ඊයේ අන්තරේ පෞද්ගලික විශ්ව විද්යාල වලට විරුද්ධව නැවතත් පෙළපාලි ගියේය. මේ පෙළපාලි අපි පුංචි කාලෙත් ගිය ඒවාය. වීරසුරිය සහෝදරයාට වෙඩි තැබූ වේලේ අපි පන්ති වර්ජනයකට සහභාගී වන්නට තරමට ලොකු ළමයි නොවුවත් අපි හැකි අයුරින් සහය දුන්නෙමු.
මගේ අදහස නම් ඊයේ කල යුතුව තිබුනේ මේ සිසුන්ට කදුළු ගෑස් ගැසීම නොවේ. ඔවුන්ට නිදහසේ තම ගමනාන්තය කරා යාමට ඉඩදී පෙත්සම භාර ගැනීමය. ඔවුන්ගේ ඉල්ලීම් බොහොමයක් විප්ලව කරන්නට රජය පෙරලන්නට කරන ඉල්ලීම් නොව අධ්යාපනය උදෙසා කරන සාධාරණ ඉල්ලීම්ය. නැවතත් එස් බී වන්නකුට ඇමති කමක් දුන් ආණ්ඩුවකට මේ සිසු ප්රශ්න වලට පිළිතුරු දීමට යුතුකමක් තිබේ. විශ්ව විද්යාල සිසුන් ඉගෙන ගැනීමට අමතරව පෙළපාලි කිරීම, සංවාද කිරීම ආදිය කිරීම සාමාන්ය දෙයකි. එසේ නිදහස සඳහා සටන් කරන්නේ නැත්නම්, අසාධාරණය සඳහා පෙනී සිටින්නේ නැත්නම් ඒවා විශ්ව විද්යාල නොවේ.
විශ්ව විද්යාල යනු සංවාද කරන , මතවාදී ව ගැටෙන , නිර්මාණයන් බිහි වෙන නිදහසේ තෝතැනි විය යුතුය. දැන්වත් රජයන් මේ කඳුළු ගෑස් ගැසීම් නවතා පෙළපාලි වලට, සාධාරණ සංවාද , විරෝධතා වලට ඉඩ දිය යුතුය. පොලිසිය යෙදවිය යුත්තේ සිසුන් මහජන දේපල හා පුද්ගලික දේපල වලට වලට හානි කරන්නේ නම් පමණි. (බස් ගිනි තැබීම, වාහන වලට ගැසීම, රජෙ දේපල වලට හානි කිරීම, ට්රාන්ස්ෆොමර පිච්චීම වැනි)
එතෙක් මෙතෙක් පැවති මේ විශ්ව විද්යාල අරගල වලදී බොහෝ අය මිය ගියහ. ත්රිමා විතාන එහි මුල් තැනක් ගනී. පසුගිය රජය සමයේ පැවති අධ්යාපනයට 6% ක් ඉල්ලා විශ්ව විද්යාල ආචාර්ය සංගමයේ මෙහෙයවීමෙන් කල පෙළපාලියේදී සිසුන් දෙදෙනෙකු මිය ගියහ. ඔවුන් ඒ රජයේ මෙහෙයවීමෙන් මරා දැමුවාද එසේත් නැත්නම් රිය අනතුරකින් මැරුණාද යන්න අදත් ප්රශ්නයකි.
එම මරණ දෙකත් දැන් මරණ සංවත්සර වලට සීමා වී ඇත. මුලදී අන්තරේ බලය තිබු ජවිපෙ මගින් මුලින් මියගිය ශිෂ්යන් සමරුවත් දැන් මිය යන ශිෂ්යයන් සමරන්නේ පෙරටුගාමී සමාජවාදීන් ය. ඒ දැන් අන්තරේ බලය ඇත්තේ ඔවුන් අත බැවිනි.
අන්තරේ නජිත් ඉන්දික තමන් විශ්ව විද්යාලයේ ඉගෙනීම අත්හැර (full timer) දේශපාලනයට මුළු කාලය යොදවන බව කාලයකට ඉහතදී පැවසිය. එයට විවේචනයක් වශයෙන් මෙය ලියුවෙමි. (යොමුවට යන්න)
මේ ලිපියට ලැබුන කොමෙන්ට් තුනක් මෙහි පල කරමි.
මෙහි පළමු කොමෙන්ටුව දැනට ලංකාවේ විශ්ව විද්යාලයක් හමාර කර වෙනත් රටක විද්යා පර්යේෂකයෙකු වන බ්ලොග් කරුවෙකු ගෙනි. (දසයා)
//දේශපාලනය කරන්න ගිහින් ඉගැනීම කඩාකප්පල් කර ගන්න එකනම් හරිම අපරාදයක්. මොරටුවේ අපේ බැචෙක් හිටිය, හරිම හිතහොඳ කොල්ල. දුප්පත් පවුලකින් ආපු කොල්ල දේශපාලනේ නිසා ඩිග්රි එක ගත්තෙ අපි හැමෝටම වඩා අවුරුදු තුන හතරකට පස්සේ. ජේවීපී එකේ එක්ස් කණ්ඩායමේ පෙරටුගාමී සෙට් එකේ හැමතැනම පරමාදර්ශී දේශපාලනයක් හොයන් ගිහිල්ල මොනම හෝ හේතුවක් නිසා කොල්ල සියදිවි නසාගත්ත. අසරණ දරුවෙකුයි කෙල්ලෙකුයි අම්මකෙනෙකුයි අනාථ උනා. ඌව දේශපාලනේට ඇදල ගත්තු උන්ගෙන් කොටසකට අද දේශපාලනේ මතකත් නෑ. චපාන් එකේ ජීවිතේ ගෙවනව.//
දෙවන කොමෙන්ටුව ඇනෝ කෙනෙකු ගෙනි:
//පුද්ගලික විශ්ව විද්යාල විරෝධී අරගලයේදී පාලකයන් ගේ දරුණු මර්ධනය විසින් පද්මසිරි ත්රීමා විතාන, වෙනුර එදිරිසිංහ, අතුල සේනාරත්න, සරත් කොල්ලූරේ යන සිසුන් මරා දැමූහ. අද දිනයේ මෙලෙස අවාසනාවන්ත ලෙස මිය ගිය මේ සිසුන් සිසු විරුවන් ද නැතහොත් අවස්ථාවාදී රැඩිකල් දේශපාලනයේ බිලි බෝයිස්ලා වීද යන්න පිලිබඳව බරපතල කුකුසක් මතුවේ. මෙම පුද්ගලික විශ්ව විද්යාල විරෝධී අරගල සහ උද්ඝෝෂන පසුපස සිටි නායකයන් ගේ වර්තමාන ක්රියා කලාපය පිලිබඳව සලකා බලන විට මේ සැකය මතුවීම සාධාරණය. පුද්ගලික විශ්ව විද්යාල විරෝධී අරගලයේදී වර්තමාන ජවිපේ නායක සෝමවන්ස අමරසිංහ විශාල වැඩ කොටසක් කලේය. පුද්ගලික විශ්ව විද්යාල විරෝධී සෝමවන්ස අමරසිංහගේ පුතා අද දිනයේ ඉගෙනුම ලබන්නේ එංගලන්තයේ පුද්ගලික විශ්ව විද්යාලයකය. සරසවි සිසුන් පාරට බස්සවා සන්නද්ධ වියාපාරයකට ඔවුන්ව යොමු කල කුමාර් ගුනරත්නම් එවකට කර්නල්වරයෙකු වූ සරත් ෆොන්සේකාට සියල්ල වමාරා ඕස්ට්රේලියාවට පලා ගියේය. ඔහුගේ දරුවන් දෙදෙනා තව නොබෝ කාලයකින් ඕස්ට්රේලියාවේ විශ්ව විද්යාලයක ඉගෙනුම ආරම්භ කරනු ඇත. ඒ කාලයේ මේ විරෝධාතා වලට තිරය යට සිට සහය දුන් එස්. බී දිසානායක ඔහුගේ පුතුන් දෙදෙනා උසස් අධ්යාපනය සඳහා යැව්වේ ඕස්ට්රේලියාවේ මොනෑශ් විශ්ව විද්යාලයටය. මෙවැනි අරගල වීදි සටන් වලට සැමදා ආවඩන හිටපු ක්රම විරෝධියෙකු මෙන්ම අධිරාජ්යවාදී විරොධීයෙකු වූ වාසු තමගේ පුතා අධ්යපනය සඳහා යොමු කලේ ඇමරිකාවේ පුද්ගලික විශ්ව විද්යාලයකටය. පද්මසිරි ත්රීමා විතාන, වෙනුර එදිරිසිංහ, අතුල සේනාරත්න, සරත් කොල්ලූරේ යන සිසුන් ෆෝම් කරවා ඔවුන්ව මර්ධනකාරී වෘකයන් වෙත ගොදුරු පිණිස දැමූ දේශපාලකයන් හා සිසු නායකයන් අද දිනයේ ක්රම සහ විධි වලින් යහමින් මුදල් උපයන බඩ තඩි මුදලාලිලා බවට පත් වී තිබේ. ස්වයංවරදකාරී බවින් මිදීමට මොවුන් බොරුවට වසරකට වරක් මේ බිලි බෝයිස්ලා අනුස්මරණයට ඉටිපන්දමක් දල්වා ලේ රත් වන කතාවක් කොට විසිර ගොස් යලි ලබන වසරේ අනුස්මරණ දිනයක් එන තෙක් හුරු පුරුදු ජාවරම් වල යෙදී සිටිති. සිසු නායකයන් ගොඩ ගියේය. අවසාන විග්රහයේදී වැරදුනේ කාටද ? මේ බිලි බෝයිස්ලා සහ ඔවුන් ගේ දෙමාපිය සහෝදරයන්ට පමණි.//
තුන්වන කොමෙන්ටුව කිර්ති විජේබාහු ගෙනි. (තවත් ඇනෝ කෙනෙක්)
//ආරම්භයේදීම පොඩි සුලුධනේශ්වර කෝචෝක් එකක් හරහා අරබන අජිත් මහතාගේ ලිපිය අවසාන වන්නේ ඉතාම ප්රතිගාමී මතයකින් නිසාම යම් අදහසක් එකතු කල යුතුයයි සිතුනි. එමන්දයත්, සවිඥානිකව හෝ අවිඥානිකව සිදුකරන ඔහුගේ පුරාජේරුව සහ පොඩි "පොර වීමට" තැත් කිරීමට අමතරව, ඔහු විසින් ලියන ලිපිය අවසාන වන්නේ ඉතාමත් කුහක සහ සුලුධනේශ්වර මතවාදයකින් සහ ලෝක සමාජවාදී විප්ලවයේ දැවැන්තයන් ගේ කර්තව්යයන් අවමානයකට හෝ අඩු තක්සේරුවකට ලකරමින් වන නිසාය (සමහර විට මාක්ස්, ලෙනින් සහ අනෙකුත් කිහිපදෙනෙකුගේ අද්යාපන පසුබිම හැර අනෙක් විප්ලවාදීන් පිළිබඳව ඔහුගේ නොදැනුවත්කම නිසා වන්නට පිළිවන).
එසේම, ලෙනින්ගේ සහෝදරයා (උල්යනොව්), මාක්ස්, ලෙනින්, Materialism, නරෝද්නික්වරු ගැන වැල්වටාරම් ලියන ඔහු, අවසානයේ නජිත් සහෝදරයට අවවාද කරන්නේ අද්යාපනය නිමකොට තමන්ට ගලපෙනවානම් ඉඩ ඇති කල්හි "හොබියකට" දේශපාලනය කරන ලෙසය. එනයින් පිළිබිඹු වන්නේ සමාජ විප්ලවය පිලිබඳ ඔබගේ විශ්වාසයේ දිග පළලය. දෙවනුව ගම්යවන්නේ, විප්ලවවාදීන් විවිධ දේශපාලන ධරාවන්වතුල පෝෂණය වෙමින් සහ තම මතවාදයන් දියුනුකරමින් සහ හදාරමින්, සමාජවාදය නිර්මාණය කිරීම වෙනුවෙන් වූ අභ්යාස පසෙකලා, ධනපති රාමුව තුල තම දරුපවුල රැකීමට අජිත් මහතා සේ "වැඩ පෙන්වීමට" උත්සාහ කරන ලෙසත්, වුර්තිය විප්ලවාදින්විමෙන් ප්රතිපල රහිත බවත්ය. තෙවැනි හාස්යජනක කරුණ නම්, තාරක විද්යාව පිලිබඳ ලියන ඔබට, සපෙක්ෂතවාදයේ පියා වන ඇල්බර්ට් අයින්ස්ටයින්ටවත් ඔබ නදිතට සම්පුර්ණ කරන්නටයි කියන නිල අද්යාපන රටාව තුල මුල්කාලයේ තැනක් නොතිබූන බව අමතක වීමය.
ඔබ නොකියන හෝ නොදකින එක දෙයක් කිව යුතුය, ඉතාහාසය පුරාවට සමාජ විප්ලවය වෙනුවෙන් තම ජීවිතය පරදුවට තබා , ඉතිහාසයක් නිර්මාණය කල ඒ උදාර මිනිසුන් සහ ගැහැනුන් ධනපති රාජ්යයේ අද්යාපන රාමුව කෙරෙහි ඔබතරම් විශ්වාසයක් තැබුවේ නැත. එමන්දයත්, ධනපති අද්යාපන රාමුව නිර්මාණය කරන්නේ වඩා හොඳ "කම්කරුවන්" වීමත්, "බුද්ධිය" සහ "දැනුම" අතර වන වෙනස ඔවුන් වටහාගෙන තිබීමත් නිසාය. ඉදින් , නජිත් ඉන්දික සහෝදරයට උපදෙස් දෙන්නට ඔබවැනි සුලුධනේශ්වර විප්ලවවාදි මහතෙකුට අපහසු එබැවිනි.
අවසාන ලෙස කිවයුත්තේ, ඔබගේ මතවාදී අපගමනයට හෙතුවලෙස දකින්නේ මාක්ස්වාදී විශ්ලේෂනාත්මක ක්රමවේදය (Marxist Epistemology ) වටහා ගැනීමේ ගැටලුක් මත වල්මත් වීම මිස, ඔබ ප්රතිගාමියෙක් නොවන බව මාගේ හැගීමය බවයි.//
මෙයට මා දුන් පිළිතුර මෙයයි.
//**************************************************************************/
කිර්ති විජයබහුලාත් කොමෙන්ට් වලට පැමිනිමම ජයග්රහණයකි. මට ප්රශ්නය වන්නේ 87-88 දේජාවියේ අනසක මෙහෙයවූ සමන් පියසිරිගේ අනුවර්ත නාමය ගැනීම මගින් මට තර්ජනයක් කරන්නේද යන්නයි. මොකද විවේචනයට ආ නන්දන මාරසිංහ සහෝදරයාට සිදුවූ දේ මා දන්නා බැවිනි. කිර්ති විජේබාහු ආරුඪ නාමය ගෙන කරන්නේ තර්ජනයක් නම් අලුත් බෝතලයේ ඇත්තේ පරණ වතුරමය යන්න මා කල නිගමනය එතැනින්ම සනාථවී ඇති හෙයිනි.
මෙහිදී ඔබට මතක් කල යුතු පළමු කරුණ වන්නේ මා බ්ලොග් ලියන්නේ හා කතා කරන්නේ මගේ නමින් බවයි. බොහෝ විවේචන කල ඒ කාලයේ අයද එසේ කලේ සැඟව නොවේ.
ඔබගේ නොදනුමේ තරම හෙළිවන්නේ මෙහිය.
//ඔහු විසින් ලියන ලිපිය අවසාන වන්නේ ඉතාමත් කුහක සහ සුලුධනේශ්වර මතවාදයකින් සහ ලෝක සමාජවාදී විප්ලවයේ දැවැන්තයන් ගේ කර්තව්යයන් අවමානයකට හෝ අඩු තක්සේරුවකට ලකරමින් වන නිසාය// කුහක සුළු ධනෂ්වර මතවාදය කුමක්ද? වරුනට, මහින්දට, සිරිසේනට, පෙසැප පන්නයේ පන්ති අරගලයට ජයවේවා කියා ඇත්තේ ඔලොක්කුවට බවවත් වටහා ගැනීමට නොහැකිවීම ඔබේ අවාසනාවකි. මගේ නොවේ.
ඊළඟ කාරණය යමක් හරියට කියවා උත්තර දෙන ලෙසය. මා හඳුනන සරද මහතා ඉහත කොමෙන්ටුවක කල වැරදීමම ඔබත් කර තිබේ.
//, අවසානයේ නජිත් සහෝදරයට අවවාද කරන්නේ අද්යාපනය නිමකොට තමන්ට ගලපෙනවානම් ඉඩ ඇති කල්හි "හොබියකට" දේශපාලනය කරන ලෙසය.//
මිස්ටර් විජෙබාහු මා ලියා ඇත්තේ මෙයයි.
**** ඉගෙන ගන්නා ගමන් තමන්ගේ ඉඩ ඇති වෙලාවට දේශපාලනයේ යෙදෙන්න. කියවන්න ඉගෙන ගන්න. නැත්නම් ඔබලාටත් සිදු වන්නේ සිගිරි නොගිය හේතුවෙන් උණු කඳුළු හෙලමින් දක්ෂිණාංශික දේශපාලකයෙකුගේ තුරුල්ලට පැන ආත්මය වනසා ගන්නටය.***********මෙහි සඳහන් දක්ෂිණාංශික දේශපාලකයා කවුද යන්නත් පැන්නේ කවුද යන්නත් ඔබ දන්නවා ඇත. ඔහු ඔබටත් වඩා හොඳට භාවිතාවක් තිබුවකු වන්නට ඇත. (හිරු කරන කාලයේ) මා මෙහිදී අදහස් කරන්නේ අන්තරය හා පෙසප ක්රියාමාර්ගය වෙනස් කළ යුතු බවයි. 2000 ට පහල rating තිබ්බ ධනපති විශ්ව විද්යාල වේවා ඒවා හට තරඟයක් දී තේරුණ පසු ඒවා වල උපාධිය අවසන් කල යුතු බවටත්, ඒවායේ උපාධිය අවසන් කිරීමට අනිත් සිසුන්ට උදව් කල යුතු බවටත් ඒ අතර වාරයේ දේශපාලනයේ, නිදහස් සංවාදයේ, කියවීමේ සහ අරගලයේ යෙදිය යුතු බවටත්ය. එයට හේතුව ශිෂ්ය දේශපාලනය අරගලයක පෙර ගමන් කරුවෙකු හෝ මුලිකත්වය ගන්නකු වුවත් එය එහි ගාමක බලවේගය නොවන නිසාය. පෙසපයේ ශෝචනීය තත්වය අන්තරේ නයුවකු වූ නාගමුව ජනාධිපතිවරණ අපේක්ෂකයකු ලෙස ගැනීමෙන්ම පෙනේ. උනුත් එකයි මුනුත් එකයි කියා කතා කර වැඩ කරන ජනතාවක් නොමැතිව අන්තරේ සිසුන් කීප දෙනෙකු අල්ලාගෙන කරන අරගලය නැවතත් ඛේදවාචයකින් කෙළවර වීම වැළැක්වීමට ඇතුලෙන් කතා කල නොහැකි තැන එලියට පැමිණ කතා කිරීමකි මෙය. මෙය තවම ඉවර නැත. ඊළඟට
//දෙවනුව ගම්යවන්නේ, විප්ලවවාදීන් විවිධ දේශපාලන ධරාවන්වතුල පෝෂණය වෙමින් සහ තම මතවාදයන් දියුනුකරමින් සහ හදාරමින්, සමාජවාදය නිර්මාණය කිරීම වෙනුවෙන් වූ අභ්යාස පසෙකලා,//
සමාජවාදය ගැන මම කරන අභ්යාස ඔබ දන්නේ කොහොමද? එසේම මෙය
//විප්ලවවාදීන් විවිධ දේශපාලන ධරාවන්වතුල පෝෂණය වෙමින් සහ තම මතවාදයන් දියුනුකරමින් සහ හදාරමින්//
වැඩ හොඳට කරන්නේ මට පෙනෙන විධිහට සමාජවාදී සමානතා පක්ෂය හා ශ්රී ලංකා පෙරටුගාමී පක්ෂය වැනි ඒවායි. මෙය අවුරුදු එකහමාරක නිරීක්ෂණයකින් කියන දෙයකි.. ඔබලා හෝ ජවිපෙ විසින් එහෙය්යන් රැලක් බිහි කරනු මිස එවැන්නක් කරනු මට නම් නොපෙනේ.
//ධනපති රාමුව තුල තම දරුපවුල රැකීමට අජිත් මහතා සේ "වැඩ පෙන්වීමට" උත්සාහ කරන ලෙසත්//
මෙය මගේ වැඩ පෙන්වීමක් වන්නේ කෙසේද යන්න මම නොදනිමි. නමුත් ඔහෙලා හදන සමාජවාදී සමාජයේ දරු පවුල් නැත්ද? එසේ දරු පවුල් නැති එකෙක් හැදු සමාජවදයෙක් මම දනිමි. ඒ පොල්පොට් ය. පොල්පොට්ගේ පක්ෂය දරුවන්ට කිවේ අම්මත් තාත්තාත් පක්ෂය බවයි. ඉන්පසු ළමයි තමන්ගේ දෙමාපියන් පවා පාන් කෑල්ලට පාවා දුන්හ. ඒ දෙමාපියන් පොල්පොට් භාවිතාවෙන් උසස් නිර්ධන පන්ති විප්ලවාදින් අතින් මැරුම් කෑහ.
අනික මෙහෙම කතාවක් මගේ බ්ලොග් ලිපියේ ලියා නැත.
//වුර්තිය විප්ලවාදින්විමෙන් ප්රතිපල රහිත බවත්ය//
මා කොමෙන්ටුවක් කියා ඇත්තේ මා රැකියාව කරන ගමන් උදව් කරන බවකි. රැකියාවක් සොයා ගන්නේ නම් වඩාත් හොඳින් උදව් කල හැකි බවකි. පක්ෂයක කිසියම් ප්රමානයක් වෘත්තීය විප්ලවවාදීන් සිටින බව මම දනිමි. ඒ අයට උදව් කරන්නේ රැකියාව කරන අපිය. නැත්නම් පක්ෂයක් වැඩ කර මුදල් උපයා ගනී. ඒ ධනපති සමාජයේම ධනපති ක්රමයම උපයෝගී කර ගනිමිනි. ඒ නිසා නජිත ලා මෝඩ ආදර්ශ සිසුන්ට දීමටත්, සිසු දෙමාපියන් හා ජනතාවන් අන්තරයෙන් ඈත් කරන කතාත් නොකර සිටින්නේ නම් වඩාත් හොඳය. පාවෙල් කොර්චගින්ලා කම්හල් වල වැඩ කරන මිනිසුන් අතර ගැවසුන අයයි.
//තෙවැනි හාස්යජනක කරුණ නම්, තාරක විද්යාව පිලිබඳ ලියන ඔබට, සපෙක්ෂතවාදයේ පියා වන ඇල්බර්ට් අයින්ස්ටයින්ටවත් ඔබ නදිතට සම්පුර්ණ කරන්නටයි කියන නිල අද්යාපන රටාව තුල මුල්කාලයේ තැනක් නොතිබූන බව අමතක වීමය.// මෙහි හාස්ය ජනක කාරණය අයින්ස්ටයින් ප්රශ්න කලේ තද නීති රීති වලින් යුත් Luitpold Gymnasium නමැති ඔහුගේ ප්රථමික හා ද්විතියික අධ්යාපන ක්රමය බවට ඔබේ ඇති නොදැනීමයි . ඔහු ස්විස් පොලිටෙක්නික් එකේ ඇතුළු වීමේ විභාගයෙන් අසමත් විය. නමුත් ඔහුගේ භෞතික විද්යාව හා ගණිතය හොඳ නිසා එහි විදුහල්පති ඔහුව අර්ගොවියන් විදුහලට යොමු කල අතර ඔහු එය අවසන් කළේය. ඉන්පසු නැවත සුරික් පොලිටෙක්නික් එකට ඇතුල්වී එය අවසන් කළේය. භෞතික විද්යාව හා ගණිතය ඉගෙනීම ඔහුගේ තෝරා ගැනීමයි .මහත්මයා තව ටිකක් කියවා පැමිණෙන්න. http://en.wikipedia.org/wiki/Albert_Einstein
http://www.einstein-website.de/z_biography/biography.html
අවසන් වශයෙන් මාක්ස්වාදී විශ්ලේෂනාත්මක ක්රමවේදය (Marxist Epistemology ) මා නොදන්නේ නම් මට කියා දෙන්න. මා හැම වෙලේම නොදන්නා දේ නිහතමානිව ඉගෙන ගන්නා අයෙකි. කිසිම දවසක සෑම දෙයක්ම දන්නා බවක් අඟවා නැත.
// ඉතාහාසය පුරාවට සමාජ විප්ලවය වෙනුවෙන් තම ජීවිතය පරදුවට තබා , ඉතිහාසයක් නිර්මාණය කල ඒ උදාර මිනිසුන් සහ ගැහැනුන් ධනපති රාජ්යයේ අද්යාපන රාමුව කෙරෙහි ඔබතරම් විශ්වාසයක් තැබුවේ නැත. එමන්දයත්, ධනපති අද්යාපන රාමුව නිර්මාණය කරන්නේ වඩා හොඳ "කම්කරුවන්" වීමත්, "බුද්ධිය" සහ "දැනුම" අතර වන වෙනස ඔවුන් වටහාගෙන තිබීමත් නිසාය. //
මාත් හොඳ කම්කරුවෙකි. රැකියාව කර පඩියක් ගන්නෙකි. මා වැඩ කරන්නේ ධනපති රටක ධනපති කොම්පැනියකට බවට මට අවබෝධයක් ඇත. මහත්මයා ලියන්න කියන්න ඔබ ඉගෙන ගත්තේ සමාජවාදී රටකද? නැත්නම් ශ්රී ලංකාවෙදිද? එසේ නැත්නම් ශ්රී ලංකා ප්රජාතන්ත්රවාදී සමාජවාදී ජනරජය සමාජවාදය පිහිටුවා ඇති යයි සිතනවද? ඔබ ඔය කියන ජිවිත පරදුවට තැබූ හැම එකාම එකීම ඉගෙන ගත්තේ ධනපති ක්රමය තුලයි. චේ තමන්ගේ ඉගෙනීම ඉවතට දමා මුලින්ම ගියේ ලෝකය බලන්නටය. ඉන් දුටු දෙයින් පසුවයි ඔහු ව්යාපාරයට බැඳුනේ.
//ඉදින් , නජිත් ඉන්දික සහෝදරයට උපදෙස් දෙන්නට ඔබවැනි සුලුධනේශ්වර විප්ලවවාදි මහතෙකුට අපහසු එබැවිනි.// මට මිට කලින් මේ කතාව මේ විධිහටම තව එකෙක් කියා තිබේ. ඒ 1987 කොළඹ විශ්ව විද්යාලයේ කැන්ටිමේදිය. 87 ජවිපෙ ක්රියා මාර්ගය විවේචනය කරන විටදී මේ නායකයා මට මේ වදන් මෙලෙසම කිවේය. සුළු ධනෙෂ්වර මතවාදී උඹට මට උගන්වන්න බැහැ. ඉන්පසු ජවිපෙ ආණ්ඩුවට ගිය පිහිටෙන් මේ ප්රබල විප්ලවවාදියා චන්ද්රිකා රජයේ ඇමතිකම් තිබු තැනක ලේකම් රස්සාවක් කර දැන් ඊටත් වඩා හොඳ තැනක පවුලත් බලාගෙන වැජඹෙමින් සිටි.
නජිත් ඉන්දික වැනි පුංචි මල්ලියෙකුට උපදෙස් දෙන්නට මට ඕනෑ තරම් අත්දැකීම් තිබේ. මොකද නජිත්ලට සන්ජිවලාට හා තවත් අයට මර්දනය එනවිට කෑ ගහන්නට ඉතුරු වෙන්නෙත් අප විතරක් බැවිනි.
/*****************************************************************************/
මේ ලිපියත් කොමෙන්ටුත් වැටුනේ ජනවාරි 6 දාය. පෙරටුගාමී සමාජවාදී පක්ෂය ක්රම දෙකම වෙනස් කරන්නට ජනාධිපති චන්දයට ගියහ. අන්තරේ සිසුන් වත් ඔවුන්ට චන්දය දුන්නේ දැයි සැක සහිතය.
දැන් තිබෙන දේශපාලන තත්වය අනුව ඔවුන් හා ඔවුන් මෙහෙයවන අන්තරය සිටිය යුත්තේ තනිව නොව වඩා පුළුල් මහජන වේදිකාවකය. ජාතිවාදය නැවත හිස එසවීමට විරුද්ධ තැනකය.
මා දන්නා රැකියාවක් නොකර පක්ෂ වල පුර්ණ කාලීනව වැඩ කරන අය බොහෝ සිටිති. මේ ඔවුන්ට කරන විවේචනයක් නොවේ. ඔවුන් වාමාංශික පක්ෂ දේශපාලනයේ අවශ්යතත්වයකි. විශ්ව විද්යාල වල අධ්යාපනය අතහැර දේශපාලනය කරනවාට වඩා ඉගෙනීම කරන ගමන් දේශපාලනය කරන්නටත්, දුර්වලවී ඇති පහත වැටී ඇති ලංකාවේ විශ්ව විද්යාල අධ්යාපනය ඉහලට එසවීම සඳහා පෙරමුණ ගැනීමටත් සිසුන්ට කරන ආයාචනයකි.
රජයන් වෙනස් වනවා සේම අරගල ක්රමද වෙනස් විය යුතුය.
ඊයේ අන්තරයට එරෙහිව කඳුළු ගෑස් ගැසීම හෙළා දකිමින් මේ සිදුවීමේදී අන්තරයේ හා සිසුන්ගේ නිදහස වෙනුවෙන් පෙනී සිටිමු.
මගේ අදහස නම් ඊයේ කල යුතුව තිබුනේ මේ සිසුන්ට කදුළු ගෑස් ගැසීම නොවේ. ඔවුන්ට නිදහසේ තම ගමනාන්තය කරා යාමට ඉඩදී පෙත්සම භාර ගැනීමය. ඔවුන්ගේ ඉල්ලීම් බොහොමයක් විප්ලව කරන්නට රජය පෙරලන්නට කරන ඉල්ලීම් නොව අධ්යාපනය උදෙසා කරන සාධාරණ ඉල්ලීම්ය. නැවතත් එස් බී වන්නකුට ඇමති කමක් දුන් ආණ්ඩුවකට මේ සිසු ප්රශ්න වලට පිළිතුරු දීමට යුතුකමක් තිබේ. විශ්ව විද්යාල සිසුන් ඉගෙන ගැනීමට අමතරව පෙළපාලි කිරීම, සංවාද කිරීම ආදිය කිරීම සාමාන්ය දෙයකි. එසේ නිදහස සඳහා සටන් කරන්නේ නැත්නම්, අසාධාරණය සඳහා පෙනී සිටින්නේ නැත්නම් ඒවා විශ්ව විද්යාල නොවේ.
විශ්ව විද්යාල යනු සංවාද කරන , මතවාදී ව ගැටෙන , නිර්මාණයන් බිහි වෙන නිදහසේ තෝතැනි විය යුතුය. දැන්වත් රජයන් මේ කඳුළු ගෑස් ගැසීම් නවතා පෙළපාලි වලට, සාධාරණ සංවාද , විරෝධතා වලට ඉඩ දිය යුතුය. පොලිසිය යෙදවිය යුත්තේ සිසුන් මහජන දේපල හා පුද්ගලික දේපල වලට වලට හානි කරන්නේ නම් පමණි. (බස් ගිනි තැබීම, වාහන වලට ගැසීම, රජෙ දේපල වලට හානි කිරීම, ට්රාන්ස්ෆොමර පිච්චීම වැනි)
එතෙක් මෙතෙක් පැවති මේ විශ්ව විද්යාල අරගල වලදී බොහෝ අය මිය ගියහ. ත්රිමා විතාන එහි මුල් තැනක් ගනී. පසුගිය රජය සමයේ පැවති අධ්යාපනයට 6% ක් ඉල්ලා විශ්ව විද්යාල ආචාර්ය සංගමයේ මෙහෙයවීමෙන් කල පෙළපාලියේදී සිසුන් දෙදෙනෙකු මිය ගියහ. ඔවුන් ඒ රජයේ මෙහෙයවීමෙන් මරා දැමුවාද එසේත් නැත්නම් රිය අනතුරකින් මැරුණාද යන්න අදත් ප්රශ්නයකි.
එම මරණ දෙකත් දැන් මරණ සංවත්සර වලට සීමා වී ඇත. මුලදී අන්තරේ බලය තිබු ජවිපෙ මගින් මුලින් මියගිය ශිෂ්යන් සමරුවත් දැන් මිය යන ශිෂ්යයන් සමරන්නේ පෙරටුගාමී සමාජවාදීන් ය. ඒ දැන් අන්තරේ බලය ඇත්තේ ඔවුන් අත බැවිනි.
අන්තරේ නජිත් ඉන්දික තමන් විශ්ව විද්යාලයේ ඉගෙනීම අත්හැර (full timer) දේශපාලනයට මුළු කාලය යොදවන බව කාලයකට ඉහතදී පැවසිය. එයට විවේචනයක් වශයෙන් මෙය ලියුවෙමි. (යොමුවට යන්න)
මේ ලිපියට ලැබුන කොමෙන්ට් තුනක් මෙහි පල කරමි.
මෙහි පළමු කොමෙන්ටුව දැනට ලංකාවේ විශ්ව විද්යාලයක් හමාර කර වෙනත් රටක විද්යා පර්යේෂකයෙකු වන බ්ලොග් කරුවෙකු ගෙනි. (දසයා)
//දේශපාලනය කරන්න ගිහින් ඉගැනීම කඩාකප්පල් කර ගන්න එකනම් හරිම අපරාදයක්. මොරටුවේ අපේ බැචෙක් හිටිය, හරිම හිතහොඳ කොල්ල. දුප්පත් පවුලකින් ආපු කොල්ල දේශපාලනේ නිසා ඩිග්රි එක ගත්තෙ අපි හැමෝටම වඩා අවුරුදු තුන හතරකට පස්සේ. ජේවීපී එකේ එක්ස් කණ්ඩායමේ පෙරටුගාමී සෙට් එකේ හැමතැනම පරමාදර්ශී දේශපාලනයක් හොයන් ගිහිල්ල මොනම හෝ හේතුවක් නිසා කොල්ල සියදිවි නසාගත්ත. අසරණ දරුවෙකුයි කෙල්ලෙකුයි අම්මකෙනෙකුයි අනාථ උනා. ඌව දේශපාලනේට ඇදල ගත්තු උන්ගෙන් කොටසකට අද දේශපාලනේ මතකත් නෑ. චපාන් එකේ ජීවිතේ ගෙවනව.//
දෙවන කොමෙන්ටුව ඇනෝ කෙනෙකු ගෙනි:
//පුද්ගලික විශ්ව විද්යාල විරෝධී අරගලයේදී පාලකයන් ගේ දරුණු මර්ධනය විසින් පද්මසිරි ත්රීමා විතාන, වෙනුර එදිරිසිංහ, අතුල සේනාරත්න, සරත් කොල්ලූරේ යන සිසුන් මරා දැමූහ. අද දිනයේ මෙලෙස අවාසනාවන්ත ලෙස මිය ගිය මේ සිසුන් සිසු විරුවන් ද නැතහොත් අවස්ථාවාදී රැඩිකල් දේශපාලනයේ බිලි බෝයිස්ලා වීද යන්න පිලිබඳව බරපතල කුකුසක් මතුවේ. මෙම පුද්ගලික විශ්ව විද්යාල විරෝධී අරගල සහ උද්ඝෝෂන පසුපස සිටි නායකයන් ගේ වර්තමාන ක්රියා කලාපය පිලිබඳව සලකා බලන විට මේ සැකය මතුවීම සාධාරණය. පුද්ගලික විශ්ව විද්යාල විරෝධී අරගලයේදී වර්තමාන ජවිපේ නායක සෝමවන්ස අමරසිංහ විශාල වැඩ කොටසක් කලේය. පුද්ගලික විශ්ව විද්යාල විරෝධී සෝමවන්ස අමරසිංහගේ පුතා අද දිනයේ ඉගෙනුම ලබන්නේ එංගලන්තයේ පුද්ගලික විශ්ව විද්යාලයකය. සරසවි සිසුන් පාරට බස්සවා සන්නද්ධ වියාපාරයකට ඔවුන්ව යොමු කල කුමාර් ගුනරත්නම් එවකට කර්නල්වරයෙකු වූ සරත් ෆොන්සේකාට සියල්ල වමාරා ඕස්ට්රේලියාවට පලා ගියේය. ඔහුගේ දරුවන් දෙදෙනා තව නොබෝ කාලයකින් ඕස්ට්රේලියාවේ විශ්ව විද්යාලයක ඉගෙනුම ආරම්භ කරනු ඇත. ඒ කාලයේ මේ විරෝධාතා වලට තිරය යට සිට සහය දුන් එස්. බී දිසානායක ඔහුගේ පුතුන් දෙදෙනා උසස් අධ්යාපනය සඳහා යැව්වේ ඕස්ට්රේලියාවේ මොනෑශ් විශ්ව විද්යාලයටය. මෙවැනි අරගල වීදි සටන් වලට සැමදා ආවඩන හිටපු ක්රම විරෝධියෙකු මෙන්ම අධිරාජ්යවාදී විරොධීයෙකු වූ වාසු තමගේ පුතා අධ්යපනය සඳහා යොමු කලේ ඇමරිකාවේ පුද්ගලික විශ්ව විද්යාලයකටය. පද්මසිරි ත්රීමා විතාන, වෙනුර එදිරිසිංහ, අතුල සේනාරත්න, සරත් කොල්ලූරේ යන සිසුන් ෆෝම් කරවා ඔවුන්ව මර්ධනකාරී වෘකයන් වෙත ගොදුරු පිණිස දැමූ දේශපාලකයන් හා සිසු නායකයන් අද දිනයේ ක්රම සහ විධි වලින් යහමින් මුදල් උපයන බඩ තඩි මුදලාලිලා බවට පත් වී තිබේ. ස්වයංවරදකාරී බවින් මිදීමට මොවුන් බොරුවට වසරකට වරක් මේ බිලි බෝයිස්ලා අනුස්මරණයට ඉටිපන්දමක් දල්වා ලේ රත් වන කතාවක් කොට විසිර ගොස් යලි ලබන වසරේ අනුස්මරණ දිනයක් එන තෙක් හුරු පුරුදු ජාවරම් වල යෙදී සිටිති. සිසු නායකයන් ගොඩ ගියේය. අවසාන විග්රහයේදී වැරදුනේ කාටද ? මේ බිලි බෝයිස්ලා සහ ඔවුන් ගේ දෙමාපිය සහෝදරයන්ට පමණි.//
තුන්වන කොමෙන්ටුව කිර්ති විජේබාහු ගෙනි. (තවත් ඇනෝ කෙනෙක්)
//ආරම්භයේදීම පොඩි සුලුධනේශ්වර කෝචෝක් එකක් හරහා අරබන අජිත් මහතාගේ ලිපිය අවසාන වන්නේ ඉතාම ප්රතිගාමී මතයකින් නිසාම යම් අදහසක් එකතු කල යුතුයයි සිතුනි. එමන්දයත්, සවිඥානිකව හෝ අවිඥානිකව සිදුකරන ඔහුගේ පුරාජේරුව සහ පොඩි "පොර වීමට" තැත් කිරීමට අමතරව, ඔහු විසින් ලියන ලිපිය අවසාන වන්නේ ඉතාමත් කුහක සහ සුලුධනේශ්වර මතවාදයකින් සහ ලෝක සමාජවාදී විප්ලවයේ දැවැන්තයන් ගේ කර්තව්යයන් අවමානයකට හෝ අඩු තක්සේරුවකට ලකරමින් වන නිසාය (සමහර විට මාක්ස්, ලෙනින් සහ අනෙකුත් කිහිපදෙනෙකුගේ අද්යාපන පසුබිම හැර අනෙක් විප්ලවාදීන් පිළිබඳව ඔහුගේ නොදැනුවත්කම නිසා වන්නට පිළිවන).
එසේම, ලෙනින්ගේ සහෝදරයා (උල්යනොව්), මාක්ස්, ලෙනින්, Materialism, නරෝද්නික්වරු ගැන වැල්වටාරම් ලියන ඔහු, අවසානයේ නජිත් සහෝදරයට අවවාද කරන්නේ අද්යාපනය නිමකොට තමන්ට ගලපෙනවානම් ඉඩ ඇති කල්හි "හොබියකට" දේශපාලනය කරන ලෙසය. එනයින් පිළිබිඹු වන්නේ සමාජ විප්ලවය පිලිබඳ ඔබගේ විශ්වාසයේ දිග පළලය. දෙවනුව ගම්යවන්නේ, විප්ලවවාදීන් විවිධ දේශපාලන ධරාවන්වතුල පෝෂණය වෙමින් සහ තම මතවාදයන් දියුනුකරමින් සහ හදාරමින්, සමාජවාදය නිර්මාණය කිරීම වෙනුවෙන් වූ අභ්යාස පසෙකලා, ධනපති රාමුව තුල තම දරුපවුල රැකීමට අජිත් මහතා සේ "වැඩ පෙන්වීමට" උත්සාහ කරන ලෙසත්, වුර්තිය විප්ලවාදින්විමෙන් ප්රතිපල රහිත බවත්ය. තෙවැනි හාස්යජනක කරුණ නම්, තාරක විද්යාව පිලිබඳ ලියන ඔබට, සපෙක්ෂතවාදයේ පියා වන ඇල්බර්ට් අයින්ස්ටයින්ටවත් ඔබ නදිතට සම්පුර්ණ කරන්නටයි කියන නිල අද්යාපන රටාව තුල මුල්කාලයේ තැනක් නොතිබූන බව අමතක වීමය.
ඔබ නොකියන හෝ නොදකින එක දෙයක් කිව යුතුය, ඉතාහාසය පුරාවට සමාජ විප්ලවය වෙනුවෙන් තම ජීවිතය පරදුවට තබා , ඉතිහාසයක් නිර්මාණය කල ඒ උදාර මිනිසුන් සහ ගැහැනුන් ධනපති රාජ්යයේ අද්යාපන රාමුව කෙරෙහි ඔබතරම් විශ්වාසයක් තැබුවේ නැත. එමන්දයත්, ධනපති අද්යාපන රාමුව නිර්මාණය කරන්නේ වඩා හොඳ "කම්කරුවන්" වීමත්, "බුද්ධිය" සහ "දැනුම" අතර වන වෙනස ඔවුන් වටහාගෙන තිබීමත් නිසාය. ඉදින් , නජිත් ඉන්දික සහෝදරයට උපදෙස් දෙන්නට ඔබවැනි සුලුධනේශ්වර විප්ලවවාදි මහතෙකුට අපහසු එබැවිනි.
අවසාන ලෙස කිවයුත්තේ, ඔබගේ මතවාදී අපගමනයට හෙතුවලෙස දකින්නේ මාක්ස්වාදී විශ්ලේෂනාත්මක ක්රමවේදය (Marxist Epistemology ) වටහා ගැනීමේ ගැටලුක් මත වල්මත් වීම මිස, ඔබ ප්රතිගාමියෙක් නොවන බව මාගේ හැගීමය බවයි.//
මෙයට මා දුන් පිළිතුර මෙයයි.
//**************************************************************************/
කිර්ති විජයබහුලාත් කොමෙන්ට් වලට පැමිනිමම ජයග්රහණයකි. මට ප්රශ්නය වන්නේ 87-88 දේජාවියේ අනසක මෙහෙයවූ සමන් පියසිරිගේ අනුවර්ත නාමය ගැනීම මගින් මට තර්ජනයක් කරන්නේද යන්නයි. මොකද විවේචනයට ආ නන්දන මාරසිංහ සහෝදරයාට සිදුවූ දේ මා දන්නා බැවිනි. කිර්ති විජේබාහු ආරුඪ නාමය ගෙන කරන්නේ තර්ජනයක් නම් අලුත් බෝතලයේ ඇත්තේ පරණ වතුරමය යන්න මා කල නිගමනය එතැනින්ම සනාථවී ඇති හෙයිනි.
මෙහිදී ඔබට මතක් කල යුතු පළමු කරුණ වන්නේ මා බ්ලොග් ලියන්නේ හා කතා කරන්නේ මගේ නමින් බවයි. බොහෝ විවේචන කල ඒ කාලයේ අයද එසේ කලේ සැඟව නොවේ.
ඔබගේ නොදනුමේ තරම හෙළිවන්නේ මෙහිය.
//ඔහු විසින් ලියන ලිපිය අවසාන වන්නේ ඉතාමත් කුහක සහ සුලුධනේශ්වර මතවාදයකින් සහ ලෝක සමාජවාදී විප්ලවයේ දැවැන්තයන් ගේ කර්තව්යයන් අවමානයකට හෝ අඩු තක්සේරුවකට ලකරමින් වන නිසාය// කුහක සුළු ධනෂ්වර මතවාදය කුමක්ද? වරුනට, මහින්දට, සිරිසේනට, පෙසැප පන්නයේ පන්ති අරගලයට ජයවේවා කියා ඇත්තේ ඔලොක්කුවට බවවත් වටහා ගැනීමට නොහැකිවීම ඔබේ අවාසනාවකි. මගේ නොවේ.
ඊළඟ කාරණය යමක් හරියට කියවා උත්තර දෙන ලෙසය. මා හඳුනන සරද මහතා ඉහත කොමෙන්ටුවක කල වැරදීමම ඔබත් කර තිබේ.
//, අවසානයේ නජිත් සහෝදරයට අවවාද කරන්නේ අද්යාපනය නිමකොට තමන්ට ගලපෙනවානම් ඉඩ ඇති කල්හි "හොබියකට" දේශපාලනය කරන ලෙසය.//
මිස්ටර් විජෙබාහු මා ලියා ඇත්තේ මෙයයි.
**** ඉගෙන ගන්නා ගමන් තමන්ගේ ඉඩ ඇති වෙලාවට දේශපාලනයේ යෙදෙන්න. කියවන්න ඉගෙන ගන්න. නැත්නම් ඔබලාටත් සිදු වන්නේ සිගිරි නොගිය හේතුවෙන් උණු කඳුළු හෙලමින් දක්ෂිණාංශික දේශපාලකයෙකුගේ තුරුල්ලට පැන ආත්මය වනසා ගන්නටය.***********මෙහි සඳහන් දක්ෂිණාංශික දේශපාලකයා කවුද යන්නත් පැන්නේ කවුද යන්නත් ඔබ දන්නවා ඇත. ඔහු ඔබටත් වඩා හොඳට භාවිතාවක් තිබුවකු වන්නට ඇත. (හිරු කරන කාලයේ) මා මෙහිදී අදහස් කරන්නේ අන්තරය හා පෙසප ක්රියාමාර්ගය වෙනස් කළ යුතු බවයි. 2000 ට පහල rating තිබ්බ ධනපති විශ්ව විද්යාල වේවා ඒවා හට තරඟයක් දී තේරුණ පසු ඒවා වල උපාධිය අවසන් කල යුතු බවටත්, ඒවායේ උපාධිය අවසන් කිරීමට අනිත් සිසුන්ට උදව් කල යුතු බවටත් ඒ අතර වාරයේ දේශපාලනයේ, නිදහස් සංවාදයේ, කියවීමේ සහ අරගලයේ යෙදිය යුතු බවටත්ය. එයට හේතුව ශිෂ්ය දේශපාලනය අරගලයක පෙර ගමන් කරුවෙකු හෝ මුලිකත්වය ගන්නකු වුවත් එය එහි ගාමක බලවේගය නොවන නිසාය. පෙසපයේ ශෝචනීය තත්වය අන්තරේ නයුවකු වූ නාගමුව ජනාධිපතිවරණ අපේක්ෂකයකු ලෙස ගැනීමෙන්ම පෙනේ. උනුත් එකයි මුනුත් එකයි කියා කතා කර වැඩ කරන ජනතාවක් නොමැතිව අන්තරේ සිසුන් කීප දෙනෙකු අල්ලාගෙන කරන අරගලය නැවතත් ඛේදවාචයකින් කෙළවර වීම වැළැක්වීමට ඇතුලෙන් කතා කල නොහැකි තැන එලියට පැමිණ කතා කිරීමකි මෙය. මෙය තවම ඉවර නැත. ඊළඟට
//දෙවනුව ගම්යවන්නේ, විප්ලවවාදීන් විවිධ දේශපාලන ධරාවන්වතුල පෝෂණය වෙමින් සහ තම මතවාදයන් දියුනුකරමින් සහ හදාරමින්, සමාජවාදය නිර්මාණය කිරීම වෙනුවෙන් වූ අභ්යාස පසෙකලා,//
සමාජවාදය ගැන මම කරන අභ්යාස ඔබ දන්නේ කොහොමද? එසේම මෙය
//විප්ලවවාදීන් විවිධ දේශපාලන ධරාවන්වතුල පෝෂණය වෙමින් සහ තම මතවාදයන් දියුනුකරමින් සහ හදාරමින්//
වැඩ හොඳට කරන්නේ මට පෙනෙන විධිහට සමාජවාදී සමානතා පක්ෂය හා ශ්රී ලංකා පෙරටුගාමී පක්ෂය වැනි ඒවායි. මෙය අවුරුදු එකහමාරක නිරීක්ෂණයකින් කියන දෙයකි.. ඔබලා හෝ ජවිපෙ විසින් එහෙය්යන් රැලක් බිහි කරනු මිස එවැන්නක් කරනු මට නම් නොපෙනේ.
//ධනපති රාමුව තුල තම දරුපවුල රැකීමට අජිත් මහතා සේ "වැඩ පෙන්වීමට" උත්සාහ කරන ලෙසත්//
මෙය මගේ වැඩ පෙන්වීමක් වන්නේ කෙසේද යන්න මම නොදනිමි. නමුත් ඔහෙලා හදන සමාජවාදී සමාජයේ දරු පවුල් නැත්ද? එසේ දරු පවුල් නැති එකෙක් හැදු සමාජවදයෙක් මම දනිමි. ඒ පොල්පොට් ය. පොල්පොට්ගේ පක්ෂය දරුවන්ට කිවේ අම්මත් තාත්තාත් පක්ෂය බවයි. ඉන්පසු ළමයි තමන්ගේ දෙමාපියන් පවා පාන් කෑල්ලට පාවා දුන්හ. ඒ දෙමාපියන් පොල්පොට් භාවිතාවෙන් උසස් නිර්ධන පන්ති විප්ලවාදින් අතින් මැරුම් කෑහ.
අනික මෙහෙම කතාවක් මගේ බ්ලොග් ලිපියේ ලියා නැත.
//වුර්තිය විප්ලවාදින්විමෙන් ප්රතිපල රහිත බවත්ය//
මා කොමෙන්ටුවක් කියා ඇත්තේ මා රැකියාව කරන ගමන් උදව් කරන බවකි. රැකියාවක් සොයා ගන්නේ නම් වඩාත් හොඳින් උදව් කල හැකි බවකි. පක්ෂයක කිසියම් ප්රමානයක් වෘත්තීය විප්ලවවාදීන් සිටින බව මම දනිමි. ඒ අයට උදව් කරන්නේ රැකියාව කරන අපිය. නැත්නම් පක්ෂයක් වැඩ කර මුදල් උපයා ගනී. ඒ ධනපති සමාජයේම ධනපති ක්රමයම උපයෝගී කර ගනිමිනි. ඒ නිසා නජිත ලා මෝඩ ආදර්ශ සිසුන්ට දීමටත්, සිසු දෙමාපියන් හා ජනතාවන් අන්තරයෙන් ඈත් කරන කතාත් නොකර සිටින්නේ නම් වඩාත් හොඳය. පාවෙල් කොර්චගින්ලා කම්හල් වල වැඩ කරන මිනිසුන් අතර ගැවසුන අයයි.
//තෙවැනි හාස්යජනක කරුණ නම්, තාරක විද්යාව පිලිබඳ ලියන ඔබට, සපෙක්ෂතවාදයේ පියා වන ඇල්බර්ට් අයින්ස්ටයින්ටවත් ඔබ නදිතට සම්පුර්ණ කරන්නටයි කියන නිල අද්යාපන රටාව තුල මුල්කාලයේ තැනක් නොතිබූන බව අමතක වීමය.// මෙහි හාස්ය ජනක කාරණය අයින්ස්ටයින් ප්රශ්න කලේ තද නීති රීති වලින් යුත් Luitpold Gymnasium නමැති ඔහුගේ ප්රථමික හා ද්විතියික අධ්යාපන ක්රමය බවට ඔබේ ඇති නොදැනීමයි . ඔහු ස්විස් පොලිටෙක්නික් එකේ ඇතුළු වීමේ විභාගයෙන් අසමත් විය. නමුත් ඔහුගේ භෞතික විද්යාව හා ගණිතය හොඳ නිසා එහි විදුහල්පති ඔහුව අර්ගොවියන් විදුහලට යොමු කල අතර ඔහු එය අවසන් කළේය. ඉන්පසු නැවත සුරික් පොලිටෙක්නික් එකට ඇතුල්වී එය අවසන් කළේය. භෞතික විද්යාව හා ගණිතය ඉගෙනීම ඔහුගේ තෝරා ගැනීමයි .මහත්මයා තව ටිකක් කියවා පැමිණෙන්න. http://en.wikipedia.org/wiki/Albert_Einstein
http://www.einstein-website.de/z_biography/biography.html
අවසන් වශයෙන් මාක්ස්වාදී විශ්ලේෂනාත්මක ක්රමවේදය (Marxist Epistemology ) මා නොදන්නේ නම් මට කියා දෙන්න. මා හැම වෙලේම නොදන්නා දේ නිහතමානිව ඉගෙන ගන්නා අයෙකි. කිසිම දවසක සෑම දෙයක්ම දන්නා බවක් අඟවා නැත.
// ඉතාහාසය පුරාවට සමාජ විප්ලවය වෙනුවෙන් තම ජීවිතය පරදුවට තබා , ඉතිහාසයක් නිර්මාණය කල ඒ උදාර මිනිසුන් සහ ගැහැනුන් ධනපති රාජ්යයේ අද්යාපන රාමුව කෙරෙහි ඔබතරම් විශ්වාසයක් තැබුවේ නැත. එමන්දයත්, ධනපති අද්යාපන රාමුව නිර්මාණය කරන්නේ වඩා හොඳ "කම්කරුවන්" වීමත්, "බුද්ධිය" සහ "දැනුම" අතර වන වෙනස ඔවුන් වටහාගෙන තිබීමත් නිසාය. //
මාත් හොඳ කම්කරුවෙකි. රැකියාව කර පඩියක් ගන්නෙකි. මා වැඩ කරන්නේ ධනපති රටක ධනපති කොම්පැනියකට බවට මට අවබෝධයක් ඇත. මහත්මයා ලියන්න කියන්න ඔබ ඉගෙන ගත්තේ සමාජවාදී රටකද? නැත්නම් ශ්රී ලංකාවෙදිද? එසේ නැත්නම් ශ්රී ලංකා ප්රජාතන්ත්රවාදී සමාජවාදී ජනරජය සමාජවාදය පිහිටුවා ඇති යයි සිතනවද? ඔබ ඔය කියන ජිවිත පරදුවට තැබූ හැම එකාම එකීම ඉගෙන ගත්තේ ධනපති ක්රමය තුලයි. චේ තමන්ගේ ඉගෙනීම ඉවතට දමා මුලින්ම ගියේ ලෝකය බලන්නටය. ඉන් දුටු දෙයින් පසුවයි ඔහු ව්යාපාරයට බැඳුනේ.
//ඉදින් , නජිත් ඉන්දික සහෝදරයට උපදෙස් දෙන්නට ඔබවැනි සුලුධනේශ්වර විප්ලවවාදි මහතෙකුට අපහසු එබැවිනි.// මට මිට කලින් මේ කතාව මේ විධිහටම තව එකෙක් කියා තිබේ. ඒ 1987 කොළඹ විශ්ව විද්යාලයේ කැන්ටිමේදිය. 87 ජවිපෙ ක්රියා මාර්ගය විවේචනය කරන විටදී මේ නායකයා මට මේ වදන් මෙලෙසම කිවේය. සුළු ධනෙෂ්වර මතවාදී උඹට මට උගන්වන්න බැහැ. ඉන්පසු ජවිපෙ ආණ්ඩුවට ගිය පිහිටෙන් මේ ප්රබල විප්ලවවාදියා චන්ද්රිකා රජයේ ඇමතිකම් තිබු තැනක ලේකම් රස්සාවක් කර දැන් ඊටත් වඩා හොඳ තැනක පවුලත් බලාගෙන වැජඹෙමින් සිටි.
නජිත් ඉන්දික වැනි පුංචි මල්ලියෙකුට උපදෙස් දෙන්නට මට ඕනෑ තරම් අත්දැකීම් තිබේ. මොකද නජිත්ලට සන්ජිවලාට හා තවත් අයට මර්දනය එනවිට කෑ ගහන්නට ඉතුරු වෙන්නෙත් අප විතරක් බැවිනි.
/*****************************************************************************/
මේ ලිපියත් කොමෙන්ටුත් වැටුනේ ජනවාරි 6 දාය. පෙරටුගාමී සමාජවාදී පක්ෂය ක්රම දෙකම වෙනස් කරන්නට ජනාධිපති චන්දයට ගියහ. අන්තරේ සිසුන් වත් ඔවුන්ට චන්දය දුන්නේ දැයි සැක සහිතය.
දැන් තිබෙන දේශපාලන තත්වය අනුව ඔවුන් හා ඔවුන් මෙහෙයවන අන්තරය සිටිය යුත්තේ තනිව නොව වඩා පුළුල් මහජන වේදිකාවකය. ජාතිවාදය නැවත හිස එසවීමට විරුද්ධ තැනකය.
මා දන්නා රැකියාවක් නොකර පක්ෂ වල පුර්ණ කාලීනව වැඩ කරන අය බොහෝ සිටිති. මේ ඔවුන්ට කරන විවේචනයක් නොවේ. ඔවුන් වාමාංශික පක්ෂ දේශපාලනයේ අවශ්යතත්වයකි. විශ්ව විද්යාල වල අධ්යාපනය අතහැර දේශපාලනය කරනවාට වඩා ඉගෙනීම කරන ගමන් දේශපාලනය කරන්නටත්, දුර්වලවී ඇති පහත වැටී ඇති ලංකාවේ විශ්ව විද්යාල අධ්යාපනය ඉහලට එසවීම සඳහා පෙරමුණ ගැනීමටත් සිසුන්ට කරන ආයාචනයකි.
රජයන් වෙනස් වනවා සේම අරගල ක්රමද වෙනස් විය යුතුය.
ඊයේ අන්තරයට එරෙහිව කඳුළු ගෑස් ගැසීම හෙළා දකිමින් මේ සිදුවීමේදී අන්තරයේ හා සිසුන්ගේ නිදහස වෙනුවෙන් පෙනී සිටිමු.