Saturday 21 March 2015

සිරිසා යනු වමට පරම්පරාවකින් පසුව ලැබුන ජයක්. නමුත් සමාජවාදීන්ට අපහසුම කාර්යය ඇරඹෙන්නේ චන්ද දිනට පසුදා. සෙබස්තියන් බජන්සමග ස්ටදිස් කූවෙලකිස් - 2

සිරිසා යනු වමට පරම්පරාවකින් පසුව ලැබුන ජයක්. නමුත් සමාජවාදීන්ට අපහසුම කාර්යය ඇරඹෙන්නේ චන්ද දිනට පසුදාසෙබස්තියන් බජන් සමග ස්ටදිස් කූවෙලකිස්
GREECE/


සිරිසා බලය සඳහා ගමන අරඹා ඇති අතර අන්තර්ජාලයේ නොයෙකුත් ආකාරයේ විශ්ලේෂණ, මතවාද, සිරිසා අනුමත කිරීම්  මෙන්ම හෙළා  දැකීම්  ද දැකිය හැක. ස්ටදිස් කූවෙලකිස් සමග  මසකට පමණ ඉහත කෙරුණ මෙම සම්මුඛ  සාකච්චාවේදී  සිරිසා හි ආරම්භය, ගමන් මාර්ගය සහ ඉදිරි අභියෝගයන්   අප විසින් විවේචනාත්මක දුරස්ථ භාවයකින් යුක්තව අවබෝධ  කර ගැනීමට උත්සාහ කෙළෙමු.
මේ සඳහා ඉතාමත් විවිධාකාර  බෙදීම් සහිත ග්‍රීක රැඩිකල් වාමාංශයේ  සංකීර්ණ අභ්‍යන්තරයට කඩා වැදීමට අප පසුබට නොවීමු. නමුත් පක්ෂය බලයට පැමිණි පසු මුහුණ පාන්නට සිදුවෙන ඉතාමත් අභියෝගකාරී ප්‍රශ්න ගැනද කූවෙලකිස් අදහස් දක්වන ලදී.
කූවෙලකිස් සිරිසා  හි මධ්‍යම කාරක සභාවේ සාමාජිකයකු මෙන්ම එහි වාමාංශික වේදිකාවේ ප්‍රධානතම නායකයෙකි. ඔහු දැනට ලන්ඩනයේ කිංග්ස් කොලේජයේ උගන්වන අතර "කාන්ට්  ගේ සිට මාක්ස් දක්වා දර්ශනවාදය සහ විප්ලවය" නමැති පොතේ කතුවරයාද වෙයි.  එසේම "ලෙනින් නැවතත්", "නුතන මාක්ස්වාදයට විවේචනාත්මක සහයක් "   පොත්වල සම කතුවරයායි."වර්සෝ පොත්" වෙබ් අඩවියේ කතුවරයා සේම "ඓතිහාසික භෞතික වාදය " සඟරාවේ කතෘ මණ්ඩලයේ සේවය කරන සෙබස්තියන් බජන් "ජැකොබින්"සඟරාව සඳහා   කූවෙලකිස් සමග සම්මුඛ සාකච්චාවක් කළේය.
දෙවන කොටස:

සිරිසා ක්‍රියාකාරීන්ගේ ප්‍රබලත්වයේ (ප්‍රමාණය අතින්)  සම්බන්ධය කුමක්ද? මෙම සන්ධානයේ එක ධාරාවක (කාණ්ඩයක) කීදෙනා බැගින් සිටිනවාද? 


2012 දී සිනස්පිස්මොස් හට 16,000 ක සාමාජිකයන් සංඛ්‍යාවක් සිටියා .මාඕ වාදී  KOE එකට 1,000-1,500 පමණ ක්‍රියාකාරීන් සංඛ්‍යාවක් සිටි අතර AKOA එකටද එවැනිම සංඛ්‍යාවක් සිටියා.  සිනස්පිස්මොස් හි භාවිතය හා සංවිධානාත්මක ව්‍යුහය එහි මතවාදී ස්ථාවරය සමග එකට දියුණු වෙන්නක්. සම්ප්‍රදායිකව එය ක්‍රියාකාරීන්ගේ පක්ෂයක් නොව ප්‍රසිද්ධ නම් කීපයක් හා චන්දයක් දිනීම සඳහා පමණක් යොමු වූ එකක්. 
නමුත් පක්ෂයේ සංවිධානාත්මක  තත්වයන් හා ක්‍රියාකාරීත්වය එකිනෙකෙට අසමාන මට්ටම් දෙකකින් සෑහෙන තරමකට වෙනස් වී තිබුණි.

පළමුවෙන්ම ගෝලීයකරණය වෙනස් කිරීමේ ව්‍යාපාරය (alter-globalization) හා වර්ගවාදයට එරෙහි ව්‍යාපාරය තුලින් මතුව පැමිණි ඉතා ක්‍රියාශීලි තරුණ සංවිධානයක් දියුණු කර ගත්තා. එය මේ පක්ෂයට තරුණයන්ගේ සහභාගිත්වය රඳවාගන්න හේතුවක් වුණා වගේම එයට සම්ප්‍රදායිකව වැඩි බලයක් නොතිබූ ශිෂ්‍ය ව්‍යාපාරයට ඇතුලත් වෙන්නටත්  හැකි වුණා.  පක්ෂයේ තරුණ සංවිධානයේ දැන් සාමාජිකයන් දහස් ගණනක් සිටිනවා. මෙම තරුණ පාර්ශ්වයෙන් පැමිණි කේඩරයන්ගෙන් බොහෝ පිරිසක් සිප්‍රස් ගේ පිරිවරේ සිටිනවා. ඔවුන් නියම රැඩිකල්වාදී මතවාදයෙන් ඇල්තුසේරියන් වර්ණයේ සන්නද්ධ මාක්ස්වාදී අනන්‍යතාවයකින් යුත් අයයි. 

දෙවනුව 2000 වසරේදී සිට වෘත්තීය සමිතීන්  පක්ෂයේ වාමවාදී ප්‍රවණතාවයේ නැංගුරම බවට පත් වුණා. මේ වාම ප්‍රවණතාවයේ  වැඩිදෙනෙක් පරණ  KKE යෙන් පැමිණි,  වැඩ කරන පන්තියට  (කම්කරු යන වචනය ඕනෑ කමින් මග හැර ඇත - පරිවර්තක )  සම්බන්ධ,  සම්ප්‍රදායික  පන්ති-අරගල මතවාදයකට  හැඩ ගැසුණු යුරෝපා සංගමය දැඩි ලෙස විවේචනය කරන අයයි.  නමුත් මධ්‍යස්ත මතවාදය ඇත්තන් පක්ෂයේ නැතැයි  මින් අදහස නොකෙරේ. උදාහරණයක් වශයෙන්,  ප්‍රධාන පෙලේ ආර්ථික ප්‍රකාශකයකු වන යානිස් ද්‍රගස්කිස්   මෙන්ම ෆොටිස් කුවලිස් සමග ලඟින් සිටි නමුත්,  ඔහු සමග පක්ෂයෙන් ඉවත් වී ඩිමර් (Dimar) පක්ෂයට නොගිය කේඩර හැඳින්විය හැකියි.


 ඔබ කිව්වා මේ දක්වා සිරිසා තුල නාගරික ක්‍රියාකාරීන් හා චන්ද පදනමක් පමණයි තිබුනේ කියල. සිරිසා 2012 මැයි මාසයේ අනපේක්ෂිතව ලැබූ 16.7% ක චන්ද ජයෙන් ග්‍රීසියේ දෙවන විශාලතම පක්ෂය බවට පත් වුණා  පසොක් පරදවා. එවිට මෙය (නාගරික චන්ද පදනම)  වෙනස් වුනාද?


අනිවාර්යයෙන්ම එහෙමයි. සිරිසා  2012 දී ගත් චන්ද සමාජ විද්‍යාත්මකව වටහා ගැනීම තීරණාත්මකවම වැදගත්. ප්‍රමාණාත්මක පිම්ම තරමටම ගුණාත්මක රුපන්තරණයත් භුමි කම්පාවක්. 2012 මැයි  සහ ජුනි මාසයේ කුමක් සිදුවුනේද යන්න ඉතා පහසුවෙන් වටහා ගත හැකියි. එය අතවශ්‍ය ලෙසම පන්ති චන්දයක්.  සාමාන්‍යයෙන් පසොක් එකට චන්දය දෙන, නගර මාධ්‍යයන්හි වැටුප් ලබන වැඩ කරන පන්තිය හදිසියේ එක වරම සිරිසා එකට ප්‍රසාදය පල කලා.  

ග්‍රීක ජනගහනයෙන් තුනෙන් එකක් පමණ ජිවත් වන මහා ඇතන්ස් වල (ඇතන්ස් නගරයෙන් පිට නමුත් ඇතන්ස් ප්‍රදේශයට අයත් භුමිය - පරිවර්තක)  මෙන්ම නාගරික ප්‍රදේශ වලත් සිරිසා  පළමු ස්ථානයට පැමිණුනා විතරක් නොවේ ඔවුන් පසුගිය මැයි මාසයේ පැවති ප්‍රාදේශීය චන්දයෙන් ප්‍රාදේශීය සභා වලටත් තේරී පත් වී ඒවා පාලනය කරනවා. ඔවුන් හොඳම ප්‍රතිඵල ලබා ගත්තේ වැඩකරන පන්තියේ හා ජනප්‍රිය දිස්ත්‍රික්කවල පසොක්  හා KKE බලකොටු ලෙස සැලකෙන ප්‍රදේශ වල. 


සිරිසා එකට චන්ද අඩුවෙන්ම ලැබුනේ ආර්ථික වශයෙන් නිෂ්ක්‍රිය , ග්‍රාමීය ජනතාවගෙන් (ගොවියන්ද ඇතුළුව) විශ්‍රාමිකයන්ගෙන් , ගෘහණියන් ගෙන්, ස්වයං රැකියාවල නිරත වූවන්ගෙන් සහ ස්වාධීන  වෘත්තීය වේදීන් ගෙන්. මේ අනුව සිරිසා ට ලැබුණු සහයෝගයේ ගාමක බලවේගය පඩි ලබනා පන්තියේ අයගේ චන්දයයි. එහි ඉහල ස්ථරයේ මෙන්ම ජනප්‍රිය ස්ථර වල චන්දද, නාගරික  රැකියා විරහිත වුවන්ගේ චන්දද ඔවුන්ට ලැබුණා.

සිරිසාහි 2012 ක්ෂණික චන්ද ජයග්‍රහණය ඔබ පහදන්නේ කොහොමද?  


සාධක තුනක් සලකා බැලිය යුතුයි.  පළමුවැන්න නම් ග්‍රීක රජය ට්‍රොයිකාව  (ජාත්‍යන්තර මුල්‍ය අරමුදල- IMF, යුරෝපියන් මහා බැංකුව - European Central Bank,  යුරෝපා කමිටුව  European Commission - පරිවර්තක) සමග ඇති කරගත් ගිවිසුමෙන් මිනිසුන්ගේ පටි තද කර ගැනීමට බල කිරීමෙන් අනතුරුව 2010 සිට පැන  නැගුනු ප්‍රචණ්ඩ සමාජ ආර්ථික අර්බුදයයි. මේ ගිවිසුම ඇති කර ගත්තේ රටේ ණය  ගෙවීමේ හැකියාව සුරක්ෂිත කිරීමට බව ඔබ දන්නවා.

දෙවැනි සාධකය නම් ස්පාඤඤයේ මෙන්ම ග්‍රීසියේ ත් සිදුවුනේ සමාජ ආර්ථික අර්බුදය දේශපාලන අර්බුදයක් බවට පෙරලීමයි. පක්ෂයන් දෙකක ද්වි-අධිකාරිත්වය පදනම් කරගත් පරණ දේශපාලන ක්‍රමයම බිඳ වැටුනා.

තෙවන සාධකය නම් ජනප්‍රිය ලෙස ජනතාව ගොනු කිරිමය. රැඩිකල් වම නැවත පැන  නැගුනු යුරෝපියානු රටවල් දෙක ග්‍රීසිය සහ ස්පාඤඤය බව අහම්බයක් නොවන අතර පසුගිය වසර කීපය තුල ප්‍රබලතම ජනතා රැලි ඇතිවුනෙත් මේ රටවලය. ස්පාඤඤයේ ඉන්ඩිග්නඩොස් ව්‍යාපාරයත් ග්‍රීසියේ සමාජීය වශයෙන් විවිධාකාරවූ සංවිධානත් මේ සඳහා පෙරමුණ ගත්තා.

සම්ප්‍රදායික නියෝජිත දේශපාලනයේ නියැලුණු බලවේග රැඩිකල් වමට හැරුණු අතර , මේ ගාමක බලවේගයන්ගෙන් පිටත සිටින සමාජ ස්තරයන් ගෙන් සමහරක් දේශපාලනයෙන් වැලකි සිටිද්දී , ඉතිරිය අර්බුදය හට ගත් දිනවල සිටම අන්ත දක්ෂිනාන්ශයට එනම් නව නට්සි රන් උදාව දෙසට හැරුනා. නමුත් සිරිසා හි මැතිවරණ හා දේශපාලන ජයග්‍රහණ ලැබීමට නිරවද්‍යම  හේතුව නම් ජනතාවගේ ඉහත කී සුභ සාධන කපා හැරීමේ අත්තකිලමතානුයෝගී ගිවිසුමට එරෙහිව පක්ෂය විසින් මුල සිටම සටන් කිරීමයි.  එසේම දීර්ඝ විවාදයකින් පසු විශේෂයෙන්ම සිනස්පිස්මොස් තුලදී, සිරිසා විසින් පසොක් සමග  සමග සභාගයකට යාම ප්‍රතික්ෂේප කිරීමයි. එලෙසම  ජනතා  ව්‍යාපාර කෙරහි ඔවුන්ගේ ඇති සංවේදීතාව හේතුවෙන් ඉතාමත් ස්ථිරව හා ප්‍රයෝගික ලෙස තමන්ට මෙම සමාජ ව්‍යාපාර වල රැඳී සිටීමට හැකි බව ඔවුන් ඔප්පු කලා. ඔවුන් මෙසේ කලේ මෙම ජනතා ව්‍යාපාරවල ස්වාධිනත්වයට ගරු කරමින් ඉතාමත්  නව්‍ය හා නිරයාසාත්මක ජනතා පෙළ ගැස්සවීම් වලට සහභාගී වීමෙන්. උදාහරණයක් වශයෙන් 2011 දී නගර චතුරශ්‍ර අත්පත් කර ගැනීමේ  ව්‍යාපාරයේදී  KKE  එය  අදේශපාලනික, සුළු ධනේශ්වර හා කොමියුනිස්ට් විරෝධීන් මෙහෙයවන ව්‍යාපාර වශයෙන් ප්‍රතික්ෂේප කරද්දී සිරිසා කළේ එයට සහයෝගය දීමයි.  
මේ පක්ෂය ප්‍රාදේශීය  මට්ටමින් සහයෝගිතා ජාලයන් වලට ප්‍රබල සහයෝගය දෙමින්  දුෂ්කර වූ මෙම සමාජීය අර්බුදයට හා මිනිසුන්ගේ දෛනික දිවියට ඉන් ඇති වුනු අනිවාර්ය බලපෑම සමග ගනු දෙනු  කිරීමට පියවර ගත්තා. එය ජාතික දේශපාලන තලයේ බලවේගයන් සමපාත  කිරීමට ආයතනිකව අවශ්‍ය තරමේ දෘශ්‍යමය භාවයක් තිබෙන සංවිධානයක්.

මෙසේ කීවත් ජනමත සමීක්ෂණ වල සිරිසාට කැමැත්ත වැඩි වෙන්නේ 2012 චන්ද ව්‍යාපාරයේ අන්තිම සති කීපයේ. නියම ජයග්‍රාහී මොහොත උදාවුනේ  "සුභසාධන කැපීමට විරෝධී වමේ රජයක් " මැයෙන්  සිප්‍රස් කල දේශනයේදී. ඔහු ඉදිරිපත් කලේ සන්ධානයකට එකතු වෙන්න කියන යෝජනාව  KKE එකට, ආන්තික වමට, පාර්ලිමේන්තු වමට සහ පසෝක් පක්ෂයෙන් කැඩුණු කුඩා කණ්ඩායම් වලට. අන්න ඒක තමා අන්තිමට මේ චන්ද ව්‍යාපාරයේ දිශාව වෙනස් කළේ, සම්පුර්ණයෙන්ම අලුත් න්‍යාය පත්‍රයක් සකස් වීම. මෙන්න මෙතැනදී අපට ඇහුනා මේ කැළඹෙන සද්දේ - අතට අහුවෙන භෞතිකමය යමක් වගේ - සිරිසාහි  චන්ද ගාන සීග්‍රයෙන් ඉහල නගින්න ගත්ත.  මෙන්න මේ මොහෙතේ  ඉඳන් අනිකුත් පක්ෂ වලට තීරණාත්මක දේශපාලන දැක්මක් වුන, සාක්ෂාත් කරගන්න පුළුවන් කියල හිතෙන සිරිසා යෝජනාවට ප්‍රතික්‍රියා දක්වන්න සිදු වුණා විතරක් නොවේ,  ඉන් ග්‍රීසියට අර ට්‍රොයිකාව හා ඔවුන්ගේ ගිවිසුමේ වියදණ්ඩෙන් නිදහස් වීමට ඉඩ සලසා ගැනීමට පුළුවන් කමක් ලැබුනා. 

සත්තකින්ම, සමහර අය විශ්වාස කලේ මේ විරෝධතා ව්‍යාපාර ක්ෂණිකව පැන නගින බව විතරක් නෙමේ ඒවා අදේශපාලනිකයි කියලත්. මේ විරෝධතා  (දේශපාලන ලෝකයෙන්) එළියේ ඇති (සම්ප්‍රදායික) දේශපාලනයට විරෝධී ඒවා කියල. මේ විරෝධතා ව්‍යාපාර තමන් ඉදිරියේ ඇති දේශපාලනය ප්‍රතික්ෂේප කලත් ඔවුන් වෙනස් දෙයක් සොයමින් හිටියා. ස්පාඤඤ යේ පොදෙමොස් අත්දැකීම  වගේම ග්‍රීසියේ සිරසා පෙන්වන්නෙත් රැඩිකල් වම් විසින් හොඳ යෝජනා සමුහයක් ගෙන ආවොත් මෙවැනි විරෝධතා ව්‍යාපාර සමග කිසියම් අවබෝධයකට  පැමිණ ඔවුන්ගේ ඉල්ලීම් දේශපාලනය තුලට කැටි කර ගත හැකියි කියල. 

1990 සිට 2000 දක්වා රැඩිකල් වම පසොක් සමග කිසිම සන්ධානයකට එළඹීම ප්‍රතික්ෂේප කරලා තිබුනේ. මේ නිසා මේ මෑතක් වන තුරුම සිරිසා වත් KKE වත් පළාත් ආණ්ඩු වල හෝ ප්‍රාදේශීය ආයතන වල නියෝජනය උනේ නැහැ. නමුත් සිරිසා  ජාතික හා යුරෝපියන් තලයට කඩා වැදුන නිසා ප්‍රාදේශීය තත්වය හා එය අතර තියුණු වෙනසක් තිබෙනවා. 

පක්ෂයට 2014 මැයි 25 පැවැත්වුන ප්‍රාදේශීය හා පළාත් මැතිවරණ වලින් චන්ද ලැබුනේ 18% පමණ වුනත් ජාතික හා යුරෝපියන් පාරිලිමේන්තු මැතිවරණයේදී 27% ලැබුන.   ඒ කෙසේ වතත් පක්ෂය ප්‍රධාන වශයෙන් ඉදිරියට ගියා 40% පමණ ග්‍රීක වැසියන් වෙසෙන  පළාත් දෙකක "ඇටිකා" ඇතුළුව.

සිප්‍රස් ගේ ප්‍රතිරූපයේ ප්‍රධානම අංගය තම ඔහුගේ වයස. ඔහු තරුණයෙක්. ග්‍රීක රැඩිකල් වමේ කේඩර සහ නායකත්ව කණ්ඩායම් වල තහවුරු වෙලා ඉන්නේ අවුරුදු හැටට ලංවෙමින් යන පරම්පරාවක්. එහෙමත් නැත්නම් වැඩිමහලු මිනිසුන් පවා කල්නල් ගේ ඒකාධිපති රජයට විරුද්ධ අරගලයේ දිගු කලක් සිටීමේ වරප්‍රසාදයට කැමතියි තවම.   

අවශ්‍ය සමාජ ව්‍යාපාරයක් ලෙස කවුරුත් සැළකු, නමුත් අර්බුදයෙන් මිදීමට මගක් යෝජනා කරන ඓතිහාසික වගකීම  සඳහා තමන්ට බලයක් නැති යයි සිතු පරණ ග්‍රීක රැඩිකල් වමේ මුණත්තහඩුව ඔහු ගලවා දැමුවා. එසේම 20 වන සියවසේ කොමියුනිස්ට්වාදයේ පරාජයෙන් පීඩාවට පත්ව සිටි ග්‍රීක රැඩිකල් වමේ හැරවුම් ලක්ෂ්‍ය වුණා. අද ඔවුන්ට ඒ සදාකාලික සුළුතරයේ සිටීම අනවශ්‍ය වෙලා තියෙන්නේ, ඒ කියන්නේ හැම වෙලේම  විරුද්ධ වීම විතරක් කරන විපක්ෂයක සිටීම. 

ඔබ ළඟ කිසියම් සංඛ්‍යාත්මක දත්ත තිබෙනවද සිරිසා හි සාමාජිකත්වය ගැන සහ 2012 සිට එහි සාමාජීය කාර්ය භාරය ගැන? ඒ වගේම අපට කියන්න සිරිසා හි අභ්‍යන්තර ගාමක බලවේගයන් ගැන , වමේ වේදිකාව, එහි ඇති එකිනෙකට වෙනස් කාණ්ඩයන් ගැන මෙන්ම විරුද්ධ පක්ෂය සහ දකුණ ගැන?

ජාතික තලයේ ආයතනික පක්ෂ ප්‍රති ව්‍යුහගත වෙනවා. ඒවා මධ්‍යගත පක්ෂ වශයෙන් සෑදී නැහැ. ඉතාමත්ම බලවත් පක්ෂ යාන්ත්‍රණයක් තිබ්බ පසොක්  සම්පුර්ණයෙන්ම වගේ බෙදිලා වෙන්වෙලා, දක්ෂිණාංශික ජනතා ව්‍යාපාරයක් වන "නව ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදය" සෑහෙන්න දුර්වල වෙලා. නමුත් ප්‍රාදේශීය මට්ටමින් මේ පක්ෂ වල සම්බන්ධ ජාලයන් තවමත් ශක්තිමත්.   මේක අපි දැක්කේ පසුගිය මැතිවරණයේදී, ප්‍රාදේශීය චන්දයන්ට ඇති බලපෑම හා ප්‍රාදේශීය  සභා ජය ගැනීම අතර වෙනස ඉතා වැදගත් කියල. අනිත් සෘණාත්මක කාරණය තමා  සිරිසා පැහැදිලිවම නායකයා මධ්‍ය කර ගත් පක්ෂයක් වුණා.
 පක්ෂයේ අභ්‍යන්තර ව්‍යුහයන් අති විශාල සහ අවුල් සහගත භාවය  නිසා මෙය  වැඩි දියුණු වුනා විතරක් නොවේ ප්‍රතිපත්ති සම්පාදන හා තීරණ ගැනීමේ  මධ්‍යස්ථාන ලෙස වැඩ කිරීමත් අඩු වුණා. සාමුහික නායකත්වය නෙමේ, අඩුම ගණනේ වඩා සීමිත වුනු නායකයන් කණ්ඩායමක් හෝ නැතිව මුළු තීරණ ගැනීමේ ක්‍රියාවලියම මධ්‍යගත, පාරාන්ධ, අනියම් නායකයන් කාණ්ඩයක් සමග සම්බන්ධව නායකයා ඉතා තීරණාත්මක භූමිකාවක් රඟපාන එකක් බවට පත් වුණා.

පක්ෂ නායකත්වයේ එක එල්ලයක් වුනේ පක්ෂයේ වාමාංශික නැඹුරුව කොන් කිරීම. ඒගොල්ල බරපතල ලෙස හිතුව විවිධ පක්ෂවල මණ්ඩලයක් වුන පරණ සිරිසා (2012 ට කලින් )  එකේ අපි සාපේක්ෂව සෑහෙන ශක්තිමත් කියල. හැබැයි  අලුත් සාමාජිකයන් විශාල වශයෙන් එනකොට අපේ බලපෑම සාපේක්ෂව හුඟක් අඩු වෙනවා. උදාහරණයක් වශයෙන් කිව්වොත්,  අවසාන සම්මේලනයේදී  ඩිමාර් ඉවත් වුනාට පස්සේ අලෙවනොස් මෙහෙයවූ  වාමාංශික ධාරාවට ලැබුනේ 25% ක චන්දය ප්‍රමාණයක් පමණයි.  
සිරිසා 2012 නොවැම්බරයේ පැවැත්වූ සමාරම්භක ජාතික සම්මේලනයේදී "වමේ වේදිකාව (Left Platform)" 25% ක චන්ද ලබා ගැනීම ලොකු පුදුමයක් වුනා නායකත්වයට. සිරිසාහි පදනම ගොඩ නැගීමේ සම්මේලනයේදී වමේ වේදිකාව 30% චන්ද ගත්තම ඔවුන් තවත් පුදුම වුනා. මොකද චන්ද පදනම වැඩි වෙලා.  මේ අතරතුරේදී සිරිසා හි සාමාජික සංඛ්‍යාවත් දෙගුණයක් වුණා. ඒ කියන්නේ 17,000–18,000 සිට 35,000–36,000 දක්වා සාමාජිකයන් ගණන වැඩි වුණා.

භූගෝලීය වශයෙන් ගත්තම පක්ෂය වර්ධනය වුණා සෑහෙන්න, නමුත් චන්ද දායකයන්ට ඇති  බලපෑම හා සංවිධානාත්මක බලය අතර තවමත් විශාල පරතරයක් තියෙන්නේ  එසේම පක්ෂය සහ එහි අරටුව වන නාගරික වැඩ කරන පන්තිය අතර සම්බන්ධය තවමත් දුර්වලයි.

සිරිසා තවමත් බුද්ධිමතුන් ගේ ස්තරයන්ගෙන් වැඩි බලපෑමක් ලැබෙන්නක්: ඒ ඉහල තත්වයේ නිපුණතා ඇති උසස් අධ්‍යාපනය ලත්  රාජ්‍ය අංශයේ සේවකයන්.  වයස පැත්තෙන් බැලුවාම ඒකත්  ප්‍රශ්නයක්, මොකද තරුණ ස්තරවල බලපෑම සාපේක්ෂව මදි.


-(මතු සම්බන්ධයි. )
පරිවර්තනය - අජිත් ධර්මකීර්ති 

15 comments:

  1. හාපොයි හක්කත් පැන්නා.. හැක්

    ReplyDelete
  2. මේ මොකද මේ? ඊයේ දාපු පොස්ට් එක ඩිලීට් කරල ආපහු ලියුවද? O.o

    ReplyDelete
  3. කෝ අපේ කමෙන්ට්ස්..

    ReplyDelete
    Replies
    1. කොයි එකටද දැම්මේ

      Delete
  4. අම්මපා..මේ මොකෝ...මගේ කමෙන්ට් එක සිරිසා ගිල්ලද..?

    ReplyDelete
    Replies
    1. මං මේක තුනට කඩල දාන්න හැදුවේ වැඩේ මොකක්ද වුණා.මේ ඉන්ටර්නෙට් කනෙක්ෂන් ඩයලොග් නේ

      Delete
  5. මේකනම් ඕපන් කලේ අජිත් අයියට හොඳට කියනගමන් හිතෙන්.පළවෙනි එක තේරෙන්නේ නැතුව තාම නියපොතු හපනවා.මේකා දෙවනි එකත් දාලා කියලා.ඊයේ දවසම ස්ක්‍රීන් එකේ තිබ්බේ "සිරිසා".තවමත් ඒක ගැන එච්චරම පැහැදිලි වීමක් නෑ මේ චූටිමොලේට.තාම ඉතින් කිරි දරුවොනේ.
    හරියට තේරෙන්නේ නැතුව කමෙන්ට් දාන්න බෑ.ඔය ඔක්කොම කොටස් ටික කියවලා මගේ සිඟිති මොළේට තේරුන දවසට මම කමෙන්ට් කරන්නම් ආපහු මේ ලිපි මාලාවට.සමානාත්මතාව කියන දේට ගොඩක් කැමති වුනත් සමාජවාදේ කියන දේ තිත්ත වෙලා තියෙන්නේ.ලෙනින්ලා,කස්ත්‍රොලා නිසා නෙමෙයි.වාසුලා,බැටීලා,තිස්සලා නිසා.

    ReplyDelete
    Replies
    1. වාසුලා,බැටීලා,තිස්සලා සමාජවාදෙත් හැදුවද ? දැනගෙන හිටියේ නැහැ. සාමාජවාදය ට වඩා මේ ලිපියේ සන්ධානයකට තිබෙන ගැටළු බලන්න,

      Delete
  6. ආයෙම කියෝලා තව තේරුම් ගන්න ඕනේ,, සමහර කරුණු තේරුම් ගත්තා තවත් දේවල් මගේ දෙශ්පලනමය දැනුම මදි කම නිසා අවබෝද වුණා අඩුයි,,, ස්තුතියි... කොටස් වශෙයන් ලිවුවා නම් තවත් හොඳයි අපි වගේ අයට

    ReplyDelete
  7. දෙතුන් පාරක් කියෙව්වා. ඔමා කියන දේම තමා කියන්න තියෙන්නේ. මේක හරි බරසාරයිනෙ සීයෙ.

    ReplyDelete
  8. ඔලුව මඤ්ඤං වෙලා කරුකුට්ටන් උනා අජිත් අයියා....

    ReplyDelete

සියලු හිමිකම් අජිත් ධර්මකීර්ති (Ajith Dharmakeerthi) සතුය. කොළඹ ගමයා බ්ලොග් අඩවියේ යොමුව සඳහන් කර හෝ අජිත් ධර්මකීර්ති යන නමින් පමණක් මෙහි ලිපි උපුටා පළ කරන්නට අවසර තිබේ.
මෙහි පලවන ලිපි සහ දේශපාලන අදහස් මගේ පෞද්ගලික අදහස් පමණි.
ඔබේ ඕනෑම ප්‍රතිචාරයක් මෙහි පල කරනු ලැබේ. නමුත් වෙනත් කෙනෙකුට සාධාරණ හේතුවක් නැතුව පහර ගසන අශිලාචාර අන්දමේ ප්‍රතිචාර පමණක් පල නොකෙරේ. බ්ලොගයට ගොඩ වදින ඔබ සියලු දෙනාට ස්තූතියි .