශාල ප්‍රමාණයක් රාජ්‍ය සේවය හැර ගිහින් තිබෙනවා. අපි අනුමාන කළොත් ලක්ෂයක්, බිලියන 60ක් පමණ ආණ්ඩුවට ඉතුරු වෙලා තිබෙනවා. ඒ නිසා මේ අප්‍රියල් දක්වා ප්‍රමාද කිරීම පිළිබඳව කියන කතා පට්ටපල් බොරු. ඇත්තටම ජාජබ ආණ්ඩුවට මේක දෙන්න සැලසුමක් නැහැ. ආර්ථික අර්බුදයේ තරම අනුව ආණ්ඩුවට මේ අයවැයට මුහුණදෙන්න සැලසුමක් ඇත්තෙම නැහැ. රාජ්‍ය, පෞද්ගලික, වතු, කර්මාන්ත මේ සියලු සේවකයින්ට අපි කියනවා රු 20000/= අරගලය එක අඩියක් පස්සට ගන්න එපා කියලා..

    සමහරු කියනවා වැටුප් ගෙවන්න බදු ගහන්න වෙනවා කියලා. ඔව් අපිත් කියනව වැටුප් ගෙවන්න බදු ගහන්න වෙනවා.. හැබැයි මේ බදු ගහලා තියෙන්නෙ මොකටද..? කාට ගෙවන්නද ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. මට මේවා සාරාංශ ගත කරන්න තරම් පිස්සුවක් නම් නැහැ . //විශ්ව විද්‍යාල ආචාර්ය වරුන්ගේ 8,000ක පමණ හිඟයක් තියෙනවා// ඉස්සෙල්ල කියන එයාලට උගන් වනාන් කියල . බුකියේ දඟලන්නේ නැතිව , රාජ්ජය විශාල අක්රන්න් අවශ්‍ය නැහැ . ඔයාලගේ යාළුවන්ට කියන්න පෞද්ගලික කම්පැනි වල වැඩට යන්න කියාල

      Delete
  10. දුමින්ද නාගමුව සහෝදරයාගේ කතාවේ මේ ඉතිරි කොටසත් ඉහත සාරාංශයට එකතු කරන්න

    //# රාජ්‍ය සේවකයින්ගේ වැටුප් ගෙවීම
    2024 රුපියල් බිලියන 1186
    2025 රුපියල් බිලියන 927/=

    # රාජ්‍ය ණය ගෙවීමට (පොලී ගෙවීම සදහා)
    2023 රු. බිලියන 1565/= ක් (වැය කළ අගය)
    2024 රු. බිලියන 2651/= ක් (2025දී ගෙවීමට අපේක්ශිතයි)
    70%ක වැඩි වීමක්..!

    මොකක්ද මේ 70% ක වැඩි වීම..? කාටද මේක ගෙවන්නේ ?
    ණය ප්‍රතිව්‍යූහගතකරණය කරන වෙලාවේ අපි කිව්වා 22 අප්‍රියල් - 23 අප්‍රියල් දක්වා බැඳුම්කරවල එකතුව බිලියන 1395/= ක් කියලා.. පොලිය 25% දක්වා වැඩි කිරීම යටතේ මෙහි පොලිය රු. බිලියන 465/= ක් ..! මේ වගේ 465 ඒවයින් තමයි රු. බිලියන 1565/= හැදිලා තියෙන්නේ මේ අගය තමයි 70%කින් ඉහළ දමලා තිබෙන්නේ.. මේවා ගෙවන්නේ එක පැලැන්තියකට අයිති බැඳුම්කර ගත් සමාගම් වලට ..!

    මේ බදු ගහලා තියෙන්නෙ කාටද? කාගෙන්ද අය කරගන්නේ ? රටේ සමස්ත බදු ආදායම 2024 දී අගයට වඩා 2025 දී 32%කින් ඉහළ දමා තිබෙනවා.. මෙම ඉහළ නැංවීම සඳහා සෘජු බදු හෙවත් VAT බදු ඉහල දැමිමෙන් 62% කිනුත් වක්‍ර බදු හෙවත් ආදායම් බදු වැඩි කිරීම 25% කිනුත් ලෙසයි ඉහළ නංවා තිබෙන්නේ. 62% බදු ගහල තියෙන්නෙ සාමන්‍ය ජනතාවට..!
    .
    # සමස්ථ බදු ඉහළ නැංවීම
    2024 දී රුපියල් බිලියන 2596/= කි..
    2025 දී රුපියල් බිලියන 3820/= කි (අය කිරීමට අපේක්ෂිත අගය)
    32%ක බදු අයකිරීම ඉහළ නැංවීමක්

    # ඉහළ දමා ඇති VAT බදු (සෘජු බදු)
    2024 දී රුපියල් බිලියන 1376/= කි.
    2025 දී රුපියල් බිලියන 2235/= කි
    62% ක VAT බදු ඉහළ නැංවීමක්..!
    ( රු. බි. 859ක ඉහළ නැංවීමක්..!
    ඒ අනුව එක් පුද්ගලයෙකුට අගය ;
    රු. බි 859 / 22.16
    රු. 40000/= ක් පමණ වැඩි වීමකි
    පවුලක් සදහා අගය ;
    රු. 160000/= ක පමණ වැඩි වීමකි.
    (මාස 03 ක වැටුප)
    .
    # ඉහළ දමා ඇති ආදායම් බදු (වක්‍ර හෙවත් උපයන විට බදු)
    2024ට සාපේක්ෂව
    2025 සදහා 25%ක වැඩි කිරීමකි.

    මේ අගයන් සලකා බැලීමේද VAT බදු වැඩි කිරීම් සැලකීමේ දී පසුගිය වසර දෙකට එක් පුද්ගලයෙකුගේ බදු වැඩි වීම රු 100000/= කින් ඉහළ යාමට නියමිතය. පවුලක බදු වැඩි වීම රු. 403000/= ක් දක්වා ඉහළ යයි. මෙම බදු අය කරගත හැකිද ? ජනතාව ගෙවිය හැක්කේ කෙසේද ? මේවා අය කරගැනීමට වෙන්නේ මෙතෙක් බදු වලට ඇතුළත්ව නොතිබූ සියලුම භාණ්ඩ වලට බදු අය කර ගෙනයි. මේ බදු බර අලුත උපන් දරුවා පවා ගෙවන්න නියමිතයි. මේ බදු ප්‍රමාණවත් නැහැ කියලා රජය 2025 අයවැයට රුපියල් බිලියන 7350/= ක ණය ගැනීම සදහා යෝජනා කර තිබෙනවා.
    .
    # රජයේ අපේක්ශිත ණය ගැනීම
    සමස්ථ ණය රුපියල් බිලියන 7350/= කි.
    රු. බි. 2651/= ක් ණය සදහා පොලී ගෙවීමට.
    රු. බි. 4265/= ක් පැරණි ණය ගෙවීම සදහා.
    රු. බි. 3000/=ක් (4265/= න්), එනම් ඩො. බි. 9ක් ජාත්‍යන්තර බැදුම්කර ගෙවීම සදහායි.
    .
    දැනට පවතින සමස්ථ බැදුම්කර ණය ඩො. බි. 14ක් වෙනවා (මුහුණත වටිනාකම). නමුත් සමස්ත ණය සැබෑ වටිනාකම ඩො. බි. 8 කටත් වඩා අඩුයි. මේකට සහනයක් සලසාගන්න පුළුවන්. නමුත් ලබන වසරේ ඩො. බි. 9ක් ගෙවීමට සැරසෙනවා. මේ අගය ගෙවීමට නොහැකි අගයක්.. බිලියන 4127/= ක ආදායමක් තිබෙන රටක් ණය සහ පොලී ගෙවීම සදහා බිලියන 7350/= ක් අලුතින් ණය ගැනීමට යෝජනා කරන අයවැයක් මේ අයවැය. එවගේම මේ අයවැය අනිවාර්ය ක්‍රියාත්මක කළ නොහැකි අයවැයක්. අවසානයේ පුස්සක් වීමට නියමිතයි. පාර්ලිමේන්තුවට අපි කියනවා මේ කඩදාසි ටික අරන් තියන්න කියලා. මේවා පාවිච්චි කරන්න වෙන්නේ ටොයිලට් පේපර්ස් විදිහට තමයි.
    .
    දිගින් දිගටම අදහස් දක්වමින් දුමින්ද නාගමුව සහෝදරයා මෙසේද සදහන් කළේය.

    " බදු ගහලා තියෙන්නේ පරිප්පු හාල් පොල් ගන්න සාමාන්‍ය මිනිස්සුන්ට. ධන කුවේරයන්ගේ ආදායම් ප්‍රාග්ධනයට බදු ගහලා නෑ. අයවැය වියදම් සැලකුවම වියදම් කරලා තියෙන්නේ සාමාන්‍ය ජනතාවට වඩා ධන කුවේරයන්ට වාසි වෙන විදිහට. ඉන්දියාවට සම්බන්ධ කෙරෙන ත්‍රීකුණාමලේ දක්වා පාර හදලා දෙන්න යෝජනා කරල තියනවා. චීන නැව් ආවම නටන වැලපෙන ඉන්දියාව මේ ත්‍රිකුණාමලයට සම්බන්ධ වෙන පාරක් හදන්න යෝජනා කරන්නේ ඇයි කියලා අපි අහනවා. මීට අමතරව රාජ්‍ය ආයතන විකුණන්න යෝජනා කරලා තිබෙනවා. නුවරඑළිය තැපැල් කන්තෝරුව විකිණීමට එරෙහි විරෝධය රනිල්ට ආවාම නැවැත්තුවා ඒත් දැන් ජාතික ජන බලවේගය ඒකම කරන්න හදනවා.//

    ReplyDelete
    Replies
    1. ඉන්දියාව චීනය සම්බන්ධ කර නොගෙන මේ ගමන යා නොහැකි බව නාගමුව ළදරුවා ට කියා දෙන්න . ඔය ගොල්ලන්ගේ ලන්ඩන් සාමාජිකයොත් ණය අරන් ජිවත් වෙන්න . උපයන මුදල ජිවත් වෙන අය නැහැ . හැබැයි මම නම් එහෙමයි .

      Delete
  11. අජිත් මේ ටිකත් ඉහත සාරාංශයට එකතු කරන්න

    //රාජ්‍ය ආයතන ගරා වැටුණු ගොඩනැගිලි විදිහට තමයි ආණ්ඩුවට පෙනිලා තියෙන්නේ.. අපිට පේන්නේ මේ ජාජබ පාලකයෝ සේරම ගරා වැටුණු මිනිස්සු විදියටයි. කොළඹ පැලවත්තේ තියෙන ගොඩනැගිල්ල ඇරුණාම ඉතුරු සේරම ගරාවැටුණු ගොඩනැගිලි විදිහට දකින එයාලගේ ආර්ථික වැඩපිළිවෙළ තමයි ගරා වැටිලා තියෙන්නේ.. රටේ ආර්ථික සාරය උරා බීලා, සූරගෙන කාල, මහජනතාවත් පාරට ඇදලා දාපු, මේ ගරාවැටුණු ආර්ථික වැඩපිළිවෙළ තවදුරටත් කරපින්නා ගෙන යන ඔය ජාතික ජන බලවේගය ඇතුළු පාලක පැලැන්තිය තමයි ගරා වැටිලා තියෙන්නේ. ඒ පැළැන්තියේ ආර්ථික වැඩපිළිවෙළ තමයි වල දානවනම් වල දාන්න තියෙන්නෙ විකුණනවා නම් විකුණන්න තියෙන්නේ. කොහොම නමුත් රනිල්ලා රාජපක්ෂලා වීකුණපු රජයේ ඉතුරු දේපලත් සේරම මෙයාලා විකුණන්න නියමිතයි. ඒ නිසා මේක තවදුරටත් පාලනය කරගෙන යන්න දෙනවා කියන්නේ විශාල ඛේදවාචකයක්..! මේ ක්‍රියාත්මක කරන්න යන මේ අයවැය පරාජය කළ යුතුයි. ඒ වගේම මේ පාලනයත් පලවා හැරිය යුතුයි. ඒ සඳහා ඉදිරියට එන්න කියලා අපි ජනතාවගෙන් ඉල්ලා සිටිනවා..//

    දුමින්ද නාගමුව සහෝදරයාට අප හදවතින්ම ගරු කළ යුතුයි මේ කරුණු නිර්භයව ජනතාවට ඉදිරිපත් කරන එක ගැන

    ReplyDelete
    Replies
    1. ඔය ගොල්ලන්ට ඡන්ද තිසහක් විතරක් ලැබුනේ මිනිස්සු මේ කියන ඒවා විශ්වාස නොකරන් නිසා . ගර වැටෙන ගොඩ නැගිලි හදන්න් පුළුවන් කෙනෙකුට දුන්නහම මොකද අවෙන්නේ . ඔය ගොල්ල ළඟ තියෙනේ උතුරු කොරියානු ආර්ථික ක්‍රමය . ඉල්ලන් කන්න වෙන්නේ

      Delete
  12. ගේරා බෝයි.23 March 2025 at 14:31

    අජිත් අයියා ඕන් නෑ. මං ඔය පල්හෑලි ටික ඔක්කොම කියෝලා සාරාංශගත කොරලා දෙන්නම්. රුපියල් විසිදාහක් දාන්න මගේ එකවුන්ට් එකට.

    අජිත් අයියා උඩින් දාලා තියෙන ලිපියේ සාරාංශය තමා මෙවැනි පල්හෑලි කියවීමෙන් වලකින්න කියන එක.

    ReplyDelete
    Replies
    1. හේ හේ , වෙන දාන්න තැනක් නැතුවම බංකලොත් ද මන්දා

      Delete
  13. අජිත්

    ඔයා තාරකා විද්‍යාව ගැනත් මේ බ්ලොග් එකේ මීට පෙර ලියල තියෙන නීසා මේක ගැන අහන්න හිතුනා, මේ පොඩි ක්ලිප් එක බලන්න;

    https://www.facebook.com/dammika.jayawardana.58/videos/1825482691580963/?app=fbl

    මෙතන ජාතික රූපවාහිනියට සාකච්ඡාවකට පැමිණ සිටින වර්තමාන ජාතික ජන බලවේග රජයේ නිවාස නියෝජ්‍ය අමාත්‍ය සරත් මහතා ප්‍රකාශ කරන පිටසක්වල ජීවීන් පිළිබඳව කියන කරුණු ගැන විස්තර කියන්න පුළුවන්ද? ඔහු මෙහි සඳහන් කරන ලංකාවේ ස්ථාන USA වල තියෙන ප්‍රසිද්ධ ඒරියා 51 වගේ පිටසක්වල ජීවීන් පැමිණෙන බවට ලොව පුරාම එම මතවාදය පෝෂණය කිරීමට අපේක්ෂිත යෝජනාව ගැන සහ එමගින් ලංකාවට ලබාගත හැකි වාසි මොනවාද කියල පැහැදිලි කරන්න පුළුවන්ද? මේ වගේ යෝජනා විපක්ෂ දේශපාලන පක්‍ෂ වල සමහරු වගේ විහිළුවට නොගෙන මේවා ගැන මීට වඩා පුළුල් ලෙස කතා කරන්න තාරකා විද්‍යාව වගේ විෂයන් ගැන දන්න අජිත් ඔබ සහ එවැනි වෙනත් අය ඉදිරිපත් වෙන්න ඕන සමාජ මාධ්‍ය වල. ඇත්තටම මට මේකේ කියන යෝජනාව ගැන විස්තර පැහැදිලි මදි. ඇතැම්විට හොඳ යෝජනා පවා සමාජ මාධ්‍ය වල ඇතැමුන් විහිළුවට ලක්කිරීම නීසා ඒවා ක්‍රියාත්මක කිරීම ප්‍රමාද වීම හෝ ක්‍රියාත්මක නොවී අත්හැර දැමීම පවා සිදුවිය හැකියි.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ඔතන කියන්න අර රාවනා ට්‍රේල් එක වගේ කතාවක් නේ . අපි දන්නේ නැහැ රාවනා හිටියඩ් අකියල . අපේ පරණ බ්ලොග් කරුවෙකු වන ජිවන ප්‍රනාන්දු ල හෙම වැඩ කරලා උඩට ගෙනාපු එකක් . දැන් ඒකට ඉන්දියාවේ සංචාරකයෝ එනවනේ . උන්ට වැඩක් නැහැ ඇත්තද බොරුද කියල . මමත් අපේ පවුලත් එක්ක ඔය සීතා එලිය . කෝවිල හෙම එක්කන් ගිහින් පෙන්වල තියනවා . ලුණුගල අර කන්දේ උමන් දොරටුව තියෙන තැනත් පෙන්නුවා . ඒ වගේ කතාවක් නේ ඔය . ඕව විශ්වාස කරන මිනිස්සු , විශ්ෂයෙන් ඇමෙරිකාවේ , රුසියාවේ එංගලන්තේ හෙම ඉන්නවා . උන් එයි බලන්න . කට්ටකමක් තමා ඉතින් .

      Delete
    2. ලංකාවේ තැනට පිටසකවල ජීවින් එනවද නැත්ඩ් අමං දන්නේ නැහැ නමුත් වෙනත් ජීවින් ඉන්න පුළුවන් කියල විශ්වාස කරන කෙනෙක් . බිලියන් දහස් ගනනක් චක්‍රාවාට සහ ඊටත් වැඩියන් තාරකාත් ඊටත් වැඩියෙන් ග්‍රහ ලෝකත් තියෙනකොට ජිවය තියෙන්නේ පෘතුවියේ විතරයි කියන එක ඉතින් ආගමික මතයක් විතරයි මට නම් .

      Delete
  14. එමටයි කරුණු කියවෙන මේ post එකෙන්
    ඊටත් හපන් දේ කියැවෙයි commentsවලින්
    පොත නොකියවා ලියනා මේ කවිය වෙතින්
    අවැඩක් නොවේවා කිසි කෙනෙකුන්ට ඉතිං

    ReplyDelete
    Replies
    1. ස්තුතියි මේ පාරත් ආවාට
      වැටුන තැන තැල්ම දැන් හොඳ වී ඇත්ද
      පොත නොකියවා මේ කමෙන්ට් එක දැම්මාට
      අවැඩක් වෙන්නේ කොහොමද නිදි සැර දැම්මාට

      Delete
  15. මැයි මාර ප්‍රසංගය ඇත්ත කතාවක් පාදක කරගෙන ලියාපු එකක් කියල කියනවා ඇහුන. පෝස්ට් එකේ මැද හරිය හෙම කියෙව්වේ නෑ. මොකද පොත කියවලා නැති නිසා. කියවන්න අදහසක් නෑ. සෙන්කොට්ටං කියෙව්වා. ඒකත් සම්මාන ලබන්න තරම් හොඳක් මට පේන්නෙ නෑ. නමුත් පොත හොඳයි. කතුවරයාගේ කවිනං පංකාදුයි. (කියවපුවා විතරයි).
    පෙරට වඩා මිනිස්සුන්ගෙ මානසික-කය ශක්තිය හීන වේගන යනබවයි මටනං හිතෙන්නෙ.

    //මනෝ චිකිත්සක වරු අඩු ඇති// හුම්. ඒ වගේම මනෝරෝග/ ව්‍යාධි අතිනොවෙන තැනට වැඩ කරගන්නත්........
    අපිට නෙමේ ඉතිං ලෝකෙටම prevention is better than cure මගහැරෙනවා නෙ හිටං. හොඳට කනව... පහුව බර අඩුකරගන්න gym යනො 😁

    ReplyDelete
    Replies
    1. මාත් පස්සේ දැක්ක ඒක බුකියේ කොහේ හරි . ඒ ගැහැණු ලමයවත් හොයනවා කියල. අර උන් දෙන්න පස්සෙන් ගිහින් හොරෙන් බලන් හිටිය එකත් මදි වෙලා. 😀 මනෝ ව්‍යාධියක් වෙන්නේ නොවී බේරා ගන්න නම් ඒක ඉස්සෙල්ල පිලි ගන්න එපැයි (acknowledge

      Delete
  16. මස්ඉඹුලගෙ අනිත් පොත් එක්ක බැලුවම මේක බොළඳ වැඩී

    ReplyDelete
    Replies
    1. ඔව් මට මුලින්ම හිතුනේ ඒක . අනිත් පොත් දෙක තුනක්ම මං ගව තිබෙනවා . ඒවා සෑහෙන්න හොඳයි . නමුත් මට දැන් හිතිලා තියෙන්නේ ආයෙත් කියවන්න . මාර්ටින් වික්‍රමසිංහ ගේ ඒවා ඉවර වුන ගමන් පටන් ගන්න ඕනේ . වැඩේ කියන්නේ තියෙන අලුත් පොත් ප්‍රමාණයේ හැටියට මේවා දෙපාරක් කියවන එකෙත් වැඩක් තියෙනවද කියල .

      Delete

සියලු හිමිකම් අජිත් ධර්මකීර්ති (Ajith Dharmakeerthi) සතුය. කොළඹ ගමයා බ්ලොග් අඩවියේ යොමුව සඳහන් කර හෝ අජිත් ධර්මකීර්ති යන නමින් පමණක් මෙහි ලිපි උපුටා පළ කරන්නට අවසර තිබේ.
මෙහි පලවන ලිපි සහ දේශපාලන අදහස් මගේ පෞද්ගලික අදහස් පමණි.
ඔබේ ඕනෑම ප්‍රතිචාරයක් මෙහි පල කරනු ලැබේ. නමුත් වෙනත් කෙනෙකුට සාධාරණ හේතුවක් නැතුව පහර ගසන අශිලාචාර අන්දමේ ප්‍රතිචාර පමණක් පල නොකෙරේ. බ්ලොගයට ගොඩ වදින ඔබ සියලු දෙනාට ස්තූතියි .